Citroen eC4 C-Cross Vs Opel Mokka e

Το τελευταίο ηλεκτρικό μοντέλο που λανσάρει ο PSA, το Opel Mokka e τίθεται αντιμέτωπο με το ηλεκτρικό C4 C-Cross, σε μία πρώτη «οικογενειακή διαμάχη». Ηλεκτρικό μικρό SUV ή ηλεκτρικό μικρομεσαίο crossover;
Το νέο Mokka πάτησε τους τροχούς στη χώρα μας και μαζί με αυτό ήρθε και η ηλεκτρική του έκδοση, όπως συνηθίζει να κάνει o όμιλος PSA, ή ορθότερα Stellantis, στα τελευταία του μοντέλα. Στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται, ο όμιλος αυτήν τη στιγμή διαθέτει τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά SUV, όλα προερχόμενα από τον PSA και προφανώς με πολλά στοιχεία μεταξύ τους. Η νεότερη άφιξη λοιπόν, το Mokka e, καλείται πρώτα απ’ όλα να αποδείξει μέσα στο ίδιο το γκρουπ ότι έχει την ικανότητα να σταθεί απέναντι στα υπόλοιπα μοντέλα. Με το e-2008 να έχει μεγαλώσει και να γλυκοκοιτάζει προς την premium πλευρά, το DS3 Crossback που βρίσκεται πιο κοντά σε διαστάσεις να στρογγυλοκάθεται ήδη στην premium πλευρά, τα περιθώρια δείχνουν στενά. Και από την άλλη, βρίσκεται το Citroen e-C4, που καταφέρνει να διαφοροποιείται συνδύαζοντας στοιχεία από 3 διαφορετικούς κόσμους. Τα δύο μοντέλα τα συνδέει –πλην της καταγωγής- και το κόστος αγοράς, με το πιο προσιτό Citroen e-C4 να κοστίζει από 28.348 ευρώ και το Opel Mokka e από 29.020 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων.

Σχεδίαση: Έχουν έμπνευση στον PSA
Οι σχεδιαστές του ομίλου κατάφεραν και στις δύο περιπτώσεις να δημιουργήσουν δύο πολύ όμορφα μοντέλα, εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Αρχίζοντας από το νεότερο Mokka, πλέον είναι πολύ πιο compact σε μήκος (4,15 από 4,28 μ.) και δείχνει πιο αθλητικό χάρη στους τονισμένους θόλους, το νεύρο στο καπό, το μεγάλο προφυλαχτήρα και φυσικά την έντονη διχρωμία του αμαξώματος. Αισθητικά ξεχωρίζει για τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του μπροστά μέρους, με τη νέα λεπτή μαύρη μάσκα κλειστού τύπου να ενσωματώνει στις άκρες τα LED σώματα. Πιο ιδιαίτερο από την άλλη το e-C4, το οποίο στο αρκετά μακρύτερο αμάξωμα (μήκος 4,36 μ.), ενσωματώνει και crossover στοιχεία, όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και ένα ξεχωριστό πίσω μέρος πίσω μέρος που επικρατεί κουπέ λογική, με έντονη κλίση της πίσω κολώνας και εμφανή αεροτομή. Το μπροστά μέρος χαρακτηρίζεται από τα λεπτά LED φώτα, τα οποία με τη σειρά τους διαμορφώνουν σε κάθε πλευρά ένα «V», το οποίο οριοθετεί τους βασικούς προβολείς του αυτοκινήτου (τεχνολογίας led, όπως και τα φώτα ημέρας και ομίχλης).

Σύμφωνα με την Citroen, η αυτονομία είναι στα 350 χλμ., 25 χλμ. παραπάνω από το Mokka e, παρά τα 18 επιπλέον κιλά του.
Σύμφωνα με την Citroen, η αυτονομία είναι στα 350 χλμ., 25 χλμ. παραπάνω από το Mokka e, παρά τα 18 επιπλέον κιλά του.

Εσωτερικό: Αμφότερα ποιοτικά, ντιζαϊνάτο το Mokka, πρακτικό το C4
Περνώντας στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, το e-C4 είναι αυτό που διαθέτει πιο «οικογενειακό» χαρακτήρα και το Mokka e πιο μίνιμαλ, νεανικό και ντιζαϊνάτο. Το γαλλικό μοντέλο συνδυάζει σκληρά και μαλακά πλαστικά έχοντας γερή συναρμογή και σωστό φινίρισμα, με τον hi-tech αέρα να εκφράζεται από τη στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών που δεν ενθουσιάζει στο μάτι. Από τη πλευρά του το μοντέλο της Opel υιοθετεί τη νέα Pure Panel σχεδίαση, όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής (στάνταρ 7” και τα δύο) είναι τοποθετημένα δίπλα-δίπλα και στραμμένα προς τον οδηγό κερδίζοντας στο design. Αντίστοιχα και εδώ θα συναντήσουμε ποιοτικά μαλακά και σκληρά μέρη.

