EQA Vs GLA 250e: Ηλεκτρική ή Plug-in Mercedes Στα Ιδια Λεφτά;
- 16 Ιουνίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Από Autotriti
Το κοινό μεταξόνιο της plug-in GLA και της αμιγώς ηλεκτρικής EQA είναι η απόδειξη για τη χρήση κοινής πλατφόρμας, η οποία σχεδιάστηκε εξ αρχής για να μπορεί να δεχθεί τόσο συμβατικά συστήματα κίνησης, όσο και ηξελεκτρισμένα.
Από εκεί και πέρα η φιλοσοφία κάθε μοντέλου είναι διαφορετική: Η GLA 250e γεφυρώνει το εσωτερικής καύσης παρόν με το ηλεκτρικό αύριο, το οποίο εκφράζεται απόλυτα στο νεότερο και μικρότερο μέλος της αμιγώς ηλεκτρικής σειράς EQ. Πόσο κοστίζουν; Η Mercedes EQA είναι διαθέσιμη στη βασική γραμμή από 49.590 ευρώ, τιμή που «πέφτει» στα 43.591 ευρώ με την κρατική επιδότηση- χωρίς κάποια σημαντική έλλειψη από τον προσδοκώμενο, για αυτά τα χρήματα, εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
H Mercedes GLA 250e κοστίζει 45.316 ευρώ, τιμή που αντανακλά τον high-tech, αλλά και τον premium χαρακτήρα του μικρομεσαίου crossover της Mercedes. Με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 ευρώ και εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., αμφότερες αποτελούν αξιόλογες επιλογές για εταιρικά αυτοκίνητα, ενώ η αγορά τους συνοδεύεται από μια σειρά καινοτόμων και ειδικών για το κάθε μοντέλο υπηρεσιών. Θα μοιάζει με GLA, αλλά θα είναι EQA Αν και οι αναλογίες σχεδόν ταυτίζονται με αυτές της Mercedes GLA, η σχεδίαση της EQΑ είναι όσο αεροδυναμική και όσο φουτουριστική περιμένεις από ένα μοντέλο που εκφράζει το αύριο. Βέβαια, σε αντίθεση με τη διαφοροποιημένη εξωτερική εμφάνιση, η εικόνα στην καμπίνα των δύο μοντέλων είναι ουσιαστικά ίδια. Την παράσταση κλέβουν φυσικά οι 2 παράλληλες ψηφιακές οθόνες, οι εντυπωσιακοί αεραγωγοί και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, που αλλάζει ανάλογα τα γούστα. Όλα είναι ψηφιακά, η σύνδεση με τα περισσότερα συστήματα γίνεται διά της επαφής στην κεντρική οθόνη, στο pad στην κεντρική κονσόλα, είτε ακόμα και στο τιμόνι, ενώ υπάρχει και φωνητικός έλεγχος. Ωστόσο χρειάζεται αρκετή εξοικείωση για να μπορείς να χειριστείς με άνεση το όλο σύστημα. Από την άλλη, η ποιότητα ξεχωρίζει: Τα ευγενή και μαλακά πλαστικά κυριαρχούν, η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι αισθητή και αυτό που εισπράττεις στην καμπίνα καθενός μοντέλου είναι ανάλογη των προσδοκιών από ένα μοντέλο της Mercedes.
H ευρυχωρία στις καμπίνες είναι κατάλληλη για την άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων. Η διαφορά είναι στα πορτ μπαγκάζ, όπου τα στο όριο (για μικρομεσαίο SUV) 385 λτ. της GLA 250e έγιναν 340 λτ. στην EQA, η μεγαλύτερη μπαταρία της οποίας κλέβει και περισσότερο χώρο. Σε κάθε περίπτωση όμως το σχήμα είναι απόλυτα κανονικά και πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Hλεκτρικό vs Plug-in H EQA διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 190 άλογα με 375 Nm ροπής και η Mercedes υπόσχεται 398-426 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας των 66,5 kWh. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο. Ο πιο αργός είναι αυτός σε απλή οικιακή πρίζα, που ξεπερνά τις 30 ώρες. Ωστόσο από Wallbox η φόρτιση στα 7,4 kW γίνεται σε 8,5 ώρες. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 110 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά της ώρας. Η GLA 250e συνδυάζει τους δύο κόσμους, με τον 1,3 λτ. turbo κινητήρα να αποδίδει συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα 218 άλογα και 450 Nm ροπής. Σε αντίθεση με το 1 σχέσης κιβώτιο της EQΑ, στην GLA 250e υπάρχει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Και εδώ υπάρχει ηλεκτρική αυτονομία, χάρη στην μπαταρία των 15,6 kWh, είναι όμως αισθητά μικρότερη (62 χλμ. σε κύκλο WLTP), χωρίς όμως άγχος αυτονομίας, αφού υπάρχει ο θερμικός κινητήρας. Όσον αφορά στον χρόνο φόρτισης των μπαταριών της, η GLA 250e χρειάζεται 5 ώρες σε 30 λεπτά σε οικιακή πρίζα, μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά από ένα wallbox των 7,4 kW και 24 λεπτά στα 22 kW. Και στα δυο μοντέλα η κίνηση μεταφέρεται στους μπροστινούς μόνο τροχούς.
