Ηλεκτρικές Ferrari; Και Ομως Ειναι Μονόδρομος!

Μπορεί η συζήτηση μόλις να ξεκινά. Μόλις τώρα να έχουν αρχίσει οι διερευνητικές ερωτήσεις, και οι απαντήσεις από τη Ferrari να είναι σκόρπιες, αόριστες και μάλλον αρνητικές, όμως στην αντίπερα όχθη του ανταγωνισμού, στην Porsche, το πράγμα έχει πλέον λάβει σάρκα και οστά.

Η Porsche Taycan είναι μια Panamera με ηλεκτροκινητήρα, παρά του ότι τα ονόματα των εκδόσεων περιέχουν τη λέξη Turbo. Για την Porsche η Taycan είναι ένα μεγάλο βήμα αφού η μάρκα πέρασε πολύ γρήγορα από μια ενδιάμεση υβριδική φάση (Cayenne, Panamera, Macan κλπ.) και τώρα έρχεται με ένα πλήρως ηλεκτρικίνητο supercar . Γιατί; Γιατί ήθελε να είναι πρώτη εκεί που οι άλλοι ακόμη «αρνούνται» ότι πάνε. Και η πρωτιά έχει τη σημασία της.

Βλέπεις για μια μάρκα επιδόσεων, όπως η Ferrari, η επόμενη δεκαετία αποτελεί πρόβλημα. Όταν όλοι οι κατασκευαστές θα περνάνε στην ηλεκτροκίνηση, οι επιδόσεις από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χάσουν τη σημασία τους. Πρώτα γιατί οι νομοθεσίες θα απαγορεύουν σταδιακά τα συμβατικά, και δεύτερο, γιατί οι επιδόσεις των ηλεκτρικών θα «καταπίνουν» αυτές των συμβατικών, ακόμη και όταν συγκρίνουμε μικρομεσαία με υπεραυτοκίνητα. Τόσο απλά.

Οπότε κάπου μεταξύ νομοθεσίας και επιδόσεων, οι μάρκες που σήμερα φτιάχνουν υπεραυτοκίνητα θα παραπαίουν μεταξύ λόγου ύπαρξης και ανυπαρξίας. Και φυσικά αυτό το γνωρίζουν καλά. Ήδη με μάρκες όπως η Tesla να προσφέρουν σε μεσαίες και μεγάλες μπερλίνες, επιδόσεις εξωτικών supercar, η Ferrari κινδυνεύει. Παρότι φυσικά δεν υπάρχει κανένας ανταγωνισμός.

Αφού λοιπόν η ηλεκτροκίνηση είναι αναπόφευκτη, αυτό που μένει είναι η Ferrari να μεταμορφωθεί στην «Ferrari των ηλεκτρικών». Δηλαδή να ηγηθεί και όχι να ακολουθήσει. Αυτό που προσπαθεί να πετύχει η Porsche με την Taycan.

Η Ferrari όχι μόνο θα γίνει ηλεκτρική, αλλά θα πρέπει να γίνει ηλεκτρική πριν από τους άλλους. Πριν χάσει τα ηνία. Πριν αφήσει να δει η αγορά πως οι επιδόσεις από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι «εύκολη υπόθεση», και πως δεν χρειάζεται να είσαι και η Ferrari για να τις έχεις.

Και πρόσφατα έκανε το πρώτο της βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με την ολοκαίνουργια SF90 Stradale. Πρόκειται για το πρώτο Plug-in Hybrid (PHEV) μοντέλο της Ferrari, που παράλληλα αποτελεί και το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της φίρμας, με απόδοση 1.000 ίππων, μέσω ενός V8 βενζινοκινητήρα και τριών ηλεκτροκινητήρων, τοποθετημένων και στους δύο άξονες.

Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι αν θα γίνει η Ferrari ηλεκτροκίνητη. Το ερώτημα είναι όταν γίνει, αν χωρίς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης της μπορεί να είναι ακόμη όσο αξιόλογη, μοναδική και ιστορική όσο είναι και σήμερα.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>