Το Citroen e-C4 συνδυάζει καλή ποιότητα κατασκευής με hi-tech στοιχεία, όπως η στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών.
Το Citroen e-C4 συνδυάζει καλή ποιότητα κατασκευής με hi-tech στοιχεία, όπως η στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 5,5 ιντσών.

Από πλευρά χώρων και πρακτικότητας, το e-C4 κερδίζει τη μάχη κατά κράτος σε κάθε τομέα, όντας πιο ευρύχωρο προς όλες τις κατευθύνσεις, με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών και αρκετές μικροθήκες και πρακτικές λύσεις, όπως τη βάση και το συρτάρι αποθήκευσης τάμπλετ πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.

Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής.
Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής.

Κινητήρας: Με το ίδιο ηλεκτρικό σύνολο, καλύτερη η αυτονομία του e-C4
Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με τον γνωστό ηλεκτροκινητήρα του ομίλου απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής, ο οποίος διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO, Normal και Sport, τα οποία με τη σειρά τους αλλάζουν την απόκριση του συνόλου, ενισχύοντας την αυτονομία ή τις επιδόσεις αντίστοιχα. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου μιας σχέσης, ενώ η ενέργεια αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, με τη φόρτιση να θέλει περίπου 8 ώρες από wallbox 7,4 kW και 30 λεπτά για το 80% σε ταχυφορτιστή, ενώ εν κινήσει υπάρχει επιλογή στον μοχλό για ανάκτησης ενέργειας μέσω του κινητήρα στο άφημα του γκαζιού.

Το eC4 τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα της άνεσης, όπου η ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ φιλτράρει αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Το eC4 τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα της άνεσης, όπου η ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ φιλτράρει αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα.

Στην περίπτωση του Citroen e-C4, η θεωρητική αυτονομία είναι στα 350 χλμ., 25 περισσότερα από την αντίστοιχη του Mokka e, με την ισχύ να έρχεται δυναμικά σχεδόν μέχρι την τελική του ταχύτητα και τις επιδόσεις να είναι σχεδόν ίδιες για τα δύο μοντέλα.

Στο δρόμο: Περισσότερη άνεση από το e-C4, πιο δυναμικό το Mokka e
Τα ηλεκτρικά μοντέλα πλην ειδικών εξαιρέσεων θέ-λουν γενικότερα ένα ομαλό και ήπιο τρόπο οδήγη-σης, κυρίως για να διατηρηθεί η αυτονομία όσο πιο ψηλά γίνεται, καθώς και επειδή ταιριάζει ως φιλοσοφία με τον αθόρυβο τρόπο λειτουργίας τους. Σε αυτούς τους ρυθμούς το e-C4 δείχνει να τα καταφέρνει καλύτερα στον τομέα της άνεσης, όπου η ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ φιλτράρει αποτελεσματικότερα τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Όχι πως δεν ικανοποιεί το Mokka, αποτελεσματικό είναι ωστόσο σε διαδοχικές ανωμαλίες καταλαβαίνεις ότι είναι πιο σφιχτό. Βέβαια από την άλλη αυτό του προσδίδει περισσότερο δυναμισμό και πιο συγκρατημένες κλίσεις σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Εντός πόλης το πιο μικρό Mokka e θα «χωρέσει» πιο εύκολα, ωστόσο το e-C4 αποδεικνύεται εξίσου ευέλικτο και εύκολο στην πόλη χάρη στο μικρό κύκλο στροφής και την πίσω κάμερα που λύνει τη μέτρια ορατότητα προς τα πίσω.

Η πιο σφιχτή ανάρτηση του Mokka e, το βοηθάει να διαχειριστεί τις μετατοπίσεις του βάρους και να είναι ουδέτερο στις αντιδράσεις του.
Η πιο σφιχτή ανάρτηση του Mokka e, το βοηθάει να διαχειριστεί τις μετατοπίσεις του βάρους και να είναι ουδέτερο στις αντιδράσεις του.

Η γνώμη μας
Η μικρή διαφορά στην τιμή, τα κοινά μηχανικά μέρη και η αμφότερη όμορφη σχεδίαση κάνουν πιο εύκολη την απόφαση. Το e-C4 προσφέρει ένα πιο ελκυστικό πακέτο, όντας μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο και με πρακτικότερες λύσεις, ενώ στα συν του είναι και η άνεση στο δρόμο. Από εκεί και πέρα το Mokka e, εξυπηρετεί αν σας ενδιαφέρουν οι μικρές διαστάσεις ή αν θέλετε ένα πιο μίνιμαλ σύνολο.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>