Συγκριτικό Toyota Auris diesel VS VW Golf diesel

Στην κατηγορία των μικρομεσαίων -οικογενειακών- αυτοκινήτων, τα Toyota Auris diesel και VW Golf diesel βρίσκονται μέσα στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της χώρας μας, έχοντας σημειώσει 1.006 και 1.054 ταξινομήσεις αντίστοιχα στους 11 μήνες της χρονιάς. Άλλωστε, τα δύο αυτά μοντέλα εκπροσωπούν δύο από τις πιο δημοφιλείς μάρκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και δύο από τις δημοφιλέστερες εταιρείες αυτοκινήτων παγκοσμίως, κάθε μια εκ των οποίων εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο και την καταγωγή της. Εμείς, θέλοντας να δούμε που υπερτερεί το κάθε ένα από τα δύο αυτά άκρως δημοφιλή μοντέλα, τα συγκρίνουμε ανά τομέα και αναφέρουμε!

Σχεδίαση: Πιο μοντέρνα εικόνα από το Auris

Η σχεδίαση του Auris μετά την περσινή ανανέωση έχει χαρίσει στο μικρομεσαίο μοντέλο της Toyota μια ακόμη πιο μοντέρνα εικόνα, σε ένα αεροδυναμικό αμάξωμα που εκφράζει ιδίως στο εμπρόσθιο τμήμα, έντονα δυναμισμό. Εκεί, ξεχωρίζουν τα φώτα που συνδέονται στη γρίλια της μάσκας με μια νέα χρωμιωμένη λωρίδα, καταλήγοντας πάνω στο κεντρικά τοποθετημένο σήμα της εταιρείας. Ο δυναμισμός δεν λείπει και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με αρκετές νευρώσεις, αλλά και πολύ μοντέρνα πίσω φώτα με LED. Το Golf από την πλευρά του έρχεται με μια σχεδίαση πιο «συγκρατημένη» σε σχέση με αυτή του Auris, η οποία όμως δείχνει σαν μια εξέλιξη αυτής των προηγούμενων γενιών του. Στο αυτοκίνητο του συγκριτικού μας, η παρουσία του αισθητικού πακέτου R Line (πιο σπορ προφυλακτήρες, πλευρικά σπόιλερ, αεροτομή και νέες ζάντες) τονίζει το δυναμισμό του Golf και του χαρίζει μια πιο σπορτίφ παρουσία.

Εσωτερικό: Κερδίζει ποιοτικά το Golf

Το εσωτερικό του Toyota Auris διαθέτει μια αρκετά μοντέρνα σχεδίαση, με εντελώς κάθετο ταμπλό στο οποίο ξεχωρίζει η παρουσία της οθόνης του συστήματος πολυμέσων με τα πλήκτα αφής πάνω στην κονσόλα, αλλά και η οθόνη TFT των 4,2 ιντσών με μπλε-λευκό φωτισμό μέσα στον πίνακα οργάνων. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα χωρίς να υπάρχει κάποιο ατόπημα, ενώ ποιοτικά υπάρχουν μαλακά υλικά καλής ποιότητας στο πάνω μέρος του ταμπλό, με αντίστοιχα πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή σε όλες τις επενδύσεις. Στο Golf από την άλλη, η εικόνα στο εσωτερικό είναι η τυπική VW, με λιτή συνολικά σχεδίαση, αλλά επίσης πολύ καλή εργονομία για όλους τους διακόπτες και την απαιτούμενη πλέον οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Στο πεδίο της ποιότητας, υπάρχει περισσότερης έκτασης παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών σε σχέση με το εσωτερικό του Auris, ενώ απροβλημάτιστη είναι και η γενικότερη συναρμογή.

Χώροι: Καλύπτουν τις ανάγκες μιας οικογένειας

Οι δύο best-seller επιλογές της μικρομεσαίας κατηγορίας είναι σε θέση να καλύψουν με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας, χωρίς να απαιτούν μεγάλες παραχωρήσεις. Έτσι, στο πίσω κάθισμα του Auris υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια των επιβατών, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει το χώρο για τα γόνατα και μεσαίου καθήμενου. Στο Golf από την άλλη, ο χώρος για τα γόνατα δείχνει μεγαλύτερος και υπάρχει άφθονο ύψος για τα κεφάλια ακόμη και υψηλόσωμων επιβαινόντων. Στη μάχη των πορτ-μπαγκάζ, το Golf υπερτερεί κατά 20 λίτρα του Auris (380-360 λτ.), διαθέτοντας και διπλό δάπεδο, ενώ το Auris προσφέρει επιπλέον κάποιες θήκες για μικροαντικείμενα ακριβώς από κάτω από το δάπεδό του.

