Υβριδικό plug-in ή Ηλεκτρικό; Ποια Είναι Η Απάντηση
- 20 Μαΐου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν εδώ και κάποια χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι του χαρτοφυλακίου της αυτοκινητοβιομηχανίας προσπαθώντας να κάνουν πιο ομαλή την μετάβαση στα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα.
Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά εδώ είναι, ποιος τύπος κίνησης είναι ο ιδανικός για εσάς.
Στο άρθρο αυτό σας παραθέτουμε αντικειμενικά πλεονεκτήματα e-autos και plug-in hybrids αυτοκινήτων. Η τελική απόφαση είναι όμως αποκλειστικά προσωπική υπόθεση μιας και οι ανάγκες και η οικονομική κατάσταση διαφέρουν από σπίτι σε σπίτι.
Σε καμία περίπτωση δεν είναι όμως το ίδιο ένα ηλεκτρικό ή ένα υβριδικό αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι ψάχνουν μια εναλλακτική λύση, μιας στο κέντρο των μεγάλων πόλεων τα πράγματα θα αλλάξουν την επόμενη τριετία. Η πετρελαιοκίνηση κατά κύριο λόγο, τείνει να εξαφανιστεί τελείως από τους δρόμους τα επόμενα χρόνια.
Αλλά ποιες είναι ακριβώς οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτών τύπων κίνησης και πώς επηρεάζουν την καθημερινότητα;
Ηλεκτρική ενέργεια ως κινητήρια δύναμη
Τόσο τα υβριδικά plug-in όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή τους το ένα λιγότερο, το άλλο περισσότερο.
Και τα δύο οχήματα διαθέτουν ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία που στο μεν υβριδικό plug-in μπορεί να φορτιστεί και εξωτερικά, στο δε ηλεκτρικό μπορεί να φορτιστεί μόνο εξωτερικά. Ενώ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο διαθέτει επίσης έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επίσης, το να ξεκινήσετε με ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο με άδεια μπαταρία δεν θα σας δημιουργήσει κανένα απολύτως πρόβλημα μιας και αυτό θα συμβεί στα επόμενα χιλιόμετρα, πράγμα που στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι θεωρητικά και πρακτικά αδύνατο.
Περεταίρω οι χρόνοι φόρτισης μιας plug-in μπαταρίας δεν είναι τόσο υψηλοί όσο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ποιος σκοράρει;
Τα υβριδικά plug-in οχήματα έχουν το μειονέκτημα όσον αφορά την καθαρά ηλεκτρική εμβέλεια. Επειδή τα σημερινά υβριδικά αυτοκίνητα plug-in συνήθως δεν μπορούν να καλύψουν περισσότερα από 60-100 χιλιόμετρα σε καθαρά ηλεκτρική βάση.
Ωστόσο, αυτά τα χιλιόμετρα πολλές φορές είναι αρκετά για την καθημερινότητα και την κίνηση μέσα στην πόλη εάν οδηγείτε καθαρά ηλεκτρικά.
Ο προγραμματισμός των διακοπών ή μία μεγαλύτερη διαδρομή πέρα από την συνηθισμένη σας καθημερινότητα όμως δεν μπορεί να τον γίνει χωρίς χρονικούς τουλάχιστον περιορισμούς και χωρίς να είστε υποχρεωμένοι εκ των προτέρων να ψάξετε και να προγραμματίσετε επακριβώς τα διαλείμματα και την φόρτιση της μπαταρίας του αυτοκινήτου σας, που πολλές φορές συνήθως, δεν εξαρτάται μόνο από εσάς.
Όσον αφορά την καταλληλότητα για καθημερινή χρήση και το εύρος άγχους, το υβριδικό plug-in είναι μπροστά 1:0.
Άλλη αίσθηση οδήγησης:
Σε αντίθεση με τα κλασικά αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν την υψηλότερη ροπή και συνεπώς βέλτιστη επιτάχυνση από την αρχή. Το ίδιο ισχύει και για τα plug-in.
Εάν τώρα, είστε λάτρης της ταχύτητας, της επιτάχυνσης στα φανάρια και γενικότερα της γρήγορης οδήγησης θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μιάς και οι αποδόσεις του αυτοκινήτου είναι εξαρτώμενες από την μπαταρία και μόνο.
Οι απόψεις διαφέρουν επίσης όσον αφορά τον ήχο του οχήματος και την αισθητική του. Όλοι όσοι τους αρέσει ή ησυχία κατά την οδήγηση θα λατρέψουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οδηγώντας σχεδόν αθόρυβα.
Στο υβριδικό αυτό είναι ένας συμβιβασμός, γιατί όσο ολισθαίνετε σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία, τόσο πιο αθόρυβο γίνεται. Σε μεγάλα ταξίδια ή μεγαλύτερες ταχύτητες από αυτές της πόλης απολαμβάνετε(ή όχι) ξανά τον κλασικό ήχο του αυτοκινήτου.
Είναι δύσκολο να βρεθεί νικητής εδώ, οπότε ισοπαλία.
Ποια είναι η αξιολόγηση τώρα του κύκλου ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των υβριδικών plug-in;
Όσον αφορά την περιβαλλοντική ισορροπία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των υβριδικών plug-in, δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά είναι καλύτερο από ότι με συμβατικά οχήματα. Ωστόσο, η κατανάλωση υβριδικών plug-in είναι αξιέπαινη μόνο σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα που κινούνται καθαρά ηλεκτρικά.
