Ηλεκτρικό VS Βενζίνη:Skoda SUV: Karoq, Kodiaq ή Enyaq;
- 30 Ιουνίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Από Autotriti
Όπως όλα τα SUV μοντέλα της Skoda, έτσι και το ηλεκτρικό Enyaq τελειώνει με το γράμμα «q». Όμως δεν αρχίζει με το «K» όπως τα Karoq και Kodiaq, στα οποία μπαίνει ως σφήνα με διαφορετική φιλοσοφία και λογική. Eίναι βλέπετε ηλεκτρικό και αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της Skoda που σχεδιάστηκε εξ’ αρχής έτσι. Το μέγεθός του το κατατάσσει απευθείας στα μεσαία SUV της κατηγορίας, όμως η τιμή του είναι τόσο ελκυστική που «χτυπάει» τις συμβατικές εκδόσεις ανταγωνιστικών μοντέλων. Στην γκάμα της Skoda το Enyaq έχει τον τρόπο και τα μέσα να διαφοροποιηθεί από το μικρότερο Karoq και το μεγαλύτερο Kodiaq, ενώ στοιχίζει όσο εκείνα με αντίστοιχης απόδοσης κινητήρες βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο (DSG). Πιο συγκεκριμένα, η βασική έκδοση του Enyaq (iV 50) με τους 148 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης, ξεκινάει από τα 29.942 ευρώ με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά», ενώ τα Karoq και Kodiaq στις εκδόσεις Ambition με τον 1,5 λίτρου TFSI κινητήρα των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7, κοστίζουν από 27.100 και 29.900 ευρώ αντίστοιχα. Με λίγα λόγια το Enyaq iV κοστίζει 2.842 ευρώ περισσότερα από το μικρότερο αλλά ικανότατο Karoq, και 42 ευρώ περισσότερα από το μεγαλύτερο Kodiaq. Ποιες είναι οι άλλες διαφορές τους όμως;
Αισθητικά το προφίλ και των τριών αυτοκινήτων είναι όμορφο και καλαίσθητο, ενώ ο όγκος επηρεάζει ανάλογα το μέγεθος των κοινών χαρακτηριστικών τους σημείων.
Αισθητικά το προφίλ και των τριών αυτοκινήτων είναι όμορφο και καλαίσθητο, ενώ ο όγκος επηρεάζει ανάλογα το μέγεθος των κοινών χαρακτηριστικών τους σημείων.
Εμφάνιση: Κοινά στοιχεία, αλλά και διαφορές
Αισθητικά το προφίλ και των τριών αυτοκινήτων είναι όμορφο και καλαίσθητο, ενώ ο όγκος επηρεάζει ανάλογα το μέγεθος των κοινών χαρακτηριστικών τους σημείων. Ένα από αυτά είναι η εμπρόσθια μάσκα και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, ενώ αυτά σε συνδυασμό με τις έντονες ακμές περιφερειακά των αμαξωμάτων τονίζουν την δυναμική τους. Το Enyaq μαζί με το Kodiaq είναι σαφώς πιο επιβλητικά μέσω των διαστάσεών τους (μήκος 4,7 το Kodiaq και 4,65 μ. το Enyaq), ενώ το πιο μικρό (4,38 μ.) Κaroq, προτάσσει ένα πιο νεανικό και παιχνιδιάρικο προφίλ εμφάνισης
Ξεχωρίζει το Εnyaq σε διάκοσμο
Το εσωτερικό στα Karoq και Kodiaq κινείται στα γνωστά ευχάριστα σχεδιαστικά μονοπάτια της Skoda, με την κεντρική οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό να ξεχωρίζει και στις δύο περιπτώσεις. Η εργονομία, η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο ενώ και τα δύο προσφέρουν ιδιαίτερα πρακτικές λύσεις αποθήκευσης και στοιχείων με συρόμενα πίσω καθίσματα και 7θέσεις στο Kodiaq (προαιρετικά) να ανεβάζουν τον δείκτη πρακτικότητας σε κορυφαία επίπεδα.
Tο εσωτερικό του Karoq χαρακτηρίζεται από τις απλές γραμμές του και είναι ευχάριστο σε διάκοσμο, έχει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και καλούς χώρους.
Tο εσωτερικό του Karoq χαρακτηρίζεται από τις απλές γραμμές του και είναι ευχάριστο σε διάκοσμο, έχει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και καλούς χώρους.
