Μικρό με υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό ή diesel;

Αναδημοσίευση από autotriti

Στην κατηγορία των compact μοντέλων πόλης, η οποία είναι η δημοφιλέστερη στην ελληνική αγορά κυριαρχεί η βενζίνη ως καύσιμο (σ.σ. μάλιστα ολοένα έδαφος κερδίζουν οι mild hybrid επιλογές), ωστόσο συνεχίζουν και κάποιες εναλλακτικές προτάσεις με διαφορετικό καύσιμο κίνησης (LPG, CNG και βέβαια diesel). Παρακάτω, δοκιμάζουμε 4 διαφορετικές προτάσεις με στόχο να βρείτε αυτή που ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ των αναγκών σας. Έχουμε έτσι το Citroen C3 diesel που είναι ένα από τα πιο προσιτά και «σπάνια» πλέον diesel μοντέλα της αγοράς με τιμή από 15.650 ευρώ, το Renault Clio LPG που καταναλώνει υγραέριο και κοστίζει από 16.660 ευρώ, το υβριδικό Toyota Yaris με τιμή από 17.460 ευρώ και το Volkswagen Polo TGI που καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη και κοστίζει από 19.600 ευρώ. Πάμε να δούμε τι προσφέρει το καθένα σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας βεβαίως από το πόσο καίνε.

Χαμηλότερο το κόστος του CNG και του Polo TGI, αλλά…
Οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης των 4 αυτοκινήτων της δοκιμής και το χαμηλό κόστος τους ανά χιλιόμετρο προκύπτει στα Renault Clio LPG και VW Polo TGI από τη χαμηλή τιμή των καυσίμων στην αντλία, ενώ στις περιπτώσεις των Citroen C3 diesel και Toyota Yaris από τη χαμηλή τους κατανάλωση. Ανεξάρτητα όμως από αυτό, η ουσία είναι μία και αυτή είναι η οικονομία στην τσέπη.

Ξεκινώντας από το Citroen C3, αυτό ως diesel έχει χαμηλή μέση τιμή κατανάλωσης που δεν ξεπερνά τα 4,8 λτ./100 χλμ. δηλαδή χρειάζεται περίπου 6,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Το diesel είναι ακόμα το καλύτερο καύσιμο για όσους πραγματοποιούν περισσότερα ετήσια χιλιόμετρα από το μέσο όρο, ενώ στην περίπτωση του Citroen C3 η χαμηλή τιμή αγοράς του και το γεγονός πως diesel βρίσκεις παντού, το καθιστούν μια ιδιαίτερα αξιόλογη επιλογή.

Το Renault Clio LPG σε αυτή την έκδοση διπλού καυσίμου (LPG-βενζίνης) καταναλώνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 5,8 λτ./100 χλμ. αν επιλεχθεί ως καύσιμο η βενζίνη και 7,2 λτ. αντίστοιχα αν επιλεχθεί ως καύσιμο το υγραέριο, ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού του. Αυτό συνεπάγεται πως στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται 9,2 ευρώ/100 χλμ. ενώ παρά την μεγαλύτερη κατανάλωση υγραερίου, η χαμηλότερη τιμή του ως καύσιμο (0,836 ευρώ/λίτρο), ορίζει κόστος 6,0 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Το πλεονέκτημα του Clio LPG είναι πως μπορεί να λειτουργεί με όποιο καύσιμο επιθυμεί ο οδηγός του, ενώ αν και ως καύσιμο διατίθεται σε λιγότερα πρατήρια από τη βενζίνη, αυτό δεν συνιστά πρόβλημα.

