Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό smart EQ fortwo coupe
- 13 Απριλίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Ηλεκτρική καρδιά
Το smart EQ παίρνει ζωή από έναν τριφασικό ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων και 160 Nm ροπής. Βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου (έχουν χωρητικότητα 17,6 kWh) και δίνουν αυτονομία 159 χλμ με πλήρη φόρτιση.
Αξίζει να σημειώσουμε, πως για φόρτιση του 10-80% σε φορτιστή ισχύος 22kW με τριφασικό ρεύμα, απαιτούνται λιγότερα από 40 λεπτά, ενώ στην περίπτωση φορτιστή 4,6 kW, σε wallbox και οικιακή πρίζα, χρειάζονται 3,5 και 6 ώρες αντίστοιχα. Επιπλέον, η κατανάλωση ρεύματος (σε μικτό κύκλο) κυμαίνεται από 17 έως 19 kWh/100 χλμ. Τέλος η μπαταρία έχει εγγύηση για 8 χρόνια ή 100.000 χλμ. Οι επιδόσεις του (στα χαρτιά) δεν εντυπωσιάζουν, αφού για το 0-100 απαιτούνται 11,5 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ. Όμως, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.
Αθόρυβη κίνηση
Γυρίστε το κλειδί στην μίζα (θα θέλαμε ένα κουμπί εκκίνησης) και μόλις ανάψει η ένδειξη «Ready» στον πίνακα οργάνων είστε έτοιμοι να επιλέξετε ανάμεσα στις θέσεις P (Park για ακινητοποίηση), R (Όπισθεν), N (Νεκρά) και (D) Drive. Δεν υπάρχει η B (Brake) για αυξημένη επιβράδυνση όταν δεν πατάτε το πεντάλ της δύναμης. Τον ρόλο αυτό έχει το κουμπί «Eco», αλλά με πιο light αντίδραση. Εδώ σταματούν τα κοινά σημεία με τα Smart που έχουν μοτέρ εσωτερικής καύσης. Βλέπετε (ή καλύτερα ακούτε) πως το EQ Smart μόλις ξεκινήσει δε παράγει ήχο από τον κινητήρα. Ο συνδυασμός του, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι πιο ομαλός, δίνοντας καλύτερη ποιότητα κύλισης. Η διαφορετική (λόγω κατανομής βάρους) ρύθμιση της ανάρτησης έχει αυξήσει την άνεση, με το Smart να περνάει περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να τις μεταφέρει στο εσωτερικό. Βέβαια, τα εγκάρσια χαντάκια γίνονται αντιληπτά αλλά μην ξεχνάμε το πολύ κοντό μεταξόνιο.
Ο κινητήρας των 82 ίππων, όπως κάθε ηλεκτρικό σύνολο, έχει άμεση απόκριση. Μέχρι τα 80 – 100 χλμ είναι διασκεδαστικός και σχεδόν ξυπνά έναν νεαρότερο και ίσως περισσότερο άτακτο εαυτό σας. Μόλις το παιχνίδι γίνει σοβαρό θα ανακαλύψετε πως το Smart δεν είναι σπορ αυτοκίνητο αλλά όχημα πόλης. Τα φρένα του είναι πολύ προοδευτικά (για να είναι εύχρηστα και ξεκούραστα) και θέλουν λίγη εξοικείωση. Η οδική συμπεριφορά δίνει ένα αίσθημα ασφάλειας. Είναι όμως η μείωση της αυτονομίας που θα βάλει φρένο στο… παιχνίδι.
Με γεμάτη μπαταρία, τα περίπου 160 χιλιόμετρα που υπόσχεται το Smart μπορούν να επιτευχθούν, αλλά με τη λειτουργία Eco και χωρίς κλιματισμό. Κάτι μάλλον αδύνατο, καλοκαίρι σε κέντρο πόλης. Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση ανεβαίνει και η αυτονομία μειώνεται αισθητά. Βέβαια, με οικονομική οδήγηση και χρήση του φρένου μπορείτε να εξοικονομήσετε κάποια χαμένα kW ενέργειας μέσω του συστήματος ανάκτησης.
Συμπέρασμα
Το Smart ήταν και παραμένει το κορυφαίο αυτοκίνητο πόλης. Στην πρακτικότητα του και στην ευκολία στην καθημερινή χρήση, προστέθηκε και ο ηλεκτροκινητήρας, που μειώνει το κόστος συντήρησης, ενώ είναι φιλικός προς το περιβάλλον. Μπορεί η αυτονομία του να μην είναι αντίστοιχη με αυτή των άλλων ηλεκτρικών μοντέλων αλλά μην ξεχνάμε πως πρόκειται για μικρό αυτοκίνητο. Έτσι η αυτονομία των 150 /160 χλμ είναι παραπάνω από αρκετή για τις μετακινήσεις από το σπίτι στην δουλειά, τις δραστηριότητές σας την διασκέδαση και πάλι πίσω.
Τεχνικά χαρακτηριστικά : smart EQ fortwo coupe
Κινητήρας: Ηλεκτρικός Τριφασικός
Ισχύς: 60 kW (82 PS)
Ροπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο/Μίας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,5 sec
Τελική ταχύτητα: 130 km/h
Μέση κατανάλωση: 17 kW
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 2.695 x 1.663 x 1.555 mm
Βάρος: 1.326 kg
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Τιμή: 24.990 ευρώ