Concept i4: Το Νέο Ηλεκτρικό Sedan Tης BMW
- 18 Μαΐου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Το BMW Group ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του με την αποκάλυψη ενός αμιγώς ηλεκτρικού Gran Coupe.
Το BMW Concept i4 ανοίγει το δρόμο για το BMW i4, το οποίο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2021 ως το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο του BMW Group στην πολυτελή μεσαία κατηγορία. Δίνει μία νέα διάσταση στη δυναμική υπεροχή BMW και συνδυάζει τη μοντέρνα, κομψή, σπορ σχεδίαση με την ευρυχωρία και λειτουργικότητα ενός τετράθυρου Gran Coupe – και όλα αυτά με μηδενικές εκπομπές ρύπων. «Το BMW Concept i4 φέρνει την ηλεκτροκίνηση στην καρδιά της μάρκας BMW», δήλωσε ο Adrian van Hooydonk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος, BMW Group Design. «Η σχεδίαση είναι δυναμική, απέριττη και κομψή. Με λίγα λόγια: ένα τέλειο μοντέλο BMW με μηδενικές εκπομπές ρύπων». Αυτονομία έως 600 km (WLTP), ισχύς έως 530 hp, επιτάχυνση 0–100 km/h σε περίπου 4,0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα πάνω από 200 km/h. Ωστόσο, η οδηγική ποιότητα του BMW Concept i4 δεν εκφράζεται μόνο σε αριθμούς. Η σχεδόν αθόρυβη παραγωγή ισχύος δημιουργεί μία εντελώς νέα αίσθηση δυναμικών επιδόσεων. Το μακρύ μεταξόνιο, η οροφή fastback και οι κοντοί πρόβολοι διαμορφώνουν ένα βασικό προφίλ που ξεχειλίζει από κομψότητα και δυναμισμό. Με τέσσερις πόρτες, το BMW Concept i4 προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο καθημερινής χρηστικότητας και πρακτικότητας, αλλά και ένα εσωτερικό πολύ μεγαλύτερο από αυτό που αφήνουν να εννοηθεί με την πρώτη ματιά οι σύγχρονες και δυναμικές αναλογίες του.
Το εσωτερικό του BMW Concept i4 έχει καθαρά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και το κάθε στοιχείο στο εμπρός τμήμα της καμπίνας είναι προσανατολισμένο στον οδηγό. Το νέο σύστημα BMW Curved Display σε συνδυασμό με το τιμόνι αποτελεί μία νέα εκδοχή της οδηγοκεντρικής φιλοσοφίας που θα δούμε στις εκδόσεις παραγωγής των BMW iNEXT και BMW i4. Εδώ, οι επιφάνειες απεικόνισης και η οθόνη ελέγχου (Control Display) συγχωνεύονται σε μία οθόνη στραμμένη προς τον οδηγό. Αυτή η συγχώνευση βελτιστοποιεί την παρουσίαση πληροφοριών και καθιστά τη λειτουργία της οθόνης αφής πιο διαισθητική. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία απεικόνισης σε μη ανακλαστικό κρύσταλλο, οι οθόνες δεν χρειάζονται κάλυμμα, με αποτέλεσμα το cockpit να μην δείχνει υπερβολικά φορτωμένο. Το σύστημα BMW Curved Display περιλαμβάνει μεγάλο μέρος του τμήματος μπροστά από τον οδηγό και πάνω από την κεντρική κονσόλα, χαρίζοντας μία σύγχρονη νότα στο cockpit. Το λεπτό, ενιαίο σχήμα αποπνέει ποιότητα και φινέτσα. Σχεδόν όλες οι λειτουργίες είναι ενσωματωμένες στην οθόνη στο πλαίσιο μιας γενικότερης τάσης μείωσης των διακοπτών και χειριστηρίων. Ακόμα και το σύστημα ελέγχου κλιματισμού λειτουργεί τώρα με έλεγχο αφής.