Το Toyota Yaris είναι υβριδικό και χρησιμοποιεί βενζίνη όταν δεν υπάρχει ενέργεια στις μπαταρίες του συστήματός του αλλά και όταν απαιτείται επιπλέον δύναμη για την κίνησή του, καταναλώνει σύμφωνα με τις μετρήσεις μας 4,2 λτ./100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε μόλις 6,7 ευρώ κόστος για κάθε 100 χλμ. (με τιμή βενζίνης στα 1,591 ευρώ/λίτρο) σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, αλλά και 5,6 ευρώ αν μιλάμε για αστικό κύκλο κίνησης (με 3,5 λτ./100 χλμ.), αφού εκεί είναι το οικονομικότερο αφού χρησιμοποιεί ευρέως το υβριδικό σύστημα κίνησής του. Σαφές πλεονέκτημα έναντι των άλλων δύο τεχνολογιών είναι φυσικά το γεγονός πως βενζίνη διαθέτουν όλα τα πρατήρια.

Το Volkswagen Polo TGI καταναλώνει αρχικά το φυσικό αέριο που βρίσκεται στις δεξαμενές του και όταν αυτό τελειώσει τότε περνάει αυτόματα στη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητος ο ανεφοδιασμός του με φυσικό αέριο, αφού με 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης, η χρήση της αποκτά έναν βοηθητικό ρόλο και χάνεται το μεγάλο του πλεονέκτημα που είναι σαφώς η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, το Polo TGI χρειάζεται 4,2 κιλά CNG για κάθε 100 χλμ. που με βάση την τιμή του (0,834 ευρώ/κιλό) σημαίνει πως απαιτεί μόλις 3,5 ευρώ/100 χλμ. και είναι έτσι το πιο οικονομικό μεταξύ των τεσσάρων μοντέλων ενώ και ως καύσιμο, το CNG κερδίζει τη μάχη της οικονομίας. Όμως στην εξίσωση πρέπει να μπει και το γεγονός πως οι σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι λίγοι (8 στην Αττική και 14 συνολικά στην επικράτεια) κάτι που επιφέρει προφανώς περιορισμούς στον ανεφοδιασμό του, ενώ και η τιμή του Polo είναι σημαντικά μεγαλύτερη από των άλλων μοντέλων.
To εσωτερικό και στα 4 μοντέλα δεν διαφοροποιείται από τις συμβατικές τους εκδόσεις παρουσιάζοντας νεανικό χαρακτήρα και σύγχρονο διάκοσμο.

Το Citroen C3 κερδίζει τις εντυπώσεις με τα μεγάλα, μαλακά και άνετα καθίσματά του και την αναπαυτική και ψηλή θέση οδήγησής του, ενώ το ταμπλό του βασίζεται και μετά από την πρόσφατη ανανέωση του, σε τετραγωνισμένα και ξεχωριστά μοτίβα. Τα σκληρά πλαστικά δεν χαλούν το καλό επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησής του, ενώ και ο διάκοσμος είναι ευχάριστος αλλά πολύ περισσότερο από το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού της βασικής που περιλαμβάνει οθόνη αφής 7 ιντσών.

Το έτερο γαλλικό Renault Clio LPG είναι και αυτό κομψό αισθητικά χωρίς ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία, ξεχωρίζοντας με την καλή ποιότητα των μαλακών του υλικών και το προσεγμένο του φινίρισμα. Ο διάκοσμος είναι σύγχρονος και εδώ όμως και από αυτό απουσιάζει η μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος infotainment η οποία διατίθεται από το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού.

Το νεότερο μέλος της παρέας, το νέο Yaris ξεχωρίζει για την αισθητική του εσωτερικού του όντας πιο high-tech και ενδιαφέρον έναντι των υπολοίπων, ενώ σε κερδίζει και με τον εξοπλισμό και την ποιότητά του με μαλακά πλαστικά και καλή συναρμολόγηση στα περισσότερα μέρη. H έγχρωμη οθόνη αφής του Toyota Touch των 7 ιντσών είναι στάνταρ, ενώ στα συνολικά πλεονεκτήματά του πρέπει να προστεθεί ο αερόσακος ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα.

Το VW Polo TGI και σε αυτή του την έκδοση ξεχωρίζει για την σοβαρότητα και στιβαρότητα της καμπίνας του, με εξαιρετικό επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησης. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος αν και του λείπουν κάποιες πινελιές νεανικότητας, ενώ και ο εξοπλισμός του χαρακτηρίζεται πλήρης δικαιολογώντας και μέσω αυτού την αυξημένη του τιμή ανάμεσα στα 4 μοντέλα.

