Οδηγούμε Στις ΗΠΑ Tο Nέο Hλεκτρικό Smart

Αναφερόμαστε στην 4η (!) γενιά ηλεκτρικού smart η οποία -όπως είναι φυσικό- είναι και η πιο εξελιγμένη. Μιλάμε πλέον για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δε θα αγχώσει τον χρήστη του, αφού τα 160km αυτονομίας που πλέον δίνει, είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της καθημερινής απόστασης που καλύπτει ένας «εντός των τειχών» οδηγός. Κι αν θελήσει ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα το νέο ηλεκτρικό smart μπορεί σε 45 λεπτά να φορτιστεί στο 80%, με τον ανάλογο smart φορτιστή (6 ώρες σε σπιτιού στο 100%).

Δεν είναι τυχαίο που οι Γερμανοί με περίσσιο… θράσος (δηλαδή εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο τους) διάλεξαν το Μαϊάμι για την Παγκόσμια Δημοσιογραφική παρουσίαση. Σε μία πόλη που το κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι το… τεράστιο (τα smart είναι ένα σπάνιο φαινόμενο) αλλά και οι μεγάλες αποστάσεις.

Κινητήρας, μπαταρίες
Και στην περίπτωση της ηλεκτρική έκδοσης, τον κινητήρα τον έχουν… αγγίξει Γαλλικά χέρια (της Renault) όντας όμοιος με αυτός του Zoe, όμως η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι σχεδόν… γερμανική (οι κυψέλες είναι της LG), κατασκευασμένη από τη νέα θυγατρική της Mercedes-Benz την Deutsche ACCUMOTIVE. Η χωρητικότητά της φτάνει τα 17,6 KWh, όντας μεγαλύτερη αλλά και κατά 20 κιλά ελαφρύτερη σε σύγκριση με της προηγούμενης γενιάς.

O Dr Wolfgang Never υπεύθυνος ανάπτυξης Battery &charging του νέου Smart Electric απαντάει στις ερωτήσεις μας…
Στο δρόμο ο κινητήρας των 81 ίππων και των 16,0kgm ροπής, κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το smart fortwo. Θα χαρακτήριζα τη συμπεριφορά του κινητήρα σε συνδυασμό με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ως ιδιαίτερα… ομαλή. Δύναμη έχεις συνέχεια (στο πλαίσιο βέβαια ενός αυτοκινήτου πόλης), ενώ σε συνδυασμό με το… θεληματικό πάτημα του αυτοκινήτου στο οδόστρωμα, θαρρείς πως πιλοτάρεις ένα μεγάλο, στιβαρό αυτοκίνητο. Απλά στους δρόμους του Μαϊάμι, επιβεβαιώσαμε αυτό που έχουμε διαπιστώσει με όλες τις εκδόσεις του νέου smart: Δεν έχει καμία σχέση με τις παλαιότερες γενιές. Στο ηλεκτρικό smart δε, η τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από τα καθίσματα χαμήλωσε το κέντρο βάρους του. Κάτι που βοηθά σε αυτό που γράφουμε πιο πάνω «θεληματικό πάτημα στο δρόμο».

Εμφάνιση – Εσωτερικό
Είναι το κομμάτι που μας απασχόλησε λιγότερο από όλα. Και πως να ασχοληθούμε με την εμφάνιση, όταν έχεις θέμα από την τεράστια τεχνολογία που συνοδεύει αυτό το αυτοκίνητο. Δεν υπερβάλω. Το smart είναι το απόλυτο όχημα μετακίνησης στην πόλη – και πλέον και στα περίχωρά της. Με 0 ρύπους και καθόλου θόρυβο. Δε θα ήταν ένα θαύμα να είχαμε στις πόλεις μας, αντί τα ρυπογόνα θορυβώδη diesel, ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαν το smart. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλά σοβαρά Ευρωπαϊκά κράτη, επιδοτούν (κυρίως μειώνοντας φόρους) την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου, ενώ στην Ελλάδα το επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο.

Η εξωτερική εμφάνιση λοιπόν του αυτοκινήτου είναι όμοια με του «συμβατικού» μοντέλου, όπως και το εσωτερικό του. Δεσπόζει το σήμα της νέας μάρκας EQ, το οποίο σημαίνει Electric Intelligence (ηλεκτρική νοημοσύνη), ενώ στο εσωτερικό στη κεντρική οθόνη ο οδηγός ενημερώνεται για τα πάντα σε ότι αγορά την αυτονομία που έχει, το πως λειτουργεί το αυτοκίνητο στιγμιαία, κλπ, κάτι που το βλέπει και από το αντίστοιχο app που μπορεί να κατεβάσει στο κινητό του και το οποίο συνδέεται με το αυτοκίνητο του.

Εν κατακλείδι…
…το smart EQ είναι το αυτοκίνητο που θα ήθελα για να μετακινούμε στην πόλη. Η αίσθηση ότι δε ρυπαίνεις και φυσικά δεν επισκέπτεσαι το βενζινάδικο, είναι μοναδική και -μεταξύ μας- δεν είναι μακριά στην αυτοκίνηση.

Στη χώρα μας αναμένεται στα τέλη του επόμενου μήνα και οι τιμές θα ξεκινούν από τα 23.000 ευρώ περίπου (2.000 ευρώ φθηνότερο από την προηγούμενη γενιά του). Για τις μπαταρίες θα υπάρχει κάλυψη εγγύησης 5 ετών. Τέλος, η τιμή του ηλεκτρικού smart ForFour υπολογίζεται να είναι είναι υψηλότερη κατά 700 ευρώ.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>