Ford & Hyundai κοντράρουν την Tesla

Η Tesla είναι στο στόχαστρο όλων ως ο απόλυτος κυρίαρχος στα ηλεκτρικά αυτή τη στιγμή, όμως το παιχνίδι γυρίζει, και είναι δύο μάρκες που παίζουν στο ίδιο τερέν καλύτερα από όλους τους άλλους: η Ford και η Hyundai. Πως το καταφέρνουν;
Η κόντρα με την Tesla κάνει τίτλους στις ειδήσεις. Είναι τόση η δύναμη της Tesla αφού ακόμη και η αναφορά μιας άλλης μάρκας, στον ίδιο τίτλο μαζί της, είναι αρκετή για να δώσει θετική δημοσιότητα στη μάρκα αυτή. Ένα παιχνίδι του μάρκετινγκ που πιο πρόσφατα έπαιξε ο όμιλος VW, με το πρώτο ποστ του επικεφαλής του στο Twitter να «ρίχνεται» στον Elon Musk και την Tesla. Και η μάχη φούντωσε.

Όμως άλλες μάρκες παίζουν το παιχνίδι πιο κοντά στην ουσία του. Έτσι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 που σύντομα συμπληρώνεται, η Ford, στη μεγαλύτερη αγορά της Tesla αλλά και των ηλεκτρικών (ΗΠΑ), «δάγκωσε» μεγάλο κομμάτι της πίτας με τη Mustang Mach-E. H Tesla μπορεί να μην «ίδρωσε», αφού σε απόλυτους αριθμούς, τα νούμερά της ενισχύθηκαν, όμως αυτό κάνει το επίτευγμα της Ford ακόμη πιο σημαντικό.

Τι κάνει όμως η Ford καλύτερα; Η Tesla επενδύει στο κομμάτι του λογισμικού, και της ολοκληρωμένης τεχνολογίας της, μπαταρία-φορτιστής-κινητήρας-λογισμικό. Και σε αυτό είναι (ακόμη) αχτύπητη. Έχει όμως μερικά «θεματάκια». Κυρίως στη σχεδίαση αλλά και στην ποιότητα κατασκευής. Και εδώ έρχεται η Ford, αλλά και η Hyundai, ειδικά στην Ευρώπη.

Με την παράδοση που τόσο η Ford όσο και η Hyundai έχουν, δεν έχουν λόγο να αναζητήσουν άμεση κόντρα στο κομμάτι της τεχνολογίας. Εξάλλου η τεχνολογία υπάρχει. Η κόντρα μεταφέρεται κυρίως στη σχεδίαση. Και έτσι η Ford με ένα μοντέλο που μιλάει απευθείας στην καρδιά των αγοραστών, «και SUV, και Mustang» φέρνει τον κόσμο στις εκθέσεις της όπου μπορούν να δουν την τεχνολογία από κοντά, και να διαπιστώσουν την ανώτερη ποιότητα κατασκευής. Και έχει ήδη κερδισμένη και την εμπιστοσύνη τους.

Η Hyundai στην Ευρώπη ξεκινάει με το νέο Ioniq 5 να κάνει το ίδιο. Σαφώς το καλύτερο σχέδιο της μάρκας, ίσως το πιο ενδιαφέρον μικρομεσαίο εδώ και δεκαετίες, φέρνει τον κόσμο στις εκθέσεις της, κόσμο που γνωρίζει τη Hyundai και την εμπιστεύεται.

Η επιτυχία και των δύο βασίζεται στην λογική που μεταφέρει το πεδίο «σύγκρουσης» μακριά από τα χαρακτηριστικά της Tesla. Κάτι που φαίνεται πως η VW, για παράδειγμα, δεν έχει κάνει, και έτσι η κόντρα της με τους Αμερικανούς δεν πάει τόσο καλά, αφού η γκάμα ID μέχρι στιγμής, παρά τις θετικές κριτικές, δεν έχει δημιουργήσει συναίσθημα.

Και το συναίσθημα είναι το βασικό στοιχείο που λείπει από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και είναι αυτό στο οποίο ποντάρει η Ford με τη νέα Mach-E και τώρα και η Hyundai με το Ioniq 5.

Τι λέτε; Είναι πιο πιθανό να κοιτάξετε μια Mustang από ένα Tesla για ηλεκτρικό SUV; Και ένα Hyundai με τη σχεδίαση του Ioniq 5, πως μπορείς να το αγνοήσεις όταν από την άλλη πλευρά η σχεδίαση είναι μάλλον μουντή;

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>