Οι χώροι είναι σε κάθε περίπτωση καλοί για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών με οριακή επάρκεια για τα κεφάλια των πίσω επιβατών (σ.σ. πολύ μικρές διαφορές μεταξύ τους), με το Toyota Yaris να ξεχωρίζει για το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους. Αντίστοιχα στο διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές, ξεχωρίζει το Renault Clio με τα 391 λίτρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το Polo TGI θυσιάζει 104 λίτρα σε αυτή του την έκδοση (από 355 σε 251) λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου που διαθέτει.

Κινητήρες- Επιδόσεις: Το Yaris το πιο σβέλτο
Αφού εξετάσαμε τον τρόπο που και τα 4 αυτοκίνητα σημειώνουν πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης, ας δούμε και την «πηγή» που χρησιμοποιούν.

Το Citroen C3 λοιπόν στην diesel του έκδοση χρησιμοποιεί έναν 1,5 λίτρων πετρελαιοκινητήρα ο οποίος διαθέτει επιλεκτικό σύστημα κατάλυσης και υγρό εξάτμισης Adblue, αποδίδοντας 100 ίππους και 250 Nm ροπής, τιμή που είναι βεβαίως η μεγαλύτερη ανάμεσα στα μοντέλα και του χαρίζει καλές επιδόσεις παρά το 5τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης που διαθέτει.

Το Renault Clio με τον 1,0 TCe κινητήρα που καταναλώνει υγραέριο και βενζίνη, αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με τις επιδόσεις του να είναι οριακά επαρκείς. Το πλεονέκτημα του Clio είναι πως μπορεί να χρησιμοποιήσει ο οδηγός είτε το υγραέριο ως βασικό καύσιμο είτε την βενζίνη, με τη πρώτη επιλογή να προσφέρει και λίγο καλύτερες επιδόσεις.

Το Τοyota Yaris εφοδιάζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1,5 λίτρου που συνδυάζει με έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνδυαστικά 116 ίππους. Εκτός από τη χαμηλότερη αστική κατανάλωση που επιτυγχάνει αφού μπορεί να κινηθεί για το 80% τέτοιων μετακινήσεων αποκλειστικά με την ηλεκτρική του ενέργεια, ξεχωρίζει και στον τομέα των επιδόσεων σε όλες τις μετρήσεις, ενώ είναι και το μοναδικό που συνδυάζεται αποκλειστικά με CVT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Τέλος, το VW Polo TGI που χρησιμοποιεί φυσικό αέριο και βενζίνη εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο TSI κινητήρα διπλού καυσίμου και αποδίδει 90 ίππους, προσφέροντας ανταγωνιστικές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει χρησιμοποιώντας ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο. Ουσιαστικά με μόλις 9 λίτρα ρεζερβουάρ βενζίνης και μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου από τον οδηγό, χρησιμοποιεί τη βενζίνη μόνο όταν τελειώσει το φυσικό αέριο.

Στο δρόμο: Έμφαση στην άνεση και την ευκολία, τo καθένα με τον τρόπο του
Με κύριο χαρακτηριστικό τους την άνεση και την ευκολία στην οδήγηση και ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες, τα 4 μικρά οικονομικά αυτοκίνητα χαρακτηρίζονται στο σύνολό τους ευχάριστα οδηγικά με τον δικό τους τρόπο.

Το Citroen C3 είναι το πιο άνετο οδηγικά μοντέλο της κατηγορίας και στην diesel έκδοσή του με τη μαλακή του ανάρτηση να διακρίνεται γιΆ αυτό, ενώ αν και δεν εντυπωσιάζει με την οδηγική του αίσθηση, η συμπεριφορά του είναι ασφαλής και ευχάριστη και σε εκτός πόλης διαδρομές.

