Ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E | 4κίνητη με 350 PS

Από Autotriti

Με την Mustang Mach-E η Ford κάνει τη διαφορά προσφέροντας ένα σύνολο που μπορεί να σε κάνει να πιστέψεις στα ηλεκτρικά μέσω της ταυτότητάς του, της οδηγοκεντρικής του προσέγγισης και της αυτονομίας. Ένα εντυπωσιακό σε αισθητική, τεχνολογία και πρακτικότητα αυτοκίνητο που ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια των pony car που μας έρχονται αρχικά στο νου και βάζει το θρύλο Mustang σε μια νέα εποχή, ίσως αποτελώντας και ένα μελλοντικό future classic. Σε κάθε περίπτωση, το εντυπωσιακό είναι πως συνδυάζεται η ιστορία της Mustang με το μέλλον της αυτοκίνησης, σε ένα νέο σώμα (βλ. SUV) και νιώθοντας πάντα αυτήν την ιδιαίτερη αύρα παντού…

Κοστίζει από 57.587 στην δικίνητη έκδοση με τη βασική μπαταρία και φτάνει έως τα 68.712 ευρώ στην 4κίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε.
Κοστίζει από 57.587 στην δικίνητη έκδοση με τη βασική μπαταρία και φτάνει έως τα 68.712 ευρώ στην 4κίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε.

Επίσης, το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι πως κανένα άλλο μοντέλο μέσα στην γκάμα και δη των SUV/crossover μοντέλων της Ford, δεν είναι σαν την Mach-E. Aυτή συνδυάζει μαγικά, στοιχεία τόσο του Puma όσο και του Kuga και μέσω της ηλεκτρικής της φύσης καταφέρνει να αφήνει το δικό της στίγμα. Η Mach-E κοστίζει από 57.587 στην δικίνητη έκδοση με τη βασική μπαταρία και φτάνει έως τα 68.712 ευρώ στην 4κίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε, ενώ είναι premium σε όλα τα επίπεδα.

Κύριο χαρακτηριστικό της η κλειστού τύπου γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα.
Κύριο χαρακτηριστικό της η κλειστού τύπου γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα.

Σχεδίαση: Αναλογίες και στοιχεία Mustang με ύψος crossover
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E συνδυάζει δύο διαφορετικούς κόσμους αισθητικά, αποτελώντας μια «φρέσκια» και επιβλητική πρόταση. Συγκεκριμένα, είναι ξεκάθαρη η συγγένεια με το θρυλικό μοντέλο λόγω ονόματος, όμως οι ομοιότητες δεν περιορίζονται στην ονομασία, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως η εμφάνιση. Για παράδειγμα τα πίσω φανάρια φέρουν τις χαρακτηριστικές τρεις κάθετες λωρίδες, οι προβολείς μπροστά επίσης παραπέμπουν στο συμβατικό μοντέλο, ενώ κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η κλειστού τύπου γρίλια στην εμπρόσθια μάσκα, καθώς και η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος με το τρικ της διχρωμίας της σε σχέση με το αμάξωμα να τονίζει τον κουπέ χαρακτήρα της. Με λίγα λόγια οι αναλογίες και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες της Mach-E θυμίζουν Mustang ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία της μας δίνουν ένα εντυπωσιακό κουπέ crossover με premium στοιχεία.

Μπαίνοντας μέσα το μάτι «πέφτει» στο εντυπωσιακό σχεδιαστικά ταμπλό, με τον λιτό διάκοσμο και τα δερμάτινα καλής ποιότητας καθίσματα. Πρωταγωνιστής είναι το infotainment SYNC 4ης γενιάς με την κάθετη οθόνη των 15,5 ιντσών που διαθέτει και πλαισιώνεται από την μικρή, αλλά πληρέστατη ψηφιακή οθόνη εμπρός από τον οδηγό. Αυτή η διάταξη είναι άλλωστε και αυτή που «πουλάει» στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα σήμερα και θα την συναντάμε όλο και πιο συχνά, με τους διακόπτες να γίνονται λιγότεροι προς όφελος της εργονομίας. Κατά τα άλλα, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και βγάζει έναν premium αέρα γενικότερα, ενώ η γυάλινη πανοραμική οροφή της είναι και αυτή καλής ποιότητας και δεν επιτρέπει την υπερθέρμανση του εσωτερικού ενώ επιπλέον δεν ενοχλεί από την έλλειψη εσωτερικής επένδυσης καθότι το κρύσταλλο είναι φωτοχρωματικό.

