Γιατί να αγοράσεις σήμερα ένα αυτοκίνητο diesel;

Τα πλεονεκτήματα της αγοράς ενός diesel αυτοκινήτου παραμένουν πολύ ελκυστικά στην εποχή μας και επιπλέον, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες μπορούν να ανταγωνιστούν στα ίδια τους βενζινοκινητήρες όσον αφορά τις εκπομπές στα οξείδια του αζώτου (NOx).

Τι σου προσφέρει λοιπόν ένα αυτοκίνητο diesel;

Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – Χαμηλότερες εκπομπές CO2

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν όχι σε όλες, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου είναι πιο οικονομικό στην μετακίνηση από ότι ένα με κινητήρα βενζίνης.

Πολλά σύγχρονα πετρελαιοκίνητα μπορούν να επιτύχουν τιμές μέσης κατανάλωσης μέχρι και 3,4 λίτρα/100 χλμ, όπως δηλαδή μερικά από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα πόλης της αγοράς!

Η αλήθεια είναι ότι τέτοιες τιμές κατανάλωσης ένα υβριδικό αυτοκίνητο σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα δυσκολευτεί να τις πετύχει.

Τέλος, αν έχεις οικολογικές ανησυχίες, να σε ενημερώσω ότι τα αυτοκίνητα diesel παρόλο που εκπέμπουν NOx (οξείδια αζώτου) και μικροσωματίδια (particulate matter), λόγω της καύσης τους συμβάλουν κατά 30% λιγότερο στην εκπομπή CO2 και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Μεγαλύτερη αυτονομία – Ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις

Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου επιπλέον σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία. Μπορείς δηλαδή να οδηγήσεις περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί να σταματήσεις για ανεφοδιασμό.

Σε γενικές γραμμές το ρεζερβουάρ ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης δίνει μία αυτονομία περίπου 500- 600 χλμ. Την ίδια στιγμή, η αυτονομία ενός πετρελαιοκίνητου φτάνει στα 700- 900 χλμ.

Παρόλο που πλέον η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι λίγο τσιμπημένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), αυτο το έξτρα κόστος αξίζει όταν σου δίνεται η δυνατότητα να καλύψεις 200 χιλιόμετρα επιπλέον πριν επισκεφθείς το πρατήριο καυσίμων.

Επομένως αν ταξιδεύεις συχνά, ένας diesel κινητήρας θα σε βολέψει 100%.

Ραφιναρισμένοι κινητήρες

Παλαιότερα υπήρχε ένα σημαντικό μειονέκτημα στους κινητήρες πετρελαίου και δεν ήταν άλλο από την ραχεία λειτουργία τους που θύμιζε γεωργικό εργαλείο.

Σήμερα κάποια μοντέλα ακούγονται ακόμα λίγο βαριά όταν έρχονται σε λειτουργία, αλλά όταν έρθουν στη σωστή θερμοκρασία είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένα.

Τεράστια ελκτική δύναμη

Θέλεις να ριμουλκήσεις κάτι, να φορτώσεις το αυτοκίνητο ή να βάλεις μέσα την οικογένειά σου για ταξίδι και φοβάσαι ότι δεν θα “τραβάει”;

Με ένα diesel δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα διότι ένα εξαιρετικά σημαντικό χαρακτηριστικό τους, είναι τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Η ροπή είναι αυτή η ελκτική δύναμη που νιώθουμε όταν πατάμε βαθιά το γκάζι και το όχημα επιταχύνει.

Στους κινητήρες πετρελαίου η ροπή παράγεται από πολύ μικρό φάσμα στροφών, εκεί δηλαδή που θα χρειαστεί περισσότερο στην καθημερινότητα. Αντίθετα, στους κινητήρες βενζίνης εμφανίζεται σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Αν λοιπόν χρειάζεται να ρυμουλκήσεις, ή να οδηγήσεις με το αυτοκίνητο φορτωμένο, είναι πολύ πιο εύκολο να διατηρήσεις τη φόρα σου και να ανέβεις ανηφόρες με ένα αυτοκίνητο diesel.

Γρήγορη, στιγμιαία επιτάχυνση

Επειδή όπως είπαμε πιο πάνω, η ροπή είναι διαθέσιμη από το χαμηλό φάσμα του στροφόμετρου, οι κινητήρες diesel συνήθως είναι πιο γρήγοροι σε μια επιτάχυνση από ότι οι βενζινοκινητήρες.

Αν και ενδεχομένως δεν θα επιλέξεις ένα diesel για να κάνεις κόντρες στα φανάρια, η αλήθεια είναι ότι είναι ωραίο να έχεις άφθονη ροπή όταν το αυτοκίνητο σχεδόν στάσιμο.

Αυτό σημαίνει ότι στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, ένα αυτοκίνητο diesel θα το νιώσεις ότι τραβάει καλύτερα όταν το χρειαστείς και πηγαίνει ελαφρώς πιο γρήγορα από ότι είχες συνηθήσει.

Αντοχή στο χρόνο

Όπως έχουμε γράψει με λεπτομέρεια και στον συγκριτικό άρθρο Diesel vs Βενζίνη, οι κινητήρες πετρελαίου είναι περισσότερο ανθεκτικοί στο χρόνο με αποτέλεσμα να αντέχουν στην κυριολεξία, εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Επιπλέον, τα service τους γίνονται σε μεγαλύτερα διαστήματα από εκείνα των αυτοκίνητων με κινητήρες βενζίνης.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>