Δοκιμή: Audi A3 Sportback 40 TFSI e Με 204 PS

Από Autotriti

Ο «εξηλεκτρισμός» είναι το μονοπάτι που ακολουθούν πλέον όλοι οι κατασκευαστές, σε όλες τις πιθανές του μορφές για να μειώσουν τον μέσο όρο εκπεμπόμενων ρύπων των μοντέλων τους. Το νέο Audi A3 στηρίζεται στις ήπια υβριδικές του εκδόσεις που πλαισιώνουν τις συμβατικές του, όμως η Audi το προσφέρει και στην κορυφαία Plug-In Hybrid έκδοσή του και σε αυτή του τη γενιά, αφού μην ξεχνάμε πως το Α3 ήταν το πρώτο μικρομεσαίο με τέτοια τεχνολογία και από την προηγούμενη γενιά του. Το A3 σε αυτή του την έκδοση αποδίδει 204 ίππους (σ.σ. διαθέσιμο και σε έκδοση 45 TFSI e με 245 ίππους) και κοστίζει από 42.670 ευρώ (47.380 ευρώ στην έκδοση S Line). Σημειώστε εδώ πως με λιανική τιμή προ φόρων στα 32.436 και 36.028 ευρώ αντίστοιχα, επωφελείται του νόμου και έχει μηδενική φορολόγηση για εταιρική χρήση. Ας το γνωρίσουμε.

Εμφάνιση: Μια υποδοχή πρίζας διαφορά…
Πραγματικά δεν υπάρχει τίποτα άλλο που να υποδηλώνει πως αυτή η έκδοση του Audi A3 «μπαίνει και στην πρίζα» πλην της τάπας που συναντάμε στο εμπρός φτερό και κρύβει την υποδοχή φόρτισής του. Από εκεί και ύστερα και αυτό το A3 είναι κομψό και δυναμικό χάρη στη χαμηλή γραμμή του καπό, στην επιβλητική του μάσκα, στα έντονα πλαϊνά νεύρα, στους τονισμένους θόλους και στα χαρακτηριστικά φώτα τεχνολογίας Matrix LED. Η δυναμική του τονίζεται περισσότερο στις εκδόσεις S-Line, όπως σε αυτή του μοντέλου της δοκιμής, ενώ στην έκδοση Advanced που είναι και αυτή διαθέσιμη με αυτή την τεχνολογία, το Α3 προβάλλει έναν ελαφρώς πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα, πάντα σε σχέση με την βασική έκδοση Basic.

