Citroen C5 Aircross Plug-In Vs Kia e-Niro

Από Autotriti

Μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς ως προς τα μεγέθη αμαξώματος και τους κινητήρες, έχουν όμως και αρκετά κοινά, όπως η εξηλεκτρισμένη φύση και το παραπλήσιο κόστος απόκτησης. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του κάθε μοντέλου;

Η νέα τάση της εποχής μας, θέλει τα αυτοκίνητα να κάνουν χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας με όποιον τρόπο. Οι κατασκευαστές προσφέρουν διάφορες επιλογές, με χρήση υποβοήθησης από ήπια υβριδικά συστήματα έως αυτοφορτιζόμενα και plug-in, μέχρι και αμιγώς ηλεκτρικά. Εμείς σας παρουσιάζουμε δυο από τα νεότερα SUV της μικρομεσαίας κατηγορίας τα οποία έχουν παραπλήσια τιμή αγοράς και αποτελούν τις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων που βασίζονται. Πρόκειται για το Citroen C5 Aircross με Plug-In Hybrid τεχνολογία και απόδοση 225 ίππων με τιμή από 43.500 ευρώ και το αμιγώς ηλεκτρικό Kia e-Niro των 204 ίππων το οποίο μέσω της επιδότησης για τα ηλεκτρικά μειώνει την τιμή του από τα 46.990 ευρώ στα 40.275 ευρώ.

Plug-In Hybrid ή ηλεκτρικό;
Ξεκινώντας την αντιπαράθεση, πρέπει να επισημάνουμε τα βασικά πλεονεκτήματα των 2 τεχνολογιών στην πράξη. Τα Plug-In Hybrid λοιπόν -γενικότερα- μας εξασφαλίζουν πως σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο θα είναι «λειτουργικό». Θα μπορεί να κινηθεί είτε το έχουμε φορτίσει είτε όχι -χρησιμοποιώντας τη βενζίνη σε αυτή την περίπτωση-, με το κόστος του ανά χιλιόμετρο όμως να είναι πάντοτε μεγαλύτερο σε σχέση με το ηλεκτρικό. Στην περίπτωση του ηλεκτρικού, ακόμα και όταν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο όπως το Kia e-Niro με μεγάλη πραγματική αυτονομία, θα έχεις πάντα το range anxiety (άγχος αυτονομίας), ενώ βασική προϋπόθεση για τη χρήση του, είναι η φόρτισή του μέσω wallbox. Αντίθετα στα Plug-In Hybrid και η οικιακή πρίζα αρκεί για να φορτίσει σχετικά γρήγορα την μπαταρία τους, προσφέροντάς μας έτσι τη δυνατότητα να κάνουμε κάποια (λίγα) χιλιόμετρα ηλεκτρικά.

Eμφάνιση: Πιο κομψό και επιβλητικό το C5 Aircross, καινοτόμο και ξεχωριστό το e-Niro
Μιλώντας συγκεκριμένα για τις 2 προτάσεις που σας παρουσιάζουμε και ξεκινώντας από την αισθητική, έχουμε δύο ιδιαίτερα ξεχωριστά και καλαίσθητα μοντέλα τα οποία βέβαια βασίζονται στις συμβατικές τους εκδόσεις. To Citroen C5 Aircross είναι ένα από τα πιο κομψά και επιβλητικά αυτοκίνητα της κατηγορίας κάτι που το οφείλει τόσο στις διαστάσεις του όσο και κυρίως στις λεπτομέρειες του αμαξώματός του. Αυτές εκφράζουν τη δυναμική και την εκλεπτυσμένη του εικόνα σε κάθε λεπτομέρεια, ενώ βεβαίως υπάρχουν και πολλά στοιχεία που του χαρίζουν και τα SUV χαρακτηριστικά και σε αυτή την έκδοση. Το Kia e-Niro είναι κι αυτό ξεχωριστό για τα δεδομένα της κατηγορίας αν και παρουσιάζει ένα πιο MPV αισθητικά αυτοκίνητο, ενώ ως ηλεκτρικό δε διαθέτει γρίλιες εισαγωγής αέρα στην μάσκα του κάτι που τραβάει τα βλέμματα. Η γενικότερη σχεδίασή του είναι όμορφη και αποπνέει δυναμισμό στο εμπρός μέρος αλλά και εκλεπτυσμένα στοιχεία ιδιαίτερα στο πίσω μέρος με αρκετά νίκελ διακοσμητικά και άλλα

To εσωτερικό του Citroen C5 Aircross και σε αυτή την έκδοση είναι όμορφο και high-tech. Υπάρχει φυσικά στάνταρ κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών και 12,3 ιντσών ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπου προβάλλονται μεταξύ άλλων και πληροφορίες για την υβριδική του λειτουργία, ενώ αν και απουσιάζει το μαλακό πλαστικό από το ταμπλό, η ποιότητα κατασκευής είναι απόλυτα ικανοποιητική με πολύ προσεγμένο φινίρισμα και συναρμολόγηση.

Θετική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό του Kia e-Niro που και αυτή είναι ξεχωριστή αισθητικά και προβάλλει πλούσιο εξοπλισμό και high tech διάκοσμο. Τις εντυπώσεις κερδίζει η κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που δεν εφάπτεται με την κεντρική κονσόλα ενώ όμορφος και ευανάγνωστος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 7 ιντσών και η κεντρική οθόνη αφής -επίσης 7 ιντσών- που προσφέρει πληροφορίες για την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, της κατανάλωσης και της αυτονομίας του. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακά υλικά καλής ποιότητας και επιδεικνύει στιβαρή κατασκευή και καλό φινίρισμα, ενώ ικανοποιεί και με την συναρμολόγησή του.

