Δοκιμή Έξυπνου Volkswagen ID.4

Το ηλεκτρικό crossover της VW πετυχαίνει να μιμηθεί τον ανταγωνισμό που κινείται με βενζίνη, αλλά προσπερνά μερικά πράγματα τα οποία μας αρέσουν στα EV.

ΚΕΙΜΕΝΟ: JOEY CAPPARELLA (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: JAMES LIPMAN.

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται, βλέπουμε την αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκει τον καλύτερο δυνατό τρόπο κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων με μπαταρίες. Μερικοί παίρνουν υπάρχοντα μοντέλα βενζίνης, ξεριζώνουν τους κινητήρες τους και βιδώνουν τις μπαταρίες και τους ηλεκτροκινητήρες.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει νέες μάρκες EV μόνο για τη διάθεση ηλεκτρικών μοντέλων. Μία μάρκα προσελκύει την προσοχή και τη διαμάχη που προκύπτει από την τοποθέτηση μιας διάσημης ονομασίας pony car σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (σ.σ. ναι, τη Mustang Mach-E). Και τέλος υπάρχουν startup εταιρείες των οποίων οι μεγάλες υποσχέσεις ξεπερνιούνται μόνο από τη λατρευτική αφοσίωση των θαυμαστών τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η προσέγγιση της VW για το νέο ID.4 φαίνεται εξαιρετικά λογική και απλή. Το ID.4 έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για να είναι ένα ηλεκτρικό crossover που ταιριάζει με τις προδιαγραφές, τις επιδόσεις και τον χαρακτήρα των βενζινοκίνητων οχημάτων με τις καλύτερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες (και αλλού), όπως τα Toyota RAV4 και Honda CR-V.

Κτισμένο στη νέα πλατφόρμα MEB modular EV του VW Group, το ID.4 διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 77,0 kWh κάτω από το δάπεδο και ηλεκτρικό κινητήρα 204 ίππων στον πίσω άξονα. Ενώ αυτή η διάταξη είναι ασυνήθιστη στα συμπαγή crossover-SUV, οι διαστάσεις του ID.4 το κάνουν να ταιριάζει σε αυτή την κατηγορία.

Το μεταξόνιο του VW είναι μεγαλύτερο, αλλά το μήκος και το πλάτος του είναι εντός των ορίων, αυτών ενός RAV4. Από την άλλη, η σχεδίαση του ID.4 δύσκολα διακηρύσσει την ηλεκτροκίνητη φύση του και δεν είναι πιο εντυπωσιακό από ένα μέσο crossover με σχήμα δύο όγκων με συμβατικούς σε σύλληψη προβολείς και πίσω φώτα. Τα μόνα κομμάτια μοναδικότητας στην αίσθηση είναι στη μάσκα (χωρίς εισαγωγή αέρα) και στην προαιρετική επένδυση της κολόνας C, που δημιουργεί μια χρωματική αντίθεση.

Εντός

Τα κύρια χειριστήρια του ID.4 έχουν ρυθμιστεί για να μιμούνται την εμπειρία οδήγησης ενός αυτοκινήτου με βενζίνη. Κάθεσαι, γυρίζεις ένα κουμπί για να επιλέξεις Drive και δεν θα χρειαστεί να κάνεις προσαρμογές στην οδηγική συμπεριφορά σου. Αφήνεις το πόδι σου από το φρένο και το αυτοκίνητο αρχίζει να κυλάει τους τροχούς του, όπως ένα βενζινοκίνητο όχημα με αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής.

Σηκώνεις το πόδι από το δεξί πεντάλ και συνεχίζει να ρολάρει όπως ένα αυτόματο. Για να πετύχεις περισσότερη δύναμη πέδησης από τους ηλεκτρικούς κινητήρες, απαιτείται να τοποθετήσεις τον επιλογέα στη θέση «B», αλλά ακόμα και σε αυτήν τη λειτουργία, η αναγεννητική πέδηση που φορτίζει τις μπαταρίες δεν είναι αρκετά επιθετική ώστε να επιβραδύνει έντονα το αυτοκίνητο ή να το κάνει να σταματήσει εντελώς.