Εσωτερικό – Χώροι: Κορυφαίο ποιοτικά και σύγχρονο, μικρότερο σε χώρο αποσκευών
Στο εσωτερικό του Α3 40 ΤFSI e οι διαφορές από τις υπόλοιπες εκδόσεις του εντοπίζονται μόνο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment MMI, τα οποία διαθέτουν επιπλέον στοιχεία που αφορούν την Plug-In Hybrid τεχνολογία του και την ενημέρωση του οδηγού του για την κατάσταση λειτουργίας του, την φόρτισή του και την επιλογή του. Το εσωτερικό παραμένει κορυφαίο ποιοτικά με εξαιρετική συναρμολόγηση και όμορφο φινίρισμα, ενώ πολύ καλή είναι και η θέση οδήγησης όπως άλλωστε σε όλα τα Α3 νέας γενιάς. Διαφορά υπάρχει σε επίπεδο χώρων όχι όμως για τους επιβάτες που παραμένουν επαρκείς και σε αυτή την έκδοση, αλλά στο διαθέσιμο χώρο αποσκευών που έχει μειωθεί κατά 100 λίτρα λόγω της Plug-In υβριδικής τεχνολογίας του και ανέρχεται έτσι στα 280 λίτρα.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Συνδυάζει τις επιδόσεις με τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα
Το Plug-In Hybrid Audi A3 40 ΤFSI e χρησιμοποιεί για την κίνησή του έναν βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων TFSI απόδοσης 150 ίππων και τον συνδυάζει με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ΚW, με τη συνολική απόδοση του συνόλου να ανέρχεται στους 204 ίππους και στα 350 Nm ροπής που περνούν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (S Tronic). Η πολιτισμένη λειτουργία είναι το κύριο χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών με τον θόρυβο να γίνεται αισθητός μόνο σε κάθε βίαιη επιτάχυνση και εφόσον λειτουργεί ηλεκτρικά, αφού τότε ο θερμικός κινητήρας αναγκάζεται να ανεβάσει στροφές. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές παρά τα 1.635 κιλά του, με 7,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ αντίστοιχα εξαιρετικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Αυτονομία -Φόρτιση – Κατανάλωση: Με έξυπνο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας
Η μπαταρία ιόντων λιθίου του Audi A3 40 TFSI e έχει χωρητικότητα 13 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 55 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, με την μέση κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 5,6 λτ./100 χλμ. και τις 7,5 kWh συνδυαστικά. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως μέσω του συστήματος διαχείρισης e-tron, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ποια πηγή ενέργειας θα χρησιμοποιήσει ανάλογα με τις ανάγκες του. Έτσι μπορεί να το αφήσει στην αυτόματη υβριδική λειτουργία όπου αξιοποιεί ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης το φορτίο της μπαταρίας, να επιλέξει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών του, να διατηρήσει το φορτίο των μπαταριών του για μετέπειτα αστική χρήση, ή να φορτίσει την μπαταρία χρησιμοποιώντας ως γεννήτρια το θερμικό μοτέρ, αυξάνοντας βεβαίως σημαντικά την μέση κατανάλωση βενζίνης (σ.σ. σε αυτήν την περίπτωση η κατανάλωση σχεδόν διπλασιάζεται). Ο ενδεδειγμένος τρόπος φόρτισης των μπαταριών είναι η εγκατάσταση σε πρίζα με χρόνο φόρτισης περίπου 6 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα ή περίπου 4 ώρες σε πρίζα ισχύος 3,7 kW.

Στο δρόμο: Ευχάριστο με σπορ χαρακτήρα
Στο δρόμο η πρώτη εντύπωση που σου δίνει το Audi A3 40 TFSI e S Line, είναι πως είναι αρκετά σφιχτό θυμίζοντας σε απόσβεση την έκδοση S3. Αυτό βεβαίως οφείλεται στην επιλογή της πιο σκληρής ανάρτησης, ώστε να αντισταθμιστεί το αυξημένο του βάρος και τα αρνητικά επακόλουθά του σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, με το A3 και σε αυτή του την έκδοση να τα καταφέρνει περίφημα. Είναι σταθερό και ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, ενώ προσφέρει και πολύ καλή οδηγική αίσθηση στον οδηγό που θα θελήσει να το πιέσει σε δρόμο με στροφές. Εκεί εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον περιορισμό της άνεσης από την ανάρτηση, αφού αυτή (με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω), διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις όποιες τάσεις προκαλεί το επιπλέον βάρος περιορίζοντας την αδράνεια σε οριακές καταστάσεις. Το ευχάριστο οδηγικό του προφίλ συμπληρώνεται από τα εξαιρετικά σε απόδοση και αίσθηση φρένα.

Η γνώμη μας
Το Audi A3 και σε αυτή του την έκδοση είναι ένα εντυπωσιακά πλήρες αυτοκίνητο της premium κατηγορίας που δικαιολογεί απόλυτα την αυξημένη του τιμή. Σε αυτή συμπεριλαμβάνεται η ούτως η άλλως ακριβή τεχνολογία που χρησιμοποιεί, η εξαιρετική εκτέλεση της και ο συνδυασμός της με τον γενικότερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου ωστόσο, προσφέρονται δωρεάν.

+ Εμφάνιση, premium χαρακτήρας, τεχνολογία, κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία, ποιότητα κατασκευής, στιβαρότητα καμπίνας, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, οδική συμπεριφορά και αίσθηση
– Βάρος, άνεση ανάρτησης, χώρος αποσκευών, τιμή

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>