Εάν δεν φορτίζονται συχνά η κατανάλωση καυσίμου είναι ακόμη υψηλότερη από ότι με τους κλασικούς κινητήρες καύσης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η πρόσθετη μπαταρία, με το υψηλό βάρος της, αυξάνει σημαντικά την κατανάλωση.
Οι συνεχείς διαδρομές εκτός πόλεως δεν είναι το ιδανικό πεδίο ενός plug-in υβριδικού αυτοκινήτου!
Αφενός γιατί δεν σχεδιάστηκε γι’ αυτόν τον σκοπό και αφετέρου αν και οι εκπομπές είναι φυσικά χαμηλότερες σε σύγκριση με τα συμβατικά, ένα πολύ υψηλό επίπεδο CO2, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση του φόρου οχημάτων για κλασικούς κινητήρες καύσης από το 2021.
Αλλά αυτό δεν σχετίζεται με το υβριδικό. Ωστόσο, το οικολογικό ισοζύγιο καθαρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι το βέλτιστο, επειδή η πλειονότητα της ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία εξακολουθεί να παράγεται από ορυκτά καύσιμα.
Η επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας προχωρά σταθερά και αν κοιτάξετε μόνο τις εκπομπές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η κατανάλωση ενέργειας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι γενικά χαμηλότερη από αυτήν των υβριδικών plug-in, και ακόμη υπάρχει φυσικά σημαντική δυνατότητα βελτίωσης όσον αφορά την τεχνολογία και την ανακύκλωση της μπαταρίας.
Ο πόντος λοιπόν εδώ πηγαίνει στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Κόστος και χρηματοδότηση υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αν κοιτάξετε μόνο τη συντήρηση, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει το πλεονέκτημα, επειδή δεν υπάρχουν ούτε κατά προσέγγιση τόσα πολλά εξαρτήματα που θα μπορούσαν να χαλάσουν.
Για παράδειγμα, δεν υπάρχει συμπλέκτης, κιβώτιο ταχυτήτων και αντλία νερού, όπως επίσης ένας συμβατικός κινητήρας αποτελείται από λίγο πάνω από 1000 κομμάτια ενώ ένας κινητήρας ηλεκτροκίνησης από μόλις 18 έως 20 εξαρτήματα.
Αντίθετα, με το plug-in υβριδικό που εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα, είναι επανδρωμένο και με τον κινητήρα κανονικής καύσης.
Αν λάβουμε υπ όψιν μια μέση τιμή ανά χιλιόμετρο, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμο, συντήρηση και επισκευή και μείωση της αξίας του αυτοκινήτου, θα διαπιστώσετε ένα τελείως διαφορετικό αποτέλεσμα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το Hyundai IONIQ Elektro και το IONIQ Plug-in Hybrid. Στο ηλεκτρικό μοντέλο το κόστος είναι περίπου 50cent ανά χιλιόμετρο, ενώ στο υβριδικό plug-in μοντέλο το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι 46 cents.
Μικρή βέβαια η διαφορά, αλλά το υβριδικό δικαιούται τον πόντο.
Η προστασία του περιβάλλοντος και η προώθηση της πώλησης εναλλακτικών!
Για την μονάδων κίνησης, εισήχθη το μπόνους καινοτομίας για ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα plug-in. Η πριμοδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι υψηλότερη από αυτήν των υβριδικών μοντέλων plug-in.
Ωστόσο, ασκείται κριτική για το μπόνους των υβριδικών plug-in και ο λόγος είναι απλός.
Θα υπάρξουν κάποιοι που θα το αγοράσουν για οικονομικούς λόγους και δεν θα το χρησιμοποιήσουν όπως πρέπει με αποτέλεσμα και το περιβαλλοντολογικό bonus να έχουν άλλα και μη λειτουργώντας το σωστά, επιβαρύνουν περισσότερο το περιβάλλον από ότι με ένα το αντίστοιχο συμβατικό.
Μια μικρή έρευνα αγοράς δείχνει ότι το περιβαλλοντικό μπόνους μπορεί να φτάσει έως και 11.000€ για τα ηλεκτρικά και στις 7.000€ για τα Υβριδικά plug-in.
Βέβαια, σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται η διπλή επιδότηση της τάξεως των 6000€, με τα οποία πριμοδοτεί η γερμανική κυβέρνηση την ηλεκτροκίνηση αυτοκινήτων καθώς και την προσυμφωνημένη ελάχιστη πριμοδότηση της αυτοκινητοβιομηχανίας που ανέρχεται στα 3000€.
Τα χαμηλά ασφαλιστικά κόμιστρα και η 10χρονη φοροαπαλλαγή των αυτοκινήτων αυτών κάνει την αγορά τους ακόμη πιο ελκυστική. Επίσης, αναλόγως σε ποιο ομοσπονδιακό κρατίδιο μένει κάποιος υπάρχει επιπλέον πριμοδότηση κατασκευής σταθμών φόρτισης αναλόγως με την με την ισχύ αυτών.
Η πριμοδότηση σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει και το 50% του κόστους.