Ford Kuga PHEV «Καίει» Σαν… Scooter;
- 16 Ιουνίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Από Autotriti
Και όμως. H plug-in έκδοση του Kuga καταφέρνει στην πράξη κορυφαία οικονομία με κατανάλωση που είναι ανάλογη ενός… scooter. Πως το καταφέρνει αυτό;
Αρχίζει να γίνεται ρουτίνα η δοκιμή plug-in SUV μοντέλων, τα οποία προσφέρονται για ευχάριστες αποδράσεις με χαμηλή κατανάλωση και ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Ε, το νέο Ford Kuga κυριολεκτικά το… τερμάτισε. Mετά την ολοκλήρωση του κύκλου των μετρήσεων κατανάλωσης, κοιτούσαμε και ξανακοιτούσαμε τις ενδείξεις και σχεδόν δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε πως το υπερπρακτικό οικογενειακό SUV της Ford είχε πραγματική μέση κατανάλωση κάτω από 4 λτ./100 χλμ. Όταν φυσικά αυτή δεν ήταν μηδενική με το Ford Kuga PHEV να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Πάντως, δεν είναι και τόσο εύκολο να διακρίνεις πως το συγκεκριμένο Ford Kuga μέσα του κρύβει plug-in υβριδική τεχνολογία. Μόνο αν παρατηρήσεις το πορτάκι στο μπροστά αριστερά φτερό ή το σηματάκι «Plug-in Hybrid» δεξιά στην πίσω πόρτα θα καταλάβεις την κατά το ήμισυ ηλεκτρική του φύση. Το Kuga PHEV έχει θερμικό κινητήρα 152 ίππων, ηλεκτροκινητήρα 132 ίππων και μπαταρία 14,4 kWh. Είναι διαθέσιμο μόνο στην σπορτίφ και πλούσια έκδοση ST-Line Χ, με πληθώρα σπορτίφ λεπτομερειών που τονίζουν το δυναμισμό του και στοιχεία εξοπλισμού όπως ηχοσύστημα B&O, ημιδερμάτινες επενδύσεις και προβολείς LED. Η τιμή του είναι 45.715 ευρώ.
Πως καίει λιγότερα από 4 λτ./100 χλμ.;
Για να καταφέρει ρεκόρ οικονομίας ανάμεσα σε όλα τα SUV οχήματα που έχουμε δοκιμάσει το Ford Kuga βασίζεται φυσικά στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που διαθέτει. Αυτό συνδυάζει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 λτ κινητήρα κύκλου Άτκινσον με ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος αντλεί ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh (10,6 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα), η οποία φορτίζει σε 6 ώρες σε απλή πρίζα και σε 3,5 ώρες σε Ford Wall-Box. H συνδυαστική τους ισχύ αγγίζει τους 225 ίππους. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 70 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή το άφημα του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ. Με μπαταρία και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή η κατανάλωση ήταν τριγύρω στα 3,5 λτ./100 χλμ. Και όλα αυτά με γαργαλιστικές επιδόσεις, όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας (0-100 σε 8,9 δλ., 60-100 σε 4,3 δλ. και 80-120 σε 5,3 δλ.). Μόνο που όταν πατάς τέρμα το γκάζι, πέρα από την εξανέμιση του ηλεκτρικού αποθέματος, το αυτόματο CVT κιβώτιο παράγει ένα βουητό που όμως δεν είναι τόσο ενοχλητικό, όπως σε άλλες αντίστοιχες εφαρμογές.
Σε κάθε περίπτωση και πλέον των προγραμμάτων λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Slippery, Snow.Sand) το υβριδικό σύνολο έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).
Και πως είναι στην οδήγηση;
Το αυξημένο βάρος, λόγω μπαταρίας, όχι μόνο δεν έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά του Kuga PHEV σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά το χαμηλό κέντρο βάρους, το πιο σφιχτό τιμόνι, η ST-Line ρύθμιση της ανάρτησης και οι στάνταρ τροχοί των 18 ιντσών σε προδιαθέτουν να εκμεταλλευτείς τις ζωντανές του επιδόσεις. Με την βοήθεια και του ηλεκτρονικού του οπλοστασίου, θα στρίψει ουδέτερα με μικρή κλίση χάρη στο «επικοινωνιακό» τιμόνι του (ειδικά στη λειτουργία Sