Ποιοι τύποι οδηγών προκαλούν συχνότερα τροχαία;
- 21 Απριλίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Πως κερδήθηκε η μάχη των νεκρών στην άσφαλτο σε άλλες χώρες; Πως κατάφεραν να μειώσουν μέσα σε 20 χρόνια τα θανάσιμα τροχαία στο ένα τρίτο και η Ελλάδα ακόμη προσπαθεί να πείσει τους οδηγούς για τα υποτυπώδη; Γιατί η κοινωνική αποδοχή είναι η βάση για όλα;
Η αποδοχή της κοινωνίας στις κακές συμπεριφορές είναι η αρχή του προβλήματος. Η βασική αλλαγή που έλαβε χώρες στις κοινωνίες των κρατών που μείωσαν τους θανάτους στην άσφαλτο είχε να κάνει με την περιθωριοποίηση των κακών συμπεριφορών, την αναγωγή τους σε αντικοινωνική συμπεριφορά.
Στα μάτια του Βρετανού οδηγού, το να πιείς και να πιάσεις το τιμόνι είναι εξίσου αντικοινωνικό και εγκληματικό με το να βγεις στο δρόμο με την καραμπίνα και να πυροβολείς στα τυφλά. Όταν μια ολόκληρη κοινωνία αντιμετωπίζει την συμπεριφορά αυτή με τέτοιο τρόπο, οι πιθανότητες κάποιος οδηγός να συμπεριφερθεί έτσι είναι ελάχιστες. Η κατακραυγή έρχεται από παντού.
Τέτοιες συμπεριφορές θεωρήθηκαν μέσα σε λιγότερο από 5 χρόνια απαράδεκτες, χρίστηκαν αντικοινωνικές, απομονώθηκαν και έτσι περιορίστηκαν με σημαντικά αποτελέσματα. Εκτός από την οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών, συμπεριφορές που πλέον θεωρούνται αντικοινωνικές είναι η παραβίαση του κόκκινου, του στοπ, και του απαγορευτικού.
Στην Ελλάδα σε όλα αυτά βάζουμε αστερίσκο και αρχίζουμε τα «αν όμως δεν περνάει κανείς» ή τα «αν είναι νύχτα και ο δρόμος άδειος». Αυτές οι «ελαφρύνσεις» αποδυναμώνουν τον χαρακτήρα του αντικοινωνικού. Και έτσι δικαιολογούνται μέχρις ότου αποτελέσουν αιτία σύγκρουσης ή και θανάτου.
Το 2000 οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να πατάξουν τους θανάτους στην άσφαλτο, θέτοντας στόχο 50% μείωσης σε δέκα χρόνια (το 2010) και ακόμη 50% μέχρι το 2020. Δηλαδή οι θάνατοι να μειωθούν στο ένα τέταρτο αυτών του 2000 μέσα στην εικοσαετία.
Χώρες όπως η Μ. Βρετανία, το Βέλγιο η Ολλανδία, η Γερμανία, η Δανία αλλά και η Γαλλία, πέτυχαν τους στόχους τους το 2010 και πλέον προχωρούν να πετύχουν και τον επόμενο στόχο του χρόνου. Η Ελλάδα όμως υστερεί. Και υστερεί σημαντικά. Η μείωση είναι κοντά στο 40% από το 2000 μέχρι το 2017, και η Ελλάδα βρίσκεται ακόμη ουραγός, στην 23η θέση από τις 28 χώρες της ΕΕ.
Στην Ευρώπη, συμπεριφορές όπως η υπερβολική ταχύτητα, η επίδειξη στο δρόμο, η επικίνδυνη οδήγηση, οι «κόντρες» θεωρούνται το ίδιο με το να πυροβολείς στο ψαχνό. Οτιδήποτε αποδεδειγμένα μπορεί να προκαλέσει θάνατο, είναι αντικοινωνικό.
Τι λέτε λοιπόν; Ποιες συμπεριφορές πρέπει να βλέπουμε ως αντικοινωνικές στο δρόμο; Ποιες είναι αυτές οι κακές συνήθειες που πρέπει να απομονωθούν και να αντιμετωπίζονται ως απόπειρες δολοφονίας; Θα γίνουν στη νοοτροπία μας ποτέ ζητήματα όπως το αλκοόλ και η παραμέληση της συντήρησης του αυτοκινήτου αντικοινωνικές συμπεριφορές; Τι λέτε;