Η Volkswagen υπόσχεται οδήγηση με ένα πεντάλ σε αυτήν τη λειτουργία, αλλά η τακτική χρήση του πεντάλ φρένου μας έκανε να αμφισβητούμε τον ορισμό του όρου «οδήγηση με ένα πεντάλ». Επίσης, η VW αβαντάρει τον ηλεκτρικό κινητήρα των 204 ίππων του ID.4 συγκρίνοντάς τον με τους βασικούς τετρακύλινδρους κινητήρες σε πολλά συμπαγή crossover με παρόμοια ισχύ.

Ίσως ναι, αλλά το ID.4 ζυγίζει σχεδόν 500 κιλά περισσότερα από τον ανταγωνισμό, που τροφοδοτείται με θερμικούς κινητήρες, με τις μπαταρίες μόνο να ζυγίζουν 493 κιλά. Με ροπή 310 Nm, το κόλλημα του κεφαλιού στο προσκέφαλο από τη στιγμιαία ροπή που μας αρέσει τόσο πολύ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εδώ λείπει σε μεγάλο βαθμό.

Κατά την οδήγηση με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, νιώθεις ότι το ID.4 είναι βαρύ. Ναι, η διαδικασία για τα πρώτα 97 km/h από στάση διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και το πρώτο 400άρι ολοκληρώνεται σε 16,0 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου στα 138,4 km/h, ισοδύναμα με τα γρηγορότερα βενζινοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας, αλλά είναι πιο αργή από τα ηλεκτροκίνητα SUV Ford Mustang Mach-E και Tesla Model Υ. Μια πιο ισχυρή τετρακίνητη έκδοση του ID.4 με περίπου 300 ίππους θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο έτος και σίγουρα θα φέρει το ID.4 πιο κοντά στην σπιντάτη επιτάχυνση άλλων EV.

The sound of silence

Εάν είστε ενθουσιασμένοι για τις προοπτικές γρήγορης οδήγησης αυτής της έκδοσης με την πίσω κίνηση, κρατήστε μικρό καλάθι. Η ανάρτηση είναι ευχάριστα σταθερή και το τιμόνι έχει ρυθμιστεί σωστά, αλλά δεν υπάρχει μπρίο και η χαρά της δυναμικής οδήγησης. Το ID.4 απλώς πηγαίνει εκεί που σημαδεύεις χωρίς να διαμαρτύρεται, κάτι που, για να είμαστε δίκαιοι, είναι αυτό που αναμένεται από ένα SUV αυτού του μεγέθους.

Καταγράψαμε 0,85 g πρόσφυσης στο skidpad και απόσταση ακινητοποίησης 50,59 μέτρων από τα 113 km/h, στο μέσο όρο της κατηγορίας. Κύριο προσόν είναι ότι η οδήγηση του ID.4 είναι σε μεγάλο βαθμό μια γαλήνια εμπειρία. Στα 113 km/h μετρήσαμε 68 ντεσιμπέλ θορύβου εφάμιλλα με αυτά μιας δημόσιας βιβλιοθήκης, και το σύστημα μετάδοσης κίνησης παραμένει αθόρυβο υπό επιτάχυνση.

Το εσωτερικό είναι ευάερο και ευρύχωρο, με μεγάλα παράθυρα και γενναιόδωρο πίσω κάθισμα. Δεν υπάρχει «frunk» (εμπρόσθιο επικουρικό πορτμπαγκάζ), όπως σε πολλά EV, αλλά o χώρος φόρτωσης πίσω από την πέμπτη πόρτα είναι μεγάλος, χωράει οκτώ βαλίτσες καμπίνας με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους και 26 (!) με τα καθίσματα διπλωμένα.

Τα μπροστινά καθίσματα είναι άνετα για ώρες και η θέση οδήγησης είναι εργονομική, με καλή ορατότητα. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα αφθονούν και οι επιβάτες τού πίσω καθίσματος απολαμβάνουν τις δικές τους θύρες USB και αεραγωγούς εξαερισμού.