Το Clio και στην έκδοση LPG κρατά ψηλά τη σημαία της Renault όσον αφορά στην ισορροπία της άνεσης με την οδική συμπεριφορά, παραμένοντας εξαιρετικό και στα δύο πεδία. Η οδηγική του αίσθηση είναι καλή και βοηθάει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα, αν και αυτό περιορίζεται από την όχι ιδιαίτερη αμεσότητα όταν λειτουργεί με τη βενζίνη ως καύσιμο και τις επιδόσεις του κινητήρα του.

Το Toyota Yaris HSD παρουσιάζει ένα πιο οδηγοκεντρικό σε αίσθηση προφίλ και είναι πιο ευχάριστο για τον οδηγό του, με την ανάρτηση την ίδια στιγμή να προσφέρει παραπάνω από ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης. Παράλληλα είναι και το πιο ευέλικτο αλλά και ευκολοδήγητο σε αστικές συνθήκες οδήγησης μέσω του αυτόματου κιβωτίου του, αυτό όμως περιορίζει τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευθεί το στήσιμό του, σε εκτός πόλης διαδρομές.

Το Polo TGI ξεχωρίζει οδηγικά για την κορυφαία ποιότητα κύλισης που παρουσιάζει ενώ παρά τη σφιχτή αίσθηση της ανάρτησής του είναι κι αυτό ιδιαίτερα άνετο. Η οδηγική αίσθηση είναι τυπικά στιβαρή και όπως και όλη η οικογένεια Polo αποδεικνύεται αποτελεσματικό σε όλα τα επίπεδα, αν και η επίδοσή του στο φρενάρισμα είναι οριακά ικανοποιητική.

Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
O fun to drive τύπος θα δυσκολευτεί γιατί ο χαρακτήρας και των 4 μοντέλων σε αυτές τις εκδόσεις είναι εστιασμένος στην άνεση και την οικονομία με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανένα να χαρακτηριστεί fun to drive με την συνηθισμένη έννοια του όρου. Θα δίναμε ωστόσο ένα πλεονέκτημα στο Clio που σε κερδίζει με την ισορροπία του.

O value for money τύπος βρίσκεται ανάμεσα σε δύο μοντέλα. Από τη μια είναι το C3 που είναι diesel και είναι το πιο οικονομικό στην απόκτηση, από την άλλη το Yaris που είναι υβριδικό και πολύ οικονομικό στην πόλη.

O high-tech τύπος θα καλύψει τις ανάγκες του στις πιο ακριβές εκδόσεις όλων των μοντέλων. Αν μιλάμε για τις βασικές όμως, το Toyota Yaris έχει το πάνω χέρι προσφέροντας ότι χρειάζεται το νεανικό κοινό της κατηγορίας.

Citroen C3 Diesel
+ Εμφάνιση μέσα-έξω, δυνατότητες εξατομίκευσης, καθίσματα Advanced Comfort, κατανάλωση, άνεση-οδική συμπεριφορά, φρένα
– Σκληρά πλαστικά στο ταμπλό, απουσία 6ης σχέσης στο κιβώτιο και ραθυμία κινητήρα χαμηλά

Renault Clio LPG
+ Eμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, χώρος αποσκευών, αυτονομία, δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα δύο καύσιμα, ευρύ δίκτυο τροφοδοσίας LPG
– Πλάτος πίσω καθίσματος, μέτριες επιδόσεις με χρήση υγραερίου

Toyota Yaris Ηybrid
+ Κατανάλωση στην πόλη, εμφάνιση, πρακτικότητα και συναρμογή καμπίνας, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης-άνεση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τεχνολογία, 6 χρόνια εγγύηση
– Βουητό στην επιτάχυνση, αεροδυναμικός θόρυβος, αίσθηση κάποιων υλικών χαμηλά στο ταμπλό, μικρός χώρος αποσκευών

Volkswagen Polo TGI
+ Ποιότητα κύλισης, ανάρτηση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, εξοπλισμός, κατανάλωση, χώροι, οδική συμπεριφορά
– Απόσταση ακινητοποίησης, συγκρατημένη σχεδίαση, μειωμένος χώρος αποσκευών, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού CNG, μη δυνατότητα επιλογής καυσίμου από τον οδηγό, μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λτ., τιμή

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>