BMW 320i ή Alfa Romeo Giulia & 7000 € Στην Τσέπη;

Από Autotriti

Η Alfa Romeo με την Giulia κοντράρει σε όλα τα επίπεδα τις παραδοσιακές δυνάμεις του γερμανικού ανταγωνισμού, βάζοντας κυρίως στο στόχαστρό της, την Σειρά 3 της BMW που, όπως και η Giulia, ξεχωρίζει για την οδηγοκεντρική της προσέγγιση. Τα κοινά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων είναι αρκετά και η μεταξύ τους μάχη κρινόταν στο παρελθόν κυρίως στις λεπτομέρειες, όμως τώρα οι νέες χαμηλότερες τιμές της Alfa Romeo Giulia την φέρνουν ξανά αντιμέτωπη με την 3άρα και της δίνουν ένα ακόμη όπλο στη φαρέτρα. Εμείς συγκρίνουμε τη βασική έκδοση της Giulia με τον 2λιτρο κινητήρα των 200 ίππων και την αντίστοιχη BMW 320i των 184 ίππων και αναφέρουμε.

Εμφάνιση: Πιο σαγηνευτική η Ιταλίδα
Όσον αφορά στην εξωτερική σχεδίαση των δύο μοντέλων, αμφότερα καταφέρνουν να κερδίσουν το μάτι, το μεν σε μεγαλύτερο και το δε σε μικρότερο βαθμό. Η BMW Σειρά 3 εκπέμπει δυναμισμό και είναι εκλεπτυσμένη μέσω των καθαρών της γραμμών και της μη υπερβολικής της μάσκας, όμως η Alfa Romeo στο τέλος κερδίζει τις εντυπώσεις. Οι Ιταλοί το έχουν με το design και αυτό φαίνεται στο καλλίγραμμο σεντάν σώμα της Giulia που εκφράζει δυναμισμό μέσω των καμπύλων επιφανειών της όσο και της αιχμηρής σχεδίασης του εμπρόσθιου μέρους, με κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής της τα έντονα καπούλια και την κουπέ λογική της σχεδίασης πίσω. Η Σειρά 3 της BMW από την άλλη χωρίς να ξεφεύγει από την αισθητική της φίρμας, προβάλλει ένα πιο εκλεπτυσμένο αισθητικό προφίλ στο οποίο ενσωματώνει κάποια δυναμικά στοιχεία, όπως είναι τα σκούρα LED φωτιστικά σώματα πίσω και οι έντονες ακμές σε κάποια μέρη του αμαξώματός της.

Εσωτερικό – Χώροι: Πιο σπορτίφ η Giulia, μικρή υπεροχή της 320i σε ποιότητα και χώρους
Το εσωτερικό και των δύο αυτοκινήτων χαρακτηρίζεται από premium διάκοσμο ο οποίος βεβαίως τονίζεται και από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής τους. Η Alfa Romeo Giulia και εδώ προβάλλει ένα πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικό προφίλ το οποίο χαρακτηρίζεται και πιο σπορτίφ, ενώ η BMW 320i παρουσιάζει ένα πιο πολυτελές ύφος και διακρίνεται για την στιβαρότητά της, με καλύτερα επίπεδα συναρμογής και φινιρίσματος. Ο διάκοσμος είναι high-tech σε κάθε περίπτωση ενώ αυτός ενισχύεται και από τα συστήματα άνεσης και υποβοήθησης που προσφέρουν και τα δύο αυτοκίνητα. Από κει και ύστερα στην BMW συναντάμε καλύτερη εργονομία, ενώ η Giulia ενισχύει την ακόμα πιο οδηγοκεντρική της προσέγγιση, μέσω της εξαιρετικής της θέσης οδήγησης. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί σε κάθε περίπτωση, με μικρές διαφορές υπέρ της BMW 320i κυρίως όσον αφορά στο διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών πάντως είναι ίδιος σε χωρητικότητα και στα δύο αυτοκίνητα με ωφέλιμο όγκο 480 λίτρων.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Καλύτερη η Giulia σε επιδόσεις
Η Giulia εφοδιάζεται στη βασική της έκδοση με τον 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 200 ίππων της Alfa Romeo, ο οποίος συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, ενώ η Σειρά 3 διατίθεται στην έκδοση 320i με έναν ίδιας χωρητικότητας κινητήρα, με απόδοση 184 ίππων αλλά και το ίδιο κιβώτιο 8 σχέσεων που προέρχεται από την ZF και για τα δύο μοντέλα. Αλλο κοινό χαρακτηριστικό τους είναι πως η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Ως ισχυρότερη και ελαφρύτερη, η Giulia εμφανίζει καλύτερες τιμές επιδόσεων με 6,6 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση (7,1 δλ. στην 320i), ενώ στο πεδίο της κατανάλωσης έχουμε ισοπαλία με τιμές να ξεκινούν από τα 6,3 λτ./100 χλμ. κατά το πρότυπο WLTP. Οσον αφορά στη λειτουργία τους και τα δύο μοτέρ είναι εξαιρετικά και παρουσιάζουν θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής τους, ενώ συνδυάζονται άψογα με το 8τάχυτο κιβώτιο που είναι πολιτισμένο αλλά και ιδιαίτερα γρήγορο στις εναλλαγές του στις σπορ ρυθμίσεις των συστημάτων παραμετροποίησης που διαθέτουν και τα δύο αυτοκίνητα ( D.N.A στην Giulia και Driving Experience Mode στην 320i).

Στο δρόμο: Ξεχωριστά στο δρόμο, πιο σπορ η Giulia πιο ραφιναρισμένη η 320i
O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι το βασικό γνώρισμα και των δύο αυτοκινήτων σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και ίσως ο τομέας που τα φέρνει άμεσα αντιμέτωπα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλα στην κατηγορία. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης της Giulia αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ στην περίπτωση της BMW μπροστά συναντάμε Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με την κίνηση να μεταδίδεται και στα 2 οχήματα αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι σχετικά σφιχτή, με την BMW να έχει ρυθμίσει καλύτερα το στήσιμο της 320i όσον αφορά στην εύρεση της χρυσής τομής μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, ενώ η Giulia προβάλλει ένα περισσότερο σπορ εστιασμένο προφίλ. Aυτό της δίνει έναν πιο ενδιαφέρον οδηγικό χαρακτήρα υπό πίεση και ιδιαίτερα σε στριφτερές διαδρομές, με την ανάρτηση να ελέγχει τέλεια το αμάξωμά της προσφέροντας με τη σειρά της στην πρόσφυση και τελικά στην αποτελεσματικότητά της. Σε ένα μεγάλο βαθμό αυτό ισχύει και στην BMW με την 320i να είναι σαφώς πιο ραφιναρισμένη συνολικά αλλά και να προσφέρει ελαφρώς καλύτερη αίσθηση από το κορυφαίο στην κατηγορία, σύστημα διεύθυνσης.

Η γνώμη μας
Η ιστορία έχει δείξει πως για να κοντράρεις το κατεστημένο δεν αρκεί μόνο να έχεις μια αντίστοιχα δυνατή πρόταση αλλά να προσφέρεις και ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στην περίπτωση της Alfa Romeo Giulia αυτό που της έλειπε ήταν μια πιο ανταγωνιστική τιμή που πλέον την διαθέτει ξεκάθαρα, ξαναβάζοντάς την μέσα στις εξεταζόμενες επιλογές του υποψήφιου αγοραστή της κατηγορίας.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>