Το Enyaq από την άλλη πλευρά προβάλλει ένα σαφώς πιο high-tech και σύγχρονο σχεδιαστικό προφίλ ενώ είναι και ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο, ξεχωρίζοντας και μέσω του φινιρίσματός του από όλα τα μοντέλα της Skoda συνολικά. Αν και δεν διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα είναι και αυτό πρακτικό, ενώ οι χώροι σε κάθε περίπτωση είναι παραπάνω από επαρκείς με το Kodiaq να υπερτερεί λόγω μεγέθους στις περισσότερες μετρήσεις, με ένα πλεονέκτημα του Enyaq στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών τέλος, έχει όγκο 521 λτ. στο Karoq, 585 λίτρα στο Enyaq και 720 λίτρα στο 5θέσιο Kodiaq.
Το Kodiaq είναι και αυτό ευχάριστο σε διάκοσμο και ποιοτικό στο εσωτερικό του, το μεγάλο του πλεονέκτημα όμως είναι στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας που είναι ασυναγώνιστο.
Το Kodiaq είναι και αυτό ευχάριστο σε διάκοσμο και ποιοτικό στο εσωτερικό του, το μεγάλο του πλεονέκτημα όμως είναι στους τομείς των χώρων και της πρακτικότητας που είναι ασυναγώνιστο.
Κινητήρες-Επιδόσεις: Καλύτερο το Karoq σε επιδόσεις, Enyaq σε κατανάλωση
Κοινός παρονομαστής των τριών μοντέλων είναι η απόδοση των 150 ίππων και του συνδυασμού τους με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Βέβαια εδώ υπάρχουν κάποιες βασικές διαφορές. Ο κινητήρας του Enyaq είναι ηλεκτρικός και αποδίδει 148 ίππους, ενώ ο θερμικός TFSI κινητήρας των άλλων δύο είναι ο γνωστός του 1,5 λίτρου του group που διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Ως ηλεκτρικό, το Enyaq είναι και αρκετά πιο βαρύ από τα άλλα δύο, γεγονός που του στερεί τη διάκριση στο κομμάτι των επιδόσεων. Από την άλλη όμως καταναλώνει λιγότερο σε πραγματικό κόστος, ενώ μια πλήρης φόρτισή του αρκεί για να διανύσει 340 χλμ. απόστασης στον κύκλο WLTP. Tα Karoq και Kodiaq προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και αφαιρούν το άγχος της αυτονομίας, με το ελαφρύτερο Karoq να έχει ένα πλεονέκτημα σε κάθε περίπτωση.
Στο δρόμο: Ίδια νόστιμη γεύση και για τα 3
Η οδική συμπεριφορά και των τριών SUV της Skoda χαρακτηρίζεται από την άνεση.
Η οδική συμπεριφορά και των τριών SUV της Skoda χαρακτηρίζεται από την άνεση.
Η οδική συμπεριφορά και των τριών SUV της Skoda χαρακτηρίζεται από την άνεση, ενώ κρίνεται και σε κάθε περίπτωση αποτελεσματική όταν οι ρυθμοί ανέβουν. Παράλληλα και τα τρία ικανοποιούν με την αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό τους, ενώ άλλο ένα κοινό χαρακτηριστικό τους είναι πως και τα τρία θα ικανοποιήσουν σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η διαφορά του Enyaq σε σχέση με τα άλλα δύο, είναι πως η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς αντισταθμίζοντας το επιπλέον βάρος που έχει ως ηλεκτρικό καταφέρνοντας έτσι να καλύψει στον τομέα της άνεσης και της οδικής συμπεριφοράς το ίδιο αποτελεσματικά με τα συμβατικά Karoq και Kodiaq.
Σε κάθε περίπτωση όταν οι ρυθμοί ανέβουν ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.
Σε κάθε περίπτωση όταν οι ρυθμοί ανέβουν ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.
Η γνώμη μας
Το Enyaq εκφράζει την high-tech πλευρά της SUV οικογένειας της Skoda και κερδίζει τις εντυπώσεις με την οδική του συμπεριφορά, τον premium αέρα του και την τιμή του, «στριμώχνοντας» το εξαιρετικό και μεγάλο Kodiaq, αλλά και το σημαντικά μικρότερο και φθηνότερο Karoq. Ανεξάρτητα από την τελική επιλογή, αυτό που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα είναι πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοντράρει στα ίσια δύο πολύ καλά συμβατικά μοντέλα σε όλους τους τομείς