Citroen C5 Aircross: Diesel ή PHEV

Από Autotriti

Η γκάμα του επιβλητικού Citroen C5 Aircross SUV διαθέτει δύο ενδιαφέρουσες, αλλά εκ διαμέτρου αντίθετες εκδόσεις για οικονομία: Diesel και Plug-in υβριδική με βενζίνη. Σε κάθε περίπτωση όμως προσφέρονται τα ίδια πλεονεκτήματα σε τομείς, όπως η άνεση, η πρακτικότητα και η ευρυχωρία. Ας δούμε τι ισχύει για κάθε μία.
H Citroen μπήκε εντυπωσιακά στο χορό των οικογενειακών C-SUV μιας και το C5 Aircross διαθέτει ξεχωριστή σκηνική, αλλά και μηχανολογική παρουσία, αφού εκτός από τις συμβατικές εκδόσεις προσφέρεται και σε Plug-in υβριδική. Όπως και να έχει είναι κομψό και αρκετά διακριτικό, με γραμμές που θα μπορούσαν να ανήκουν και σε ένα πρωτότυπο για το αύριο. Φαρδιά μάσκα, οριζόντιο καπό, διακριτικά πλευρικά προστατευτικά airbump, μεγάλοι τροχοί και μπάρες οροφής υπογράφουν την SUV στόχευση. Όπως και τα 230 χλστ. από το έδαφος, που είναι η μεγαλύτερη απόσταση στην κατηγορία.

Όσοι αναζητούν την οικονομία έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο diesel, αλλά και στην PHEV πρόταση στη γκάμα. Ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία οπτική διαφορά μεταξύ των δύο αυτών εκδόσεων του Citroen C5 Aircross SUV με την εξηλεκτρισμένη έκδοση να ξεχωρίζει από τις βαμμένες λεπτομέρειες στο νέο Anodised Blue χρώμα. Στο ίδιο χρώμα είναι βαμμένο και το χαρακτηριστικό λογότυπο «hybrid» στην πίσω πόρτα και τα μπροστινά φτερά. Μάλιστα το h μοιάζει με πρίζα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις προσφέρονται αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης, που κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστή τη σχεδιαστική ταυτότητα του μεγάλου SUV της Citroen.

Οι δύο εκδόσεις δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές στο εσωτερικό, προβάλλοντας σε κάθε περίπτωση ένα πολύ καλό ποιοτικό επίπεδο.
Οι δύο εκδόσεις δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές στο εσωτερικό, προβάλλοντας σε κάθε περίπτωση ένα πολύ καλό ποιοτικό επίπεδο.

Εσωτερικό -Χώροι: Κοινό πλεονέκτημα η ποιότητα, η ευρυχωρία και η πρακτικότητα
Οι δύο εκδόσεις δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές στο εσωτερικό, προβάλλοντας σε κάθε περίπτωση ένα πολύ καλό ποιοτικό επίπεδο με το ταμπλό να καλύπτεται από σκληρό υλικό, αλλά να έχει γερή συναρμογή και πολύ προσεγμένο φινίρισμα. Ο διάκοσμος είναι αρκετά σύγχρονος με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” να είναι στάνταρ στην εξοπλιστική έκδοση Feel (η βασική για το Plug-In Hybrid και 3η τη τάξει για τις συμβατικές εκδόσεις) . Φυσικά στην PHEV έκδοση ο πίνακας διαθέτει και στοιχεία για την υβριδική φύση του συνόλου, ενώ και τα δύο εφοδιάζονται με οθόνη αφής 8”.

Κορυφαία ευρυχωρία, αλλά και πρακτικότητα χάρη στα 3 πλήρως ανεξάρτητα, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα.
Κορυφαία ευρυχωρία, αλλά και πρακτικότητα χάρη στα 3 πλήρως ανεξάρτητα, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα.

Σε κάθε περίπτωση κορυφαία είναι η εικόνα του C5 Aircross σε επίπεδο χώρων. Το πληθωρικό γαλλικό SUV προσφέρει ένα άκρως φιλόξενο και έξυπνα διαμορφώσιμο εσωτερικό μιας και διαθέτει 3 πλήρως ανεξάρτητα, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι ιδανικό για οικογένειες, αφού με το κλασσικό 60:40 αν έχεις 2 παιδικά καθίσματα, δεν μπορείς να αναδιπλώσεις καμία πλάτη. Παράλληλα, το C5 Aircross είναι το SUV με το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία με 580-720 λτ.. Ακόμα και στην Plug-in έκδοση η χωρητικότητα είναι κορυφαία με 460-600 λτ., ανάλογα και εδώ με τη θέση των πίσω καθισμάτων.