Η λιγότερο συμβατική πτυχή του ID.4 είναι αυτή που θα ελπίζατε να είναι… συμβατική και δεν είναι άλλο από το user interface. Δεν είμαστε οπαδοί της νέας γενιάς infotainment της VW, το οποίο εξαρτάται υπερβολικά από την οθόνη αφής 12,0 ιντσών και δεν παρέχει αρκετά φυσικά χειριστήρια για πράγματα στα οποία θέλετε γρήγορη πρόσβαση, όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα ή τον συντονισμό του ραδιοφώνου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLKSWAGEN ID.4 1ST Edition
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9

VALUE FOR MONEY9

ΣΥΝΟΛΟ81

Υπάρχουν ρυθμιστικά ευαίσθητα στην αφή για τα χειριστήρια κλίματος, τη ρύθμιση έντασης και απτικά κουμπιά για διάφορα μενού. Ακόμα και οι λίγοι φυσικοί διακόπτες είναι παράξενοι. Υπάρχουν μόνο δύο χειριστήρια παραθύρων στο πλαίσιο της πόρτας του οδηγού και πρέπει να πατήσετε έναν απλό διακόπτη για να ενεργοποιήσετε τα πίσω παράθυρα. Και η καθαρή εμφάνιση του λευκού τιμονιού δεν θα παραμείνει καθαρή για πολύ.
Η οδηγική εμπειρία στο ID.4 είναι τόσο φυσιολογική που είναι εύκολο να ξεχάσετε ότι δεν υπάρχει τίποτα για εσάς σε ένα βενζινάδικο, εκτός, ίσως, από γαριδάκια και κάποιο αναψυκτικό. Η αυτονομία, σύμφωνα με την αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος, καλύπτει μια απόσταση 402 km (στην Ευρώπη αγγίζει τα 522 km) και μετρήσαμε στη δοκιμή μας περίπου 306 km με ταχύτητες 120 km/h με θερμοκρασία περιβάλλοντος πέριξ του μηδενός (oι ψυχρές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση της μπαταρίας).

Η πλήρωση της μπαταρίας διαρκεί περίπου 7,5 ώρες σε έναν τυπικό φορτιστή 220V και οι γρήγοροι φορτιστές μπορούν να σας φορτίσουν από 5 έως 80 τοις εκατό φόρτιση σε μόλις 38 λεπτά. (…)

Αντί για ένα ηλεκτρικό όχημα σε σχήμα συμπαγούς SUV, αυτό το Volkswagen αισθάνεται σαν ένα mainstream crossover που τυχαίνει να έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα και μια μπαταρία.

Όμως, το ID.4 δεν έχει ξεχωριστά πλεονεκτήματα σε σχέση με βενζινοκίνητα μοντέλα και λείπει ο δροσερός παράγοντας και η επιτάχυνση της άμεσης αίσθησης άλλων EV. Η VW είναι τόσο αποφασισμένη να κάνει το ID.4 ένα κανονικό αυτοκίνητο, που φαίνεται να έχει ξεχάσει ότι τα EV μπορεί να είναι περίεργα, funky και διασκεδαστικά. Το ID.4 είναι ένα ήσυχο και άνετο κουκούλι μεταφοράς που θα ικανοποιήσει τους αγοραστές οι οποίοι αναζητούν ένα ήσυχο και άνετο κουκούλι μεταφοράς.

Το ID.4 στην Ελλάδα

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της VW ξεκινά την παρουσία του και στη χώρα μας με το λανσάρισμα των ID.4 1ST και ID.4 1ST Max, δύο ειδικών εκδόσεων με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και ιδιαίτερα στοιχεία σχεδιασμού, με στάνταρ έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και μπαταρία χωρητικότητας 77,0 kWh.

Ενδεικτικά, η εισαγωγική έκδοση ID.4 1ST περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, διχρωμία με μαύρη οροφή, προβολείς LED, συστήματα Front Assist / Lane Assist, κάμερα οπισθοπορείας Rear View, σύστημα Predictive Adaptive Cruise Control (με “follow-to-stop”) και Speed limiter, σύστημα πλοήγησης, δερμάτινο και θερμαινόμενο πολυλειτουργικό τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρονικό διζωνικό κλιματισμό κ.ά. Η τιμή του με την επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» φτάνει, μετά την έκπτωση 5.661 ευρώ, στα 41.139 ευρώ.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>