Κινούμαι Ηλεκτρικά: Στον αέρα το πρόγραμμα

Σε δισεπίλυτο γρίφο εξελίσσεται η επιδότηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα μας, καθώς παρά την εκπόνηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και την ύπαρξη των απαιτούμενων κοινοτικών κονδυλίων που απαιτούνται για τη χρηματοδότησή του, παρατηρείται μια σημαντική υστέρηση ως προς της καταβολές των χρημάτων.

Από την έναρξη του προγράμματος μέχρι σήμερα έχουν κατατεθεί 11.500 αιτήσεις για την επιδότηση αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος -σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα δίκυκλα-ποδήλατα- εκ των οποίων έχουν εγκριθεί οι 7.500 αιτήσεις.

Από τις 7.500 εγκεκριμένες αιτήσεις, στο… ταμείο έχουν οδηγηθεί μόλις οι 1.050 ιδιοκτήτες οχημάτων, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή εκκρεμούν ούτε λίγο ούτε πολύ 6.500 καταβολές.

Ο λόγος της καθυστέρησης που παρουσιάζουν οι καταβολές των επιδοτήσεων δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστός, ωστόσο, αν συνεχιστεί το φαινόμενο αυτό, είναι ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κινδυνεύει να αποτύχει πλήρως.

Ήδη μοιάζει απίθανο να επιτευχθούν οι στόχοι που είχαν τεθεί κατά την έναρξη του προγράμματος και οι οποίοι προέβλεπαν έως και το τέλος του 2021 την απορρόφηση 100 εκατομμυρίων ευρώ μέσα από την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Σχεδόν 5 μήνες μετά έχει αξιοποιηθεί μόλις το 24% του αρχικού υπολογισμού, ενώ ουτοπικοί φαντάζουν και οι στόχοι για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε επαγγελματίες.

Ειδικότερα, οι αρχικές κυβερνητικές προβλέψεις έκαναν λόγο για την επιδότηση 5.500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες μέχρι και το τέλος του 2021, με τον αριθμό τους να μην ξεπερνά σήμερα τα 1.000.

Αντιστοίχως, υπήρξε η πρόβλεψη για την επιδότηση 3.500 ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών ΤΑΧΙ ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχουν επιδοτηθεί περισσότερα από δέκα.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η Κυβέρνηση προσανατολίζεται σε αλλαγές στα όσα προβλέπει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», αυξάνοντας το ποσό της επιδότησης για τους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ που θα αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους με μηδενικών ή χαμηλών ρύπων όχημα έως και τα 13.000 ευρώ.

Αυτό φυσικά δεν αρκεί, αν ο κυβερνητικός μηχανισμός δεν φροντίσει ώστε οι καταβολές των χρημάτων να πραγματοποιείται μέσα σε ένα εύλογο χρονικά διάστημα, δημιουργώντας την απόλυτη βεβαιότητα στους υποψήφιους αγοραστές ενός ηλεκτρικού-plug-in υβριδικού οχήματος ότι θα καρπωθούν το σημαντικό οικονομικό όφελος της επιδότησης.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>