Μάχη 1000Hp:BMW X5 M50i Vs Ford Explorer PHEV

Η Ford επιστρέφει επί ευρωπαϊκού εδάφους στα μεγάλα SUV με το Explorer και συναντά ένα από τους πρωταγωνιστές. Πως θα τα καταφέρει ο Αμερικάνος απέναντι στον Γερμανό.
Το extra large SUV της Ford επιστρέφει στην Γηραιά Ήπειρο (σ.σ. εισαγόταν από το 1996 έως το 2001) έτοιμο για νέες… εξερευνήσεις. Στην 6η του γενιά πια, έρχεται αποκλειστικά στην plug-in υβριδική έκδοση με συνολική απόδοση τους 457 ίππους και ξεπερνώντας τα 5 μέτρα σε μήκος και τα 2μ. σε πλάτος είναι μεγαλύτερο από ποτέ και στοχεύει σε μια επιτυχημένη πορεία -σε μια κατά τα άλλα δύσκολη κατηγορία όπου οι πρωταγωνιστές κατάγονται κυρίως από την Γερμανία.
Premium αίσθηση βγάζουν τα υλικά της X5, η οποία διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων (Control Display) και οθόνη αφής (διαγώνιος 12,3 ιντσών και οι δύο).
Premium αίσθηση βγάζουν τα υλικά της X5, η οποία διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων (Control Display) και οθόνη αφής (διαγώνιος 12,3 ιντσών και οι δύο).

Ανάμεσα σε αυτούς, φυσικά, βρίσκεται το πολυτελές SUV της BMW, η X5 η οποία είναι λίγο μικρότερη σε διαστάσεις (σ.σ. ωστόσο καταφέρνει και κρύβει περίτεχνα τον όγκο της), στην έκδοση Μ50i η οποία κάτω από το καπό της «κρύβει» 530 άλογα. Όσον αφορά τις τιμές υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο μοντέλων μιας και το μεν κοστίζει 84.885 ευρώ, ενώ η δε κοστίζει -πέφτοντας θύμα της φορολογίας που το βλέπεις στη λιανική τιμή προ φόρων- 142.400 ευρώ. Πάμε λοιπόν να δούμε ποιο από τα δύο θηρία… θα σηκώσει περισσότερη σκόνη στην κατηγορία;
Περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο των 10 σχέσων και ψηφιακός πίνακας οργάνων με ξεχωριστά γραφικά για κάθε πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Slippery, Deep Snow/Sand, Trail και Tow) δύο από τα στοιχεία που μας άρεσαν στην καμπίνα.
Περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο των 10 σχέσων και ψηφιακός πίνακας οργάνων με ξεχωριστά γραφικά για κάθε πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Slippery, Deep Snow/Sand, Trail και Tow) δύο από τα στοιχεία που μας άρεσαν στην καμπίνα.

Εμφάνιση: «Φωνάζει» από μακριά το μέγεθος του Explorer
Ευρύχωρο από την φύση του είναι το γερμανικό SUV, ωστόσο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον αντίπαλό του στην έκδοση M50i που προσφέρεται αποκλειστικά πενταθέσια.
Ευρύχωρο από την φύση του είναι το γερμανικό SUV, ωστόσο δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τον αντίπαλό του στην έκδοση M50i που προσφέρεται αποκλειστικά πενταθέσια.

Η σύγκριση ξεκινάει από την εξωτερική εικόνα των δύο μοντέλων. Κατά γενική ομολογία, το Explorer κάνει πιο αισθητική την παρουσία του και δεν περνάει απαρατήρητο λόγω μεγέθους και design. Η τεράστια μάσκα στο μπροστινό μέρος, η μεγάλη κεκλιμένη προς τα εμπρός πίσω κολόνα και το ογκώδες πίσω μέρος με δύο διπλής απόληξης εξατμίσεις κάνουν ξεκάθαρη… δήλωση παρουσίας για το θηριώδες όχημα της Ford.

Ξεκάθαρο πλεονέκτημα άνεσης έχει το 7θέσιο
Explorer, το οποίο διαθέτει βοηθητικούς αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα με χωρητικότητα
123 λτ.!
Ξεκάθαρο πλεονέκτημα άνεσης έχει το 7θέσιο Explorer, το οποίο διαθέτει βοηθητικούς αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα με χωρητικότητα 123 λτ.!

Ξεχωριστή και επιβλητική βέβαια είναι και η εμφάνιση της BMW X5, η οποία με μήκος 4,92 μέτρα και πλάτος 2 μέτρα έχει σχεδόν το μέγεθος του Explorer. Η παραδοσιακή kidney μάσκα έχει μεγαλώσει και μαζί με το σύνολο του αμαξώματος αποπνέουν έντονο δυναμισμό και επιβλητικότητα. Αυτό πάντως που μας αρέσει στην προκειμένη περίπτωση, είναι ότι καταφέρνει και κρύβει αρκετόν από τον όγκο της στο μάτι, χωρίς βέβαια να χάνει και αυτή από δυναμισμό. Ωστόσο, δίπλα-δίπλα το Explorer δείχνει πιο τεράστιο, ως άλλωστε επιβάλλει η αμερικανική του καταγωγή.