Οι χώροι είναι σε κάθε περίπτωση πολύ καλοί για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το Kia e-Niro να προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερο αέρα για τα κεφάλια των πίσω και το Citroen C5 Aircross για τις αποσκευές (460 λίτρα έναντι 451 του e-Niro). Στις υπόλοιπες μετρήσεις οι διαφορές είναι μηδαμινές ενώ αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο αυτοκίνητα προσφέρουν μεγάλες δόσεις πρακτικότητας.

Το Kia e-Niro εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 395 Nm ροπής και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 64 kWh. Αυτός είναι σε θέση να κινήσει κάτι παραπάνω από σβέλτα το βάρους 1.812 κιλών αμάξωμά του, ξεχωρίζοντας στις επιδόσεις από στάση όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά, ενώ προσφέρει αυτονομία σε πραγματικές μεικτές συνθήκες για περισσότερα από 400 χλμ., ανάλογα με την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης ή και ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση. Για τη φόρτισή του χρειάζεται 10 ώρες από wallbox ισχύος 7,4 kW με την πραγματική του κατανάλωση να κυμαίνεται από 18.2 έως 19.5 kWh που σημαίνει κόστος 2 με 2,2 ευρώ/100 χλμ. ή 1,4 με 1,6 ευρώ/100 χλμ. με νυχτερινό ρεύμα (σ.σ. βασικές χρεώσεις κιλοβατώρας της Δ.Ε.Η.).

Το βαρύ Citroen C5 Aircross Hybrid δε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, είναι όμως και σε αυτή του την έκδοση κορυφαίο στον τομέα της άνεσης.
Το βαρύ Citroen C5 Aircross Hybrid δε προδιαθέτει για γρήγορη οδήγηση, είναι όμως και σε αυτή του την έκδοση κορυφαίο στον τομέα της άνεσης.

Το Citroen C5 Aircross εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,2 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τα 225 άλογα και οι επιδόσεις είναι και εδώ καλές ενώ υπερτερεί στην τελική ταχύτητα έναντι των ηλεκτρικών. Με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας του το C5 Aircross μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα και έως 45 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Σε wallbox των 7,4 kW, η μπαταρία επαναφορτίζεται σε λιγότερες από 2 ώρες ενώ από μια κλασική οικιακή πρίζα, απαιτεί από 4 έως 7 ώρες. Με απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2,0 με 3,0 λτ./100 χλμ., δηλαδή κόστος από 3 έως 5 ευρώ. Αν όμως η μπαταρία είναι άδεια, ο βενζινοκινητήρας καταναλώνει γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τη μέτρηση της δοκιμής μας, που αντιστοιχεί σε κόστος 11,5 ευρώ.

Το Kia e-Niro είναι άνετο στο δρόμο με την ανάρτησή του να διαχειρίζεται εν μέρη ικανοποιητικά το αυξημένο του βάρος.
Το Kia e-Niro είναι άνετο στο δρόμο με την ανάρτησή του να διαχειρίζεται εν μέρη ικανοποιητικά το αυξημένο του βάρος.

Στο δρόμο: ¶νετα και ευχάριστα παρά το αυξημένο τους βάρος
Ασφαλή και ευχάριστα με το δικό τους τρόπο είναι και τα δύο αυτοκίνητα στο δρόμο. Αρχικά, το Citroen C5 Aircross plug-in είναι ο βασιλιάς της άνεσης, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του. Μαζί του θα ταξιδέψεις ατσαλάκωτος για πολλά χιλιόμετρα, ενώ οι λακκούβες θα περάσουν απαρατήρητες παρά το προφίλ των ελαστικών ή το βάρος του αμαξώματος. Με απλά λόγια, το εξηλεκτρισμένο C5-Aircross σιδερώνει την άσφαλτο χάρη στην ανάρτηση με τα υδραυλικά «στοπ» Progressive Hydraulic Cushions, έχει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχονται τα μαλακά Advanced Comfort καθίσματά του. Υπό πίεση έχει μια υποστροφική τάση και το τιμόνι είναι ελαφρύ, όμως ο πρωταγωνιστής «άνεση» είναι στο επίκεντρο και σε κάνει να το απολαύσεις.

Το Kia e-Niro παρουσιάζει σταθερό και στιβαρό πάτημα και προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης μέσω της ανάρτησής του, ενώ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο τόσο εντός πόλης μέσω της ευκολίας στην κίνησή του, όσο και εκτός με τις επιδόσεις του και την αυξημένη του αυτονομία. Η αμεσότητα της ισχύος και η μεγάλη απόδοση αναγκάζουν τα ηλεκτρονικά του να επέμβουν νωρίς για τον περιορισμό των υποστροφικών φαινομένων (απόρροια του βάρους) και τη διατήρηση της τροχιάς του αν ο οδηγός πιέσει σε δρόμο με στροφές, ενώ και εδώ το σύστημα διεύθυνσης δεν διακρίνεται για την αμεσότητα και την αίσθησή του.

Η γνώμη μας
Αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με δύο πολύ ικανές προτάσεις στην κατηγορία με διαφορετική τεχνολογία. Το Κia e-Niro ξεφεύγει από τα συνηθισμένα των ηλεκτρικών, αφού προσφέρει κορυφαία αυτονομία με μία φόρτιση και διατίθεται σε εξαιρετική τιμή. Από την άλλη και το Citroen C5 Aircross είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στην αγορά και στην Plug-In Hybrid έκδοσή του, η οποία θέτει εκτός όποιο άγχος για την αυτονομία και την πολύωρη φόρτιση.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>