Ποιες Εταιρείες Θα Αφανίσει Η Ηλεκτροκίνηση;
- 26 Απριλίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Πόσες μάρκες χωράνε στην αγορά; Πόσες θα προστεθούν τώρα που η ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία; Και πόσες θα μείνουν πίσω και θα ξεχαστούν;
Θυμάστε τις τρεις μεγαλύτερες μάρκες κινητών τηλεφώνων μέχρι και το 2004; Nokia, Ericsson, Motorola κυριαρχούσαν στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, αφήνοντας ψίχουλα στους άλλους κατασκευαστές. Και όμως η αγορά άλλαξε τόσο πολύ που πλέον οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές είτε έκλεισαν είτε πουλάνε ψίχουλα, ενώ άλλες, νέες μάρκες από την άπω ανατολή έχουν πλέον τη μερίδα του λέοντος. Θα γίνει το ίδιο και στην αυτοκίνηση;
Η Tesla δεν είναι η μόνη νέα μάρκα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια ματιά στις εκθέσεις τεχνολογίας και θα δείτε πως τουλάχιστον άλλες έξι μάρκες ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά στο χώρο. Ο χώρος όμως είναι ήδη γεμάτος. Γεμάτος από μάρκες που τα τελευταία 100 και πλέον χρόνια μάθαμε και ξέρουμε.
Όπως όμως έγινε με την κινητή τηλεφωνία, όπου η τεχνολογία άλλαξε ριζικά και περάσαμε στα έξυπνα τηλέφωνα, έτσι και η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για τη δική της επανάσταση. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ένας νέος κινητήρας κάτω από το καπό. Αλλάζει ότι ξέραμε γύρω από το αυτοκίνητο. Η χρήση, η στάθμευση, η φόρτιση, η σχεδίαση και πιθανότατα και ο τρόπος απόκτησης ή η έννοια της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου.
Και αυτά χωρίς να υπολογίσουμε την αυτονόμηση, την οδήγηση από τα ίδια τα αυτοκίνητα που έρχεται, ίσως αργότερα, όμως έρχεται σίγουρα. Σε αυτό το τοπίο που η αυτοκινητοβιομηχανία μεταμορφώνεται κάποιες μάρκες θα βγουν κερδισμένες, κάποιες όμως θα χάσουν. Βλέπουμε ήδη μάρκες να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, σε μπαταρίες, κάνουν συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές, κόβουν μοντέλα για να βρουν πόρους, ενώ νέες μάρκες μπαίνουν σε αγορές που μέχρι τώρα δεν μας απασχολούσαν, όπως της Κίνας, όπου όμως γιγαντώνονται και είναι έτοιμοι για όλον τον κόσμο.
Σε αυτή την επανάσταση που έρχεται κάποιες μάρκες θα παραμείνουν, κάποιες νέες θα επικρατήσουν και άλλες θα εξαφανιστούν, ενώ και κάποιοι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα βγουν από το προσκήνιο, και όπως η Motorola, η Ericsson και η Nokia, είτε θα κλείσουν, είτε θα μείνουν στο περιθώριο της αγοράς