Η περιορισμένη χρήση διαφορετικών υλικών και η βασική διάταξη των χειριστηρίων δημιουργεί ένα μοντέρνο αλλά πολυτελές περιβάλλον. Με γνώμονα αυτό, στοιχεία όπως οι αεραγωγοί ενσωματώνονται σχεδόν χωρίς να φαίνονται στη συνολική σχεδίαση και κρύβονται πίσω από εντυπωσιακά μοτίβα. Το BMW Concept i4 ξεχωρίζει όχι μόνο για την ανεξάρτητη σχεδίασή του, αλλά και για τον φουτουριστικό, μοναδικό ήχο του. Το πρόγραμμα ονομάστηκε BMW IconicSounds Electric και αποτελεί προϊόν εξέλιξης του παγκοσμίου φήμης συνθέτη Hans Zimmer σε συνεργασία με τον Renzo Vitale, Σχεδιαστή Ήχου της BMW. Το BMW IconicSounds Electric στόχο έχει να προσδώσει μία συναισθηματική χροιά ήχου στα ηλεκτρικά οχήματα της BMW και να καταστήσει αντιληπτά, ακουστικά, χρησιμοποιώντας εξατομικευμένα μοτίβα ήχου. Ο ήχος του BMW Concept i4 πετυχαίνει τέλεια το σκοπό του – συνδυάζει το παρελθόν και το μέλλον της BMW. Προσφέρει στον οδηγό την αίσθηση ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί στην έκφραση. Ο ήχος είναι πολυσχιδής, απρόσμενος και προσφέρει μία αίσθηση ελαφρότητας και διαφάνειας. Τα μοτίβα ήχου του BMW Concept i4 περιλαμβάνουν από τους ήχους που σχεδιάστηκαν για το “Core” mode μέχρι τους πιο έντονους και εμφατικούς ήχους του “Sport” mode. Επίσης, στο πρόγραμμα εντάσσονται οι ήχοι του ανοίγματος της πόρτας και της εκκίνησης. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive αποτελεί σήμα κατατεθέν του BMW i4 και κατ’ επέκταση της ηλεκτροκίνησης του μέλλοντος. Το BMW iX3 που θα αρχίσει να κατασκευάζεται το 2020 θα είναι πρωτοπόρος στην εφαρμογή της νέας τεχνολογίας, που θα λανσαριστεί σε αρκετά ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW – όπως τα BMW iNEXT και BMW i4.
Με ηλεκτροκινητήρα, ηλεκτρονικά ισχύος, μονάδα φόρτισης, μπαταρία υψηλής τάσης και την 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, το BMW Group κάνει άλματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ο ηλεκτροκινητήρας που εξελίχθηκε για το BMW i4 αποδίδει μέγιστη ισχύ περίπου 390kW/530hp, φτάνοντας στο επίπεδο ενός V8 των σημερινών μοντέλων BMW με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η άμεση απόκριση προσφέρει στο BMW i4 εξαιρετικές επιδόσεις με οικονομική κατανάλωση. Η 5η γενιά του BMW eDrive περιλαμβάνει επίσης μπαταρία νέας σχεδίασης με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών. Η σχεδίαση της μπαταρίας υψηλής τάσης που προορίζεται για το BMW i4 χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά λεπτή δομή και βελτιστοποιημένη ενεργειακή πυκνότητα. Ζυγίζει περίπου 550 kg, έχει ενεργειακό περιεχόμενο σχεδόν 80 kWh και πετυχαίνει αυτονομία περίπου 600 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive εγκαινιάζει νέα πρότυπα σε επίπεδο ενεργειακής πυκνότητας, απόδοσης και αυτονομίας για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η παραγωγή του νέου BMW i4 θα ξεκινήσει το 2021 στο κύριο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο. Αυτό σημαίνει ότι μελλοντικά, οχήματα με θερμικούς κινητήρες, plug-in υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής στο Μόναχο.