Ποιοι ξέρουν να φτιάχνουν ηλεκτρικά;

Αυτοκίνητο το ένα αυτοκίνητο και το άλλο. Σωστά; Ναι, στα μάτια των περισσότερων ένα όχημα με τέσσερις πόρτες, τιμόνι και τέσσερις ρόδες, είναι αυτοκίνητο, είτε είναι βενζινοκίνητο, ντίζελ, υβριδικό ή ηλεκτρικό. Και φυσικά ότι έχει να κάνει με τις πόρτες και τις ρόδες, μπορούν να το επισκευάσουν όλοι οι μηχανικοί.
Σωστά. Το να αλλάξεις τακάκια στα φρένα, να κάνεις μια ευθυγράμμιση, ή να αλλάξεις φούσκες ημιαξονίων, αμορτισέρ και να αντικαταστήσεις τα «σινεμπλόκ» (παρεμβύσματα), είναι εργασίες που οι μηχανικοί κάνουν καθημερινά, έχουν τεράστια εμπειρία, και με λίγη εκπαίδευση μπορούν να μεταφέρουν από τη μία μάρκα στην άλλη χωρίς πρόβλημα. Δεν είναι τυχαίο που μέσα σε λίγα χρόνια εργασίας, οι μηχανικοί στα συνεργεία μπορούν να επισκευάσουν ένα σωρό μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων, μπορούν να διαγνώσουν προβλήματα και να προτείνουν επισκευές.

Όλα αυτά με το αμάξι στη ράμπα. Γιατί όταν ανοίξει το καπό, το πράγμα αλλάζει. Τα μοτέρ από μοντέλο σε μοντέλο, μάρκα σε μάρκα και γενιά σε γενιά είναι διαφορετικά. Το κάθε ένα έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, τα δικά του μυστικά και θέλει τα δικά του εργαλεία. Εδώ γίνεται και η εξειδίκευση που κάνει τους μηχανικούς πραγματικούς «μάστορες». Όμως με την ηλεκτροκίνηση όλα αυτά αλλάζουν.

Γιατί όσο εύκολα μπορείς να μάθεις από τη μία μάρκα στην άλλη και από βενζίνη σε ντίζελ, με κόπο και εκπαίδευση, όλα αυτά είναι μοτέρ εσωτερικής καύσης, έχουν κοινά στοιχεία λειτουργίας, πολλά συγγενεύουν μεταξύ τους και τελικά οι γνώσεις των μηχανικών μεταφέρονται και προσαρμόζονται από το ένα στο άλλο.

Όταν όμως μιλάμε για ηλεκτρικά, τότε όλα αυτά πάνε στα σκουπίδια. Γιατί απλά δεν υπάρχει μοτέρ. Δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων. Στη θέση τους υπάρχουν συστήματα που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με ότι έχει μάθει ένας μηχανικός αυτοκινήτων. Και τώρα πρέπει να μάθει από την αρχή.

Ήδη σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Ολλανδία, οι τοπικές εταιρείες εισαγωγής (ο αντίστοιχος ΣΕΑΑ), κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στις κυβερνήσεις ότι χωρίς χρηματοδότηση και προγράμματα μετεκπαίδευσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα βγουν στους δρόμους, χωρίς μηχανικούς στα συνεργεία που να μπορούν να τα φτιάξουν.

Στην Αγγλία γίνεται λόγος για μόλις 5% των μηχανικών να έχουν την τεχνογνωσία, και το 95% να χρειάζεται μετεκπαίδευση.

Ποιός λοιπόν θα φτιάχνει τα ηλεκτρικά αν οι μηχανικοί μας θέλουν τόση δουλειά για να καταρτιστούν; Και πως θα γίνει αυτή η κατάρτιση; Πως θα εμπιστευτείς να αγοράσεις ηλεκτρικό αν δεν ξέρεις ποιός ξέρει από ηλεκτρικά στο συνεργείο που το πας..

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>