Με Μερίδιο 17% Τα Ηλεκτρικά Στην Ευρώπη

Τα στοιχεία της ευρωπαϊκής αγοράς για τον Απρίλιο είναι καταλυτικά. Μπορεί να υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, λόγω πανδημίας, Από την άλλη όμως τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνουν συνεχώς το μερίδιό τους.

Παρά την τρομερά ευμετάβλητη κατάσταση, λόγω των συνθηκών, όλα δείχνουν ότι η αγορά της Ευρώπης αποτελεί μπροστάρη για την επόμενη επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου. Για τον μήνα Απρίλιο, που βρέθηκε στην καρδιά της πανδημίας και χτυπήθηκε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, οι συνολικές ταξινομήσεις οχημάτων με κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με τη Jato, ανήλθαν στις 50.400 μονάδες, ήτοι το 17% της συνολικής αγοράς.

Υπήρχε φυσικά μία πτώση και σε αυτά, αλλά πολύ μικρότερη από αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, στα υβριδικά αυτοκίνητα, που χτυπήθηκαν περισσότερο, η πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν της τάξης του 66%. Στα αμιγώς ηλεκτρικά η πτώση ήταν πολύ λιγότερη, μόλις 29%, ενώ στα plug-in υβριδικά σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 7%.

Σύμφωνα με τον Felipe Munoz, παγκόσμιο αναλυτή της JATO Dynamics «Τα ηλεκτρικά οχήματα είχαν ήδη οδηγήσει εν μέρει στη μικρή ανάπτυξη που παρέμεινε το 2019. Φέτος, καθώς οι κυβερνήσεις ενήργησαν γρήγορα για να προστατεύσουν τους ανθρώπους και τις οικονομίες τους, τα EV έχουν αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη έλξη και προβολή λόγω των κινήτρων που δίνονται. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πιθανό να γίνουν η κορυφαία επιλογή για καταναλωτές που αναζητούν μέσα ατομικής μεταφοράς. Οι κατασκευαστές που έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στα EV είναι σε καλύτερη θέση ώστε να ξεπεράσουν τους δύσκολους μήνες που έρχονται».

Και πράγματι, για την Ευρώπη κάπως έτσι έχουν τα πράγματα. Αναφορικά με τα σύνολα των πωλήσεων, από τα 1.34 εκ. οχήματα που είχαμε το 2019 φτάσαμε στα μόλις 292.600, τον Απρίλιο του 2020. Ένα τόσο άσχημο νούμερο που η γηραιά ήπειρος είχε να δει από τη δεκαετία του ’70. Υπάρχει μάλιστα μία τεράστια απόκλιση και μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Η κάθε μία χτυπήθηκε σε διαφορετικό επίπεδο από τον Κορωνοϊό, ενώ αντίστοιχα δεν υπήρξε μία ενιαία γραμμή αντιμετώπισης.

Οι χώρες που χτυπήθηκαν περισσότερο σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ήταν η Ιταλία και η Μεγάλη Βρετανία, οι οποίες είδαν μία συγκλονιστική μείωση των πωλήσεων, της τάξης του 97%. Από την άλλη, χώρες με πιο χαλαρή αντιμετώπιση, όπως η Νορβηγία και η Δανία, είδαν μειώσεις μόλις 34 και 37%. Όσο για την Ελλάδα, με πτώση 80% κλίνει προς το μέρος των αγορών που επηρεάστηκαν περισσότερο.

Σύμφωνα πάλι με τον Felipe Munoz, «το lockdown σε όλο τον πλανήτη συνέβαλε σημαντικά στην τεράστια πτώση των ταξινομήσεων. Κανένας κατασκευαστής δεν ήταν προετοιμασμένος για αυτό το σενάριο, ούτε περίμενε μία κρίση σε τόσο μεγάλη κλίμακα. Το μόνο θετικό από αυτή την αναταραχή είναι ότι δημιούργησε την ευκαιρία για τους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας να επανεξετάσουν τις δραστηριότητές τους και να γίνουν πιο ευέλικτοι.»

Αναφορικά με τα μοντέλα που ξεχώρισαν στην ευρωπαϊκή αγορά, μεγάλη ανάπτυξη γνώρισαν τα Plug-in υβριδικά και κάποια αμιγώς ηλεκτρικά, όπως τα Ford Puma HEV (1,170 μονάδες), Kuga PHEV (753 μονάδες) Volkswagen Passat PHEV (981 μονάδες), Up BEV (678 μονάδες), Volvo V60 PHEV (897 μονάδες), XC40 PHEV (339 μονάδες) και Audi E-Tron (1,289 μονάδες). Από τα συμβατικά οχήματα, το νέο Volkswagen Golf ανακηρύχτηκε πρωταθλητής των πωλήσεων για τον Απρίλιο, με 7.810 ταξινομήσεις, αφήνοντας στη δεύτερη θέση το Skoda Octavia με 6.529 ταξινομήσεις και στην Τρίτη το Renault Clio, με 6.370 ταξινομήσεις.

Σε επίπεδο κατηγοριών, τα SUV συνεχίζουν να έχουν το πάνω χέρι, με 109.500 πωλήσεις, ένα ποσοστό της τάξης του 37% επί του συνόλου. Τα νούμερα θα μπορούσαν να είναι υψηλότερα εδώ, με βάση όμως το χτύπημα που δέχτηκαν οι αγορές της Γαλλίας της Ιταλίας και της Ισπανίας, οι οποίες αρέσκονται στα B SUV και C SUV, διαμορφώθηκε ανάλογα και η τελική κατάσταση.

Όσο για το mix των συστημάτων πρόωσης, οι βενζινοκινητήρες έχασαν αρκετό έδαφος, από το 59% επί του συνόλου το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στο 52% φέτος. Ελαφρά πτώση σημείωσαν και οι πετρελαιοκινητήρες, από το 32% στο 30%. Όσο για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, όπως αναφέραμε και στην αρχή, αποτελούν τους μεγάλους κερδισμένους, αφού τα ποσοστά τους σε ένα μόλις χρόνο ανήλθαν από το 7% στο 17%, επί του συνόλου των πωλήσεων στην Ευρώπη.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>