Οι κινητήρες που εφοδιάζουν τις δύο εκδόσεις του C5 Aircross είναι εντελώς διαφορετικοί, αλλά και οι δύο έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την οικονομία. Αρχικά έχουμε τον υπερσύγχρονο 1,5 BlueHDi του ομίλου PSA ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και από την άλλη έχουμε την «επαναφορτιζόμενη» Plug-In Hybrid έκδοση. Αυτή συνδυάζει τον 1,6 λτ. turbo βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 225 ίππους. Παρά το αυξημένο της βάρος, η διαφορά στην δύναμη εξασφαλίζει συγκριτικά καλύτερες τιμές επιδόσεων, αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Φυσικά στην καθημερινότητα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 55 χλμ. (κατά WLTP), καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο τις αστικές μετακινήσεις, χωρίς το αυξημένο ύψος να επηρεάζει την ηλεκτρική αυτονομία. Μάλιστα χάρη στην εν Ελλάδι διάθεσή του με το μεγάλο On board Charger (7,4 kW), η φόρτιση σε wallbox 7,4 kW μονοφασικό, γίνεται σε χρόνο ρεκόρ για την κατηγορία (1 ώρα και 45 λεπτά). Η έκδοση πετρελαίου τέλος συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με 8τάχυτο αυτόματο 8 σχέσεων ΕΑΤ8, ενώ η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση αποκλειστικά με το ΕΑΤ8.

Στο δρόμο: Μαγικό χαλί
Με στάνταρ τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης, τα Progressive Hydraulic Cushions, και τα κορυφαίας άνεσης καθίσματα Advanced Comfort, το C5 Aircross προσφέρεται για εξαιρετικά άνετα ταξίδια. Με την σούπερ ηχομόνωση και τα ειδικά κρύσταλλα δεν «ακούγεται» (ειδικά στην ηλεκτρική λειτουργία της PHEV έκδοσης) και παράλληλα όχι μόνο δεν βροντάει ή κοπανάει, αλλά δίνει μια… αφρώδη αίσθηση. Ακόμα και σε κυματοειδείς ανωμαλίες, το αμάξωμα ελέγχεται άψογα χωρίς υποψία πλεύσης ή απώλειας αυτοκυριαρχίας. Από την άλλη η αίσθηση ότι κάθεσαι ψηλά δεν είναι τυχαία. 230 χλστ. από το έδαφος είναι αυτά, οπότε μοιραία αν επιτεθείς στη στροφή έχοντας φρενάρει αργά, η μούρη θα βουτήξει, η κλίση θα γίνει έντονη και το σύνολο θα υποκύψει στην αδράνεια με πιθανό προοδευτικό άνοιγμα της τροχιάς του μπροστινού μέρους.

Με στάνταρ τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης, τα Progressive Hydraulic Cushions, και τα κορυφαίας άνεσης καθίσματα Advanced Comfort, το C5 Aircross προσφέρεται για εξαιρετικά άνετα ταξίδια.
Με στάνταρ τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης, τα Progressive Hydraulic Cushions, και τα κορυφαίας άνεσης καθίσματα Advanced Comfort, το C5 Aircross προσφέρεται για εξαιρετικά άνετα ταξίδια.

Το PHEV είναι πιο σφιχτό, αλλά και πάλι η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο. Η οδήγηση που ταιριάζει στο C5 Aircross είναι η «ρευστή», αυτή χωρίς ακραία input από το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι ή τα πεντάλ. Τότε το C5 Aircross θα κρύψει το μέγεθος, αλλά και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Το τελευταίο βοηθά στις εκτός ασφάλτου αναζητήσεις, ειδικά σε συνδυασμό με το Grip Control και τα M+S ελαστικά που προσφέρονται έξτρα στην πετρελαιοκίνητη έκδοση. Το C5 Aircross διαθέτει τα «πάντα όλα» σε τεχνολογία συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Το C5 Aircross PHEV είναι πιο σφιχτό, αλλά και πάλι η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο. Και στις δύο εκδόσεις η απόσταση από το έδαφος είναι κορυφαία (230 χλστ.) τονίζοντας τον SUV χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου.
Το C5 Aircross PHEV είναι πιο σφιχτό, αλλά και πάλι η άνεση είναι σε πρώτο πλάνο. Και στις δύο εκδόσεις η απόσταση από το έδαφος είναι κορυφαία (230 χλστ.) τονίζοντας τον SUV χαρακτήρα του γαλλικού μοντέλου.

Η γνώμη μας
Kαι ερχόμαστε στο δια ταύτα. Diesel ή PHEV C5 Aircross λοιπόν; Αν μιλάμε για ιδιώτη που κάνει πολλά ταξίδια και πάνω από 15.000 χλμ. το χρόνο , το πετρελαιοκίνητο C5 Aircross αποτελεί μια λογική επιλογή με την αυτόματη έκδοση Feel να κοστίζει 35.550 ευρώ (από 28.290 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο). Από την άλλη, η PHEV έκδοση στην βασική της έκδοση Feel και αποκλειστικά αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 43.500 ευρώ. Αν μιλάμε για εταιρική χρήση, η Plug-InHybrid έκδοση επωφελείται της μηδενικής φορολόγησης και της δυνατότητας έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της αγοράς, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). Αυτό την καθιστά μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση κυρίως σε αστική χρήση με την δυνατότητα να καταναλώσει εκεί την ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών και να μη καίει στάλα βενζίνης

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>