Δοκιμή Νέο Fiat 500e Vs Honda e
- 25 Μαΐου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Mε στυλ ηλεκτρικό! Η ηλεκτρική έκδοση του νέου Fiat 500 στέκεται ακριβώς απέναντι στο ήδη παρουσιασθέν Honda e σε μια αντιπαράθεση γεμάτη (έν)ταση και στυλ.
Δεν είναι τυχαίο, που το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της Ηonda είναι ένα αυτοκίνητο πόλης. Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης αναμένεται να γνωρίσει ιδιαίτερη άνθιση μιας και καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες για ευέλικτες, «καθαρές» αλλά και οικονομικές αστικές μετακινήσεις. Από την άλλη, το εμβληματικό για το στυλ Fiat 500 περνάει σε νέα γενιά, από την οποία δε θα μπορούσε να λείψει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Εμφάνιση: Ηλεκτρικά μίνι με μοναδικό στυλ
Το Fiat 500e διατηρεί ουσιαστικά το ρετρομοντέρνο του στυλ, αλλά είναι βασισμένο σε μια νέα και διαφορετική πλατφόρμα που του επιτρέπει να χρησιμοποιεί ηλεκτρική τεχνολογία. Ετσι, εκτός από μεγαλύτερο ( με μήκος 3.631 χλστ έχει κερδίσει 6 εκ. σε μήκος και πλάτος και 2 εκ. στο μεταξόνιο), είναι και ελαφρώς διαφοροποιημένο αισθητικά από την υπόλοιπη σειρά του 500. Η έκδοση «La Prima» είναι αυτή που θα κάνει την αρχή και είναι διαθέσιμη τόσο σε χάτσμπακ, όσο και σε cabrio έκδοση.
Από την άλλη, το Honda e έχει μήκος στα 3,9 μέτρα, είναι πεντάπορτο με ότι αυτό συνεπάγεται σε πρακτικότητα και είναι σαφώς πιο minimal σε σχεδίαση, με καθαρές γραμμές και επιφάνειες, που συνδυάζουν το σύγχρονο με το ρετρό και χαρίζουν έναν παιχνιδιάρικό και ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα. Highlight του βέβαια αποτελούν οι -στάνταρ- κάμερες αντί συμβατικών εξωτερικών καθρεπτών.
Και τα δύο στυλάτα μίνι της αντιπαράθεσης μας είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Το νέο 500e χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 118 ίππων και σύμφωνα με τη Fiat κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται -όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά- στα 150 χλμ./ώρα. Η μπαταρία του έχει χωρητικότητα 42 kWh που προσφέρει αυτονομία κίνησης 320 χιλιομέτρων, του σύμφωνα με τον κύκλο WLTP. Το Honda e από την άλλη δεν έχει μόνο εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική μιας και έχει τον κινητήρα πίσω και είναι πισωκίνητο, είναι και ισχυρότερο ακόμα και στη βασική του έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 136 ίππους (υπάρχει και έκδοση Honda e Advance με 154 ίππους. Σε συνδυασμό με τη μικρότερη μπαταρία (35,5 kWh) το ιαπωνικό ηλεκτρικό μίνι έχει μικρότερη αυτονομία που στον κύκλο WLTP είναι 222 χλμ, αλλά οι επιδόσεις είναι παραπλήσιες με αυτές του Fiat 500e. Διαφορές όμως υπάρχουν στο χρόνο φόρτισης, με το Fiat 500e να χρειάζεται 21 ώρες για μια πλήρη φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα (2,3 kW), ή 35 λεπτά από ταχυφορτιστή 85 kW για την ανάκτηση του 80% της χωρητικότητάς του. Αντίστοιχα το Honda e χρειάζεται 18 και 48 λεπτά από την ίδια οικιακή πρίζα, ενώ από ταχυφορτιστή 50 kW, o χρόνος που χρειάζεται για το 80% της φόρτισης είναι μόλις 31 λεπτά.
Όπως και στο εξωτερικό του, έτσι και στο εσωτερικό, το Fiat 500e παρουσιάζει ένα εντελώς νέο προφίλ. Το νέο ταμπλό επεκτείνεται οριζόντια και ενσωματώνει την οθόνη αφής 10,25 ιντσών καθώς και μια σειρά κουμπιών με λογική πλήκτρων πιάνου ενώ τον high-tech χαρακτήρα του ενισχύει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του. To Honda e από την άλλη, διαθέτει ένα full digital, αλλά και «ζεστό» ταυτόχρονα εσωτερικό, ενώ είναι φυσικά και network connected. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από τις «καθαρές» γραμμές, από τις 5 οθόνες του (2 προσαρμοζόμενες 12,3“, 1 κεντρική 8,8“ και 2×6“ δεξιά και αριστερά στην άκρη του ταμπλό, που παίζουν το ρόλο των καθρεφτών) και από την ιδιαίτερα ευχάριστη αίσθηση της «ξύλινης» φάσας.
Στο κομμάτι των χώρων το Honda e, όντας μεγαλύτερο και 5θυρο, είναι πιο ευρύχωρο και σαφώς πιο πρακτικό στην καμπίνα, αν και η αύξηση των διαστάσεων του Fiat 500e έχει δώσει περισσότερο «αέρα» στους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών το Honda e όμως είναι μόλις στα 171 λτ..
Και τα δύο στυλάτα ηλεκτρικά μίνι εξοπλίζονται με πολλά από τα νέα σύγχρονα μέσα άνεσης υποβοήθησης και ασφάλειας, καθώς και σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2. Επιπλέον διαθέτουν και προγράμματα παραμετροποίησης, καθώς και επιλογές για επέμβαση στο σύστημα ανάκτησης πέδησης, προσφέροντάς του καλύτερη διαχείριση της ηλεκτρικής τους ενέργειας. Οι μικρές τους διαστάσεις υπόσχονται κορυφαία ευελιξία στην πόλη (μόλις 8,6 μέτρα ο κύκλος στροφής στο Honda e). Σε συνδυασμό με τις δυναμικές επιδόσεις χάρη στα ηλεκτρομοτέρ τους, τα δαιμόνια μίνι της παρουσίασης υπόσχονται ευχάριστες οδηγικές στιγμές. Το Honda e μάλιστα το οδηγήσαμε και λατρέψαμε την αλα κάρτ συμπεριφορά και τον ξεχωριστό οδηγικό του χαρακτήρα. Την επόμενη εβδομάδα θα οδηγήσουμε και το Fiat 500e, οπότε θα έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη.
Τα δύο νέα ηλεκτρικά μίνι της αγοράς είναι σίγουρα ακριβά, σε σύγκριση με τις τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων, ωστόσο έρχονται να δώσουν το δικό τους χρώμα στις αστικές μετακινήσεις. Με ξεχωριστό στυλ, super ευελιξία και οικονομία στη μετακίνηση, το Fiat 500e και το Honda e είναι αναμφίβολα δύο προτάσεις για αστικές κυρίως μετακινήσεις που ξεχωρίζουν!