Κινητήρας: Πιο οικονομικό το Auris-Καλύτερες επιδόσεις το Golf

Το diesel Auris διαθέτει τον γνωστό, 8βάλβιδο πετρελαιοκινητήρα των 1.4 λίτρων της Toyota με απόδοση 90 ίππων και ροπή 205 Nm. Ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά και εκμεταλλεύεται το ελαφρύ αμάξωμα και το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο, για να προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Toyota ανακοινώνει ένα πολύ χαμηλό νούμερο 3,4 λτ./100 χλμ., ενώ και στην πράξη η μέση κατανάλωση μπορεί να κρατηθεί αρκετά χαμηλά, λίγο πιο πάνω από τα 5,0 λτ./100 χλμ. Στο πετρελαιοκίνητο Golf η VW έχει τοποθετήσει τη νεότερη, Euro 6 έκδοση του 1.6 TDI κινητήρα με περισσότερη δύναμη (110 άλογα) και ροπή (250 Nm) από ό,τι στο Auris, που του χαρίζουν καλύτερες επιδόσεις (π.χ. 0-100 σε 10,5 δλ.). Και εδώ η διαθέσιμη ροπή από χαμηλά (1.500 σ.α.λ.) εξασφαλίζει θετικό τράβηγμα βοηθώντας στις καθημερινές μετακινήσεις, ενώ παράλληλα συμβάλει και στον περιορισμό της κατανάλωσης, με μια μέση τιμή στα 5,7 λίτρα/100 χλμ. να είναι εφικτή στην πράξη.

Στο δρόμο: Άνεση και ασφάλεια χωρίς περιορισμούς

Το Toyota Auris στο δρόμο χαρακτηρίζεται από την ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και παράλληλα, την πολύ καλή άνεση και ευχρηστία κατά την οδήγηση. Η ρύθμιση της ανάρτησης με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο πίσω άξονα εξασφαλίζει σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές, ενώ παράλληλα ο οδηγός και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την άνεση και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στα συν του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται και ο μειωμένος αεροδυναμικός θόρυβος που προάγει την άνεση στο ταξίδι. Το τιμόνι από την πλευρά του, έχει καλή αίσθηση και ακρίβεια, ενώ ικανοποιούν σε απόδοση και αίσθηση τα φρένα. Στο Golf, η χρήση της πασπαρτού πλατφόρμας MQB σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Ημιάκαμπτος πίσω άξονας), έχουν ως αποτέλεσμα το μικρομεσαίο VW να προσφέρει μια πολύ στιβαρή αίσθηση, με υψηλή ποιότητα κύλισης και ουδετερότητα στις αντιδράσεις του στις στροφές. Ιδίως στην έκδοση του συγκριτικού, με το πακέτο R Line και τη χαμηλότερη κατά 15 χλστ. ανάρτηση, το Golf αποκτά και μια σπορτίφ αίσθηση, χωρίς όμως να επιβαρύνει την προσφερόμενη άνεση.

Διαβάστε ακόμα: Εκπτώσεις Toyota για το Δεκέμβρη με όφελος έως 1.750 ευρώ

Τιμή: Καλύτερο Value for Money το Auris

Τιμολογιακά, η Toyota προσφέρει το diesel Auris σε τιμές από 18.755 ευρώ (με έκπτωση 780 ευρώ) και με καλό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, εκτός μόνο από ζάντες αλουμινίου και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Σε συνδυασμό και με την 6ετή εγγύηση της εταιρείας, το Auris κερδίζει σε αυτόν τον τομέα έναντι του Golf, το οποίο στην αρχική του 5θυρη έκδοση Active κοστίζει 2.445 ευρώ περισσότερα (21.200 ευρώ). Πάντως, το μικρομεσαίο της VW έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό, αφού στάνταρ είναι και οι ζάντες αλουμινίου, αλλά και τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>