Στην πράξη: Απόλυτα ήσυχη η EQA, χωρίς άγχος αυτονομίας η GLΑ 250e
Η οδήγηση της ηλεκτροκίνητης EQA είναι μια ξεχωριστή εμπειρία μιας και νιώθεις πως βρίσκεσαι μέσα σε μια high-tech κάψουλα απομόνωσης από το περιβάλλον. Ούτε το ρολάρισμα των ελαστικών της δεν ακούγεται, ενώ απουσιάζουν παντελώς και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι. Με 190 ίππους και 375 Nm από το… μηδέν, το «μπαμ» των επιταχύνσεων είναι δυναμικό, γραμμικό και άμεσο, ειδικά με επιλεγμένη τη Sport λειτουργία και με δεδομένο πάντα πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους 2+ τόννων… Η πραγματική αυτονομία με επί τούτου οδήγηση και Eco λειτουργία είναι γύρω στα 370 χλμ., αλλά με κανονική οδήγηση άνετα πίανει τα 350 χλμ.. Παρά το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ένα άγχος για την αυτονομία πάντα θα υπάρχει σε ένα περιβάλλον που ακόμα δεν είναι φιλικό στην ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον και λόγω βάρους, στην EQA ταιριάζει το ήρεμο στιλ και οι απαλές κινήσεις στα πεντάλ και στο τιμόνι. Τότε είναι που θα εκτιμήσεις περισσότερο το δυνατό κράτημα και την ευχάριστα δυναμική ισορροπία του συνόλου, που κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας και που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την παρουσία πίσω ανάρτησης με πολλαπλούς συνδέσμους. Δεν είναι, αλλά ούτε και το «παίζει» σπορ, τη στιγμή που σε ενημερώνει έγκαιρα για τις προθέσεις της όταν τείνει να ξεπεράσει την ουδετερότητα και προσφέρει ένα ξεχωριστό αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας πίσω από το τιμόνι της.
Αυτό το αίσθημα το προσφέρει φυσικά και η GLA 250e. Είναι όμως 265 κιλά ελαφρύτερη και σχεδόν 30 άλογα ισχυρότερη, οπότε είναι λογικό να είναι ταχύτερη, ενώ δεν έχει κόφτη τελικής ταχύτητας. Από την άλλη ο θερμικός κινητήρας «ακούγεται» αρκετά στις υψηλές στροφές. Όμως η GLA 250e στην καθημερινότητα και για απόσταση μέχρι 50 πραγματικά χλμ. (έως 130 χλμ./ώρα ταχύτητα) κινείται χωρίς στάλα βενζίνης. Στην υβριδική λειτουργία η κατανάλωση είναι γύρω από τα 6 λτ./100 χλμ. Και όλα αυτά χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Από την άλλη, η απουσία πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, σε συνδυασμό με την παρουσία τροχών 19 ιντσών στο μοντέλο δοκιμής, μετριάζει την ποιότητα κύλισης συγκριτικά με την EQA. Ωστόσο η υποστροφική διάθεση είναι περιορισμένη και η συνολική αίσθηση πιο σπορτίφ σε σχεση με την EQA, η οποία κακά τα ψέματα έχει πιο αστικό προσανατολισμό, ούσα αμιγώς ηλεκτρική.
Eκτός δρόμου και παρά την απουσία τετρακίνησης, η ικανή απόσταση από το έδαφος επιτρέπει και στα δύο μοντέλα να κινούνται παραπάνω από αξιοπρεπώς σε μέρη με δύσκολο ανάγλυφο, χωρίς ο οδηγός να έχει το άγχος πως θα «βρει». Βέβαια τα ασφάλτινα ελαστικά και η προσθιοκίνηση βάζουν όρια τα οποία πρέπει να σεβαστείς για να μην ταλαιπωρηθείς… Σεβασμό γενικότερα χρειάζεται το μεγάλο βάρος λόγω των μπαταριών, μιας και μεταξύ άλλων επηρεάζει και την αποτελεσματικότητα των φρένων, όχι όμως και την αντοχή τους.
Η γνώμη μας
Η ηλεκτρική Mercedes EQΑ είναι μια ιδιαίτερη και πολυτελής τεχνολογική βιτρίνα με εξαιρετικά εκλεπτυσμένο και ξεχωριστό SUV χαρακτήρα, που προσφέρει μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία με μια φόρτιση. Το ίδιο όμως είναι και η Mercedes GLA 250e, στην οποία δεν υπάρχει το άγχος της αυτονομίας. Με δεδομένο, πως η ιδέα της ηλεκτροκίνησης είναι ακόμα άγουρη για το εν Ελλάδι περιβάλλον, η plug-in GLA 250e φαντάζει περισσότερο ως μια επιλογή της λογικής. Από την άλλη, η EQA 250 είναι μια high-tech επένδυση για το αύριο, που πλέον είναι εδώ και θα σε βγάλει κερδισμένο μακροπρόσθεσμα.
Mercedes-Benz EQA 250
+ Εικόνα-τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, άνεση, διαχείριση ενέργειας σε πραγματικές συνθήκες, σύστημα MBUX, χώροι επιβατών, ηχομόνωση, υπηρεσίες που συνοδεύουν την αγορά , οικολογικό προφίλ
– Bάρος, χώρος αποσκευών, διάρκεια φόρτισης σε οικιακή πρίζα
Mercedes-Benz GLA 250e
+ Κατανάλωση, ηλεκτρική αυτονομία στην καθημερινότητα, δυναμικές επιδόσεις, ποιότητα και high-tech αίσθηση καμπίνας, σύστημα MBUX, πρακτικότητα, τεχνολογία, ασφάλεια, χωρίς άγχος ηλ. αυτονομίας
– Θόρυβος κινητήρα ψηλά, απουσία πολλαπλών συνδέσμων στην πίσω ανάρτηση, μέτρια απόσβεση εγκάρσιων ανωμαλίων