Ραγδαία η μείωση της τιμής των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Λίγο καιρό πριν, τα 100 δολάρια για κάθε kWh μπαταρίας ήταν μια τιμή που έμοιαζε πραγματικά «άπιαστη». Τώρα, ο στόχος που τίθεται είναι στα 60 δολάρια/kWh και μάλιστα είναι εφικτός ακόμα και μέσα στο έτος που διανύουμε.

Η μείωση της τιμής για τις μπαταρίες, είναι ένας βασικός παράγοντας για τη διακύμανση των λιανικών τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Mobilist, το περασμένο καλοκαίρι, η βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τελικά άρχισε να βλέπει το φως στην άκρη του τούνελ που είχε να κάνει με τις τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου. Φαίνεται ότι ο μακροπρόθεσμος στόχος των 100 δολαρίων ανά kWh είναι εφικτός μια και σε κάμποσες περιπτώσεις, έχει επιτευχθεί. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δήλωσε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα μπορέσουν να κάνουν την πραγματική διαφορά με τη διείσδυσή τους στην αγορά, μετά από επιπλέον μείωση 40% στο κόστος μπαταρίας. Αυτό σημαίνει πως ο στόχος που έχει θέσει η Volkswagen για 60 δολάρια ανά kWh, είναι σαφώς πολύ «μελετημένος» και φυσικά προς τη σωστή κατεύθυνση.

Οι εξελίξεις ωστόσο στην τεχνολογία των μπαταριών, μας έχουν φέρει μπροστά σε μια πραγματικότητα που ξεπερνά ακόμα και τα πιο αισιόδοξα σενάρια αναφορικά με το κόστος της kWh. Πριν από 4 μήνες ο στόχος που είχε τεθεί από την επιτροπή που ασχολείται με τα θέματα ανταγωνισμού στις ΗΠΑ, ήταν τα 80 δολάρια ανά kWh και καθώς ακόμα και αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί, πλέον προχωράμε στο επόμενο βήμα που είναι τα 60 δολάρια. Υπερθεματίζοντας, ο Διευθυντής του Τμήματος Τεχνολογίας Οχημάτων, Dave Powell, ανέφερε ξεκάθαρα πως ο στόχος αυτός «φέρνει σε απευθείας αντιπαράθεση τιμολογιακά τα πολύ εξελιγμένα τεχνολογικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα συμβατικά με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης». Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αξίζει να σημειώσουμε πως το 2009, το κόστος ανά κιλοβατώρα ήταν τα 1.200 δολάρια και είχε μειωθεί για το 2012 στα 500.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>