Εσωτερικό: High-tech και οι δύο καμπίνες, premium αίσθηση από την X5
Θετικά αξιολογούμε το εσωτερικό του Ford Explorer καθώς η κατασκευή του έχει γίνει με εντυπωσιακά, αλλά περισσότερο απλά υλικά. Σε κάθε περίπτωση, ξεχωρίζει για τον πολύχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων με τα καλά γραφικά, ως επί το πλείστον σε 3D απεικόνιση. Συνυπολογίζοντας και την κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη 10,1 ιντσών για το σύστημα infotainment Sync-3-Navi, ικανοποιείται στο έπακρο κάθε απαίτηση ψυχαγωγίας αλλά και εργονομίας.

Πιο υψηλής ποιότητας και καλοφινιρισμένα είναι, από την άλλη πλευρά, τα υλικά στην μοντέρνα καμπίνα της BMW X5, που προσφέρει την αναμενόμενη για την κατηγορία premium ποιότητα. Στο στάνταρ πακέτο εξοπλισμού συναντάμε ψηφιακό πίνακα οργάνων (Control Display) και οθόνη αφής (διαγώνιος 12,3 ιντσών και στα δύο). Δίπλα δίπλα λοιπόν, το γερμανικό μοντέλο έχει ένα προβάδισμα σε ποιότητα υλικών, ωστόσο αμφότερα βγάζουν μια premium αίσθηση στους επιβάτες τους.

Χώροι: Με 7 θέσεις το mega διαστάσεων Ford
Όσον αφορά τους χώρους, προφανώς και αυτοί είναι απλά τεράστιοι στην περίπτωση του Ford Explorer, αφού μιλάμε για το φαρδύτερο Explorer που έχει υπάρξει ποτέ. Στο 7θέσιο αυτό SUV που μοιάζει με… γκαρσονιέρα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε αναπαυτικές και υπερυψωμένες πολυθρόνες, ενώ ηηδεύτερη σειρά έχει ανεξάρτητα καθίσματα, με τα ακριανά να σύρονται εμπρός-πίσω (σταθερό το μεσαίο). Στην τρίτη σειρά τέλος υπάρχουν δύο εξωτερικά καθίσματα, στα οποία οι «μικροί» επιβάτες της οικογένειας δεν θα έχουν κανένα παράπονο (βυθίζονται ανεξάρτητα και ηλεκτρικά σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιούνται).

Ευρύχωρη από την φύση της, χωρίς όμως να πλησιάζει τις χωροταξικές παροχές του Explorer, είναι η και BMW X5. Τα έξτρα χρεώσης comfort seats οδηγού και συνοδηγού είναι μία δελεαστική πρόταση, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν να καθίσουν άνετα, χωρίς περιορισμούς. Στον εξοπλισμό της BMW X5 M50i δεν υπάρχουν τα δύο πρόσθετα αναδιπλούμενα τρίτης σειράς καθίσματα, οπότε αν θελήσετε 7 θέσεις όπως στο Ford Explorer θα πρέπει να επιλέξετε άλλη έκδοση της γκάμας X5.

Κινητήρας: Για επιδόσεις V8, για οικονομία plug-in hybrid

Στην «μάχη» των κινητήρων έχουμε διαφορετική φιλοσοφία, η οποία δεν αποτυπώνεται βέβαια τόσο ξεκάθαρα στον τομέα των επιδόσεων. Η BMW X5 εξοπλίζεται με έναν 4,4 λίτρων V8 διπλό τούρμπο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 530 άλογα και 750 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ.. Όπως αντιλαμβάνεστε, οι υψηλές επιδόσεις περιλαμβάνονται στο ρεπερτόριο της BMW X5, η οποία επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Μην ξεχάσουμε την εντυπωσιακή ακουστική και το σχεδόν τέλειο σπορ 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic από την ZF, τα οποία και «δένουν» αρμονικά το γλυκό στο τετρακίνητο γερμανικό SUV.

Ξεπερνά τα 5 μέτρα μήκος και τα 2 πλάτος το Explorer, ο μεγαλύτερος «εξερευνητής» που έχει υπάρξει ποτέ για τη Ford.
Ξεπερνά τα 5 μέτρα μήκος και τα 2 πλάτος το Explorer, ο μεγαλύτερος «εξερευνητής» που έχει υπάρξει ποτέ για τη Ford.

Από την άλλη πλευρά, στο Ford Explorer έχουμε ένα εντελώς διαφορετικό κινητήριο σύνολο, καθώς μιλάμε για ένα plug-in hybrid μοντέλο. Ο 3λιτρος V6 βενζινοκινητήρας EcoBoost των 363 PS και ο ηλεκτροκινητήρας των 102 PS αποδίδουν στο σύνολό τους 457 ίππους και 825 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ.. Το παραπάνω σύνολο συνδυάζεται με 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που στέλνει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Παρά τους 2,5 τόνους του, το Ford Explorer επιταχύνει σαν βολίδα, με το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα στα 230 χλμ./ώρα. Σχετικά με το υβριδικό σύνολο, αυτό έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).

