Τέλος τα plug-in υβριδικών στην Ευρώπη;

Τα plug-in υβριδικά, γνωστά και ως PHEV, τα γνωρίζετε όλοι. Είναι αυτά τα υβριδικά με την μεγαλύτερη μπαταρία που μπαίνουν και στην πρίζα για να προσφέρουν κατά μέσο όρο περίπου 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας.

Κάπως έτσι διασταυρώνουν το πλεονέκτημα ενός οχήματος με κινητήρα καύσης με την ηλεκτροκίνηση. Έρευνες όμως έχουν δείξει πως ο χρήστης ενός PHEV αποθαρρύνεται από την τακτική φόρτιση και ουσιαστικά πάει στράφι το ατού της κίνησης μηδενικών ρύπων. Κάτι που δεν αρέσει στην ΕΕ. Επιπλέον, ένα PHEV είναι πολύπλοκο κατασκευαστικά και με μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε CO2. Κάτι που επίσης δεν αρέσει στην EE. Όπως και το ό,τι οι πωλήσεις PHEV στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν το 2020 σε 507.000 οχήματα, σχεδόν όσο και οι περίπου 539.000 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Αλλά αυτό που αρέσει στους εταιρικούς χρήστες είναι πως μπορούν να απολαμβάνουν πολλά οφέλη συμπεριλαμβανομένου της πλήρους απαλλαγής από το φορολογικό τέλος της χρήσης. Και αυτό είναι που ουσιαστικά έχει δημιουργήσει μία τόσο ισχυρή ζήτηση για τα PHEV τα οποία είναι ακριβά και κοστίζουν όσο περίπου τα αμιγώς ηλεκτρικά BEV.

Ωστόσο, αν ισχύσει το δημοσίευμα του Reuters τότε η ζήτηση θα πέσει κατακόρυφα. Και αναπόφευκτα αυτό θα σημάνει το τέλος τους με την ΕΕ να πιέζει ακόμη περισσότερα προς τα BEV με τους πλήρως μηδενικούς ρύπους.

Ήδη πολλοί -κυρίως Γερμανοί- κατασκευαστές έχουν εκδηλώσει έντονες διαμαρτυρίες αφού το «τελείωμα» και των PHEV θα τους δημιουργήσει ένα ακόμη μεγάλο οικονομικό πλήγμα αφού ήδη έχουν εξελιχθεί αντίστοιχες σειρές μοντέλων έως το 2030.

Και ενώ μία σχετική πιθανή απόφαση της ΕΕ (ακόμη βρίσκεται υπό σκέψη) έχει μια πολύ μεγάλη βάση απέναντι στα PHEV, θεωρώ πως είναι βίαιη και εξοντωτική απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και ειδικότερα στους diesel. Που σίγουρα θα είναι για πολύ καιρό ακόμη μαζί μας, χάρη και σε νέες τεχνολογίες όπως αυτή των συνθετικών καυσίμων.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>