Ευανάγνωστος, γεμάτος πληροφορίες και μοντέρνος είναι ο πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών.
Ευανάγνωστος, γεμάτος πληροφορίες και μοντέρνος είναι ο πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών.

Έπειτα, οι χώροι της είναι καλοί, με πολύ αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και μεγάλο εσωτερικό πλάτος καμπίνας, ενώ παρά την κουπέ λογική σχεδίασης στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι επαρκής. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε κάτι ακόμη που κερδίζεται με την απουσία του κινητήρα μπροστά, που δεν είναι άλλο από τον επιπλέον χώρο αποσκευών στο εμπρός καπό (FRUNK) με χωρητικότητα 81 λίτρων και με δυνατότητα αποστράγγισης, όπως στο MegaBox του Puma. Στο παραδοσιακό πορτ-μπαγκάζ χωράνε αποσκευές 402 λίτρων και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και επίπεδο δάπεδο, με τη συνολική χωρητικότητα έτσι για τις αποσκευές να ανέρχεται στα 483 λίτρα.

Η αυτονομία της έκδοσης αυτής σύμφωνα με την Ford ανέρχεται στα 540 χλμ., ενώ εμείς με μέση τιμή κατανάλωσης στις 18,0 kWh/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, είδαμε έως και 480 χιλιόμετρα.

Η Mustang Mach-E διατίθεται με 4 επιλογές ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου της. Η πρώτη έκδοση είναι η standard range με μπαταρία 75,7 kWh που είναι διαθέσιμη σε πισωκίνητη και τετρακίνητη έκδοση με απόδοση 269 ίππων, ενώ η δεύτερη έκδοση είναι η Extended Range που εφοδιάζεται με μπαταρία 98,8 kWh (σ.σ. τα 88 χρησιμοποιεί και ζυγίζει 600 κιλά) με 294 ίππους στην δικίνητη έκδοση και 351 ίππους στην 4κίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε.

Όπως γίνεται αντιληπτό από τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, η Mach-E εντυπωσιάζει με την δύναμη και την αμεσότητά της ως ηλεκτρική, αφού παρά το βάρος των 2.182 κιλών εκτοξεύεται εμπρός και σε ζαλίζει σε κάθε πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Με την λειτουργία 1 Pedal που διαθέτει καθίσταται ιδιαίτερα ευκολοδήγητη και ευχάριστη σε όλες τις συνθήκες αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το φρένο ανακτώντας σημαντική ενέργεια, ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα τα οποία ωστόσο τα πιάνει εξαιρετικά γρήγορα. 5,8 δλ. χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι ρεπρίζ με 2,9 και 3,7 δλ. αντίστοιχα για το 60-100 και το 80-120 χλμ./ώρα. Η αυτονομία της έκδοσης αυτής σύμφωνα με την Ford ανέρχεται στα 540 χλμ., ενώ εμείς με μέση τιμή κατανάλωσης στις 18,0 kWh/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, είδαμε έως και 480 χιλιόμετρα. Το εντυπωσιακό είναι πως ακόμα και σε έντονη πίεση η κατανάλωσή της δεν ξεπερνά εύκολα τις 22,0 με 24,0 kWh/100 χλμ. δίδοντάς της σε αυτή την περίπτωση έως και 350 χιλιόμετρα, πάντα σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Προφανώς στην πόλη είναι ακόμα περισσότερα, όπως αντίστοιχα στην εθνική πολύ λιγότερα.

Για τη φόρτισή της η Mach-E από wallbox 11 kW χρειάζεται περίπου 9 ώρες για μια φόρτιση, ενώ από ταχυφορτιστή DC 50 kW χρειάζεται 1 ώρα και 20 λεπτά για να φορτίσει από το 10 έως το 80% ή 45 λεπτά από ταχυφορτιστή 150 kW. Το καλώδιο οικιακής φόρτισης μπορεί να προσφέρει, κατά μέσο όρο, αυτονομία της τάξης των 14 χλμ. ανά ώρα φόρτισης, χρησιμοποιώντας μία κλασική οικιακή ηλεκτρική πρίζα ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Το σίγουρο είναι πως η πραγματική αυτονομία της στην πράξη μειώνει αισθητά το Range Anxiety

Η έκρηξη έρχεται από τους πίσω τροχούς με αποτέλεσμα η Mach-E να εμφανίζει ρυθμισιμότητα στη συμπεριφορά της σε σχέση με αντίστοιχου βάρους ηλεκτρικά η μη αυτοκίνητα.
Η έκρηξη έρχεται από τους πίσω τροχούς με αποτέλεσμα η Mach-E να εμφανίζει ρυθμισιμότητα στη συμπεριφορά της σε σχέση με αντίστοιχου βάρους ηλεκτρικά η μη αυτοκίνητα.

Οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

Στο δρόμο: Mustang, ηλεκτρικό, SUV…
Οδηγώντας την Mach-E αντιλαμβάνεσαι με τον πλέον πειστικό τρόπο πως όλα μπορούν να γίνουν αν βάλεις ρεαλιστικούς στόχους και πως τα ηλεκτρικά μπορούν να είναι το μέλλον και στην πράξη. Μιλάμε για ένα SUV αμάξωμα με βάρος 2.182 κιλών και αυτό φυσικά δεν κρύβεται οδηγικά. Όμως είναι τέτοια η ρύθμιση της ανάρτησης και η λειτουργία των δύο ηλεκτροκινητήρων της σε ρόλο τετρακίνησης, που καθιστούν την Much-E απολαυστική -σχεδόν αντάξια- των συμβατικών σπορ μοντέλων της Ford. Αρχικά η ανάρτηση είναι σφιχτή και παρουσιάζει ιδιαίτερη νευρικότητα από το πέρασμα διαδοχικών και έντονων ανωμαλιών, όμως σε καλό δρόμο ικανοποιεί με την άνεση που προσφέρει και την ποιότητα κύλισής της. Ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση και ακρίβεια από το σύστημα διεύθυνσης ιδιαίτερα στη θέση Untamed των προφίλ οδήγησης (Whisper και Active τα άλλα δύο) το οποίο συνοδεύεται και από σύστημα παραγωγής ψεύτικου ήχου, που χαρίζει την ακουστική αίσθηση μίας «κλασικής» Mustang, παρά τον ηλεκτρικό της χαρακτήρα. Λαμβάνοντας λοιπόν καλή αίσθηση και μεγάλα αποθέματα ισχύος, αν επιλέξει να την πιέσει θα μείνει έκπληκτος. Αυτό γιατί ο πίσω άξονας δίνει πάντα το παρών και είναι αυτός που έχει τον πρώτο λόγο στην οδική της συμπεριφορά. Μπορεί με τον ανάλογο χειρισμό να «δώσει» ρυθμούς και γωνίες που δε θυμίζουν σε τίποτα ένα ηλεκτρικό SUV, ενώ σε κανονικές αλλά σβέλτες συνθήκες, αυτή η υπερστροφική τάση βοηθά στην τοποθέτησή της μην θυμίζοντας σε τίποτα αυτοκίνητο τέτοιου βάρους και όγκου. Από την άλλη στην υπερβολή φυσικά και το βάρος δεν «κρύβεται», οδηγώντας σε υποστροφή μέχρι τα ηλεκτρονικά της να επέμβουν και να επαναφέρουν αυτοκίνητο και οδηγό, στην τάξη. Τα φρένα της τέλος είναι δυνατά και αποτελεσματικά ενώ έχουν και καλή αίσθηση στην πίεση, ακινητοποιώντας την σε 37μ. από τα 100 χλμ./ώρα.

Η σφιχτή και νευρική ανάρτηση μπορεί να περιορίζει σε κάποιες συνθήκες την άνεση, είναι όμως και αυτή που διαχειρίζεται εντυπωσιακά το αμάξωμά της και της χαρίζει ακρίβεια.
Η σφιχτή και νευρική ανάρτηση μπορεί να περιορίζει σε κάποιες συνθήκες την άνεση, είναι όμως και αυτή που διαχειρίζεται εντυπωσιακά το αμάξωμά της και της χαρίζει ακρίβεια.

Η γνώμη μας
Οδηγώντας την Mustang Mach-E αντιλαμβάνεσαι πως τελικά το μέλλον της ηλεκτροκίνησης δεν είναι τόσο «δυσοίωνο» όσο πιστεύεις αρχικά… Και αυτό γιατί αρχικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει πολύ ξεχωριστό οδηγικό προφίλ (σπανίζει και κοστίζει πολύ ακριβότερα στα ηλεκτρικά) και προσφέρει επάρκεια αυτονομίας, ενώ έχει και τον χαρακτήρα που ως Mustang όφειλε να έχει. Τι κι αν είναι ηλεκτρική, τι κι αν είναι SUV;

+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, οδική συμπεριφορά και αίσθηση, κατανάλωση-αυτονομία
– Τιμή, βάρος, νευρικότητα ανάρτησης

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>