Σε επίπεδο κατανάλωσης, είναι ξεκάθαρη η υπεροχή του PHEV Ford Explorer. Με 11,1 λτ./100 χλμ. στην δοκιμή το μεγάλο SUV είναι οικονομικότερο. Αν λάβουμε υπόψη και το πρόσθετο πλεονέκτημα της αυτονομίας των περίπου 40 χιλιομέτρων κατά WLTP από την μπαταρία χωρητικότητας 13,6 kWh (πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα σε λιγότερο από 6 ώρες), η κατανάλωση σε καθημερινές μετακινήσεις πέφτει στα 3,1 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή μέτρηση). Στα 13,5 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα ανέρχεται η κατανάλωση της BMW X5, η οποία θέτει σε πιο κεντρικό πλάνο την fun-to-drive οδήγηση, με το αντίστοιχο επιπλέον κόστος, φυσικά.

Ιδανικός για σπορ επιδόσεις ο V8 βενζινοκινητήρας της BMW, αποδίδει 530 άλογα και 725 Nm ροπής ενώ χαίρεσαι και να τον ακούς.
Ιδανικός για σπορ επιδόσεις ο V8 βενζινοκινητήρας της BMW, αποδίδει 530 άλογα και 725 Nm ροπής ενώ χαίρεσαι και να τον ακούς.

Στο δρόμο: Πιο σπορτίφ η X5, πιο αμερικανικό το Explorer
Στη δοκιμή μας η BMW X5 M50i διέθετε την Adaptive M Suspension με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, το σπορ διαφορικό και τετραδιεύθυνση. Όσον αφορά την οδική της συμπεριφορά έχει πιο σπορτίφ -συγκριτικά- προσανατολισμό, είναι ακριβής στις αντιδράσεις της, και με καλό σε πληροφόρηση τιμόνι (όχι όμως και απόλυτο για BMW). Επιπλέον, όταν επιλέξεις το Sport Mode, αλλάζει πρόσωπο και από ένα άνετο αυτοκίνητο προσφέρει την σπορ αύρα του σλόγκαν Freude am Fahren. Εξίσου εντυπωσιακή ακόμη είναι η αποτελεσματικότητα των φρένων, με την BMW X5 Μ50i να ακινητοποιείται σε στεγνό οδόστρωμα από 100-0 χλμ./ώρα σε 32,7 μέτρα!. Πάντως γενικότερα, αν δεν κινείστε διαρκώς με υψηλές ταχύτητες, συνίσταται για καθημερινές μετακινήσεις η επιλογή EcoPro Mode.

Από την άλλη, άνετο και αποτελεσματικό στον δρόμο μπορεί να χαρακτηριστεί και το Ford Explorer. Σίγουρα, οι μεγάλες διαστάσεις του δεν ευνοούν την άνετη μετακίνηση εντός πόλης, ωστόσο το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι σε συνδυασμό με τις κάμερες διευκολύνουν αρκετά. Βγαίνοντας από την πόλη και ανεβάζοντας τον οδηγικό ρυθμό δεν νιώθεις το απόλυτο που μας έχει συνηθίσει η Ford με τα ευρωπαϊκά της μοντέλα, όμως σε καμία περίπτωση δεν το λες αμερικάνικο ή πλαδαρό. Τουναντίον. Στρίβει, κυλάει και φρενάρει πολύ καλύτερα από ό,τι το μέγεθος και το βάρος του προϊδεάζουν. Έχει συγκρατημένη κλίση, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα ικανοποιητικά άμεσο τιμόνι. Όσο δε για τα φρένα, ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 38,9 μέτρα, ενώ εντυπωσιακή είναι και η ηχομόνωση στην καμπίνα αφού στα 100 και 130 χλμ./ώρα είναι πιο ήσυχο και από την X5.
Η plug-in υβριδική τεχνολογία του Explorer έχει τον 3λιτρο EcoBoost των 457 ίππων και των 825 Nm ροπής σε κεντρικό πλάνο.
Η plug-in υβριδική τεχνολογία του Explorer έχει τον 3λιτρο EcoBoost των 457 ίππων και των 825 Nm ροπής σε κεντρικό πλάνο.

Η γνώμη μας
Η ώρα της κρίσης έφτασε. Στη μία πλευρά του δρόμου βρίσκουμε την BMW X5 M50i, ένα ευκίνητο, σπορτίφ και ευχάριστο στο δρόμο SUV, με εξαιρετικό κινητήρα σε επιδόσεις και πολυτελές εσωτερικό. Στην άλλη άκρη στέκεται το Ford Explorer PHEV με macho εμφάνιση, τεράστιους χώρους, ανταγωνιστικές επιδόσεις και πιο οικολογικό προφίλ. Η τελική επιλογή εξαρτάται από τη σκοπιά που το βλέπεις, όμως τα 57 χιλιάρικα διαφορά, είναι σημαντικό ποσό ακόμη και αν τα ευρώ σου τρέχουν από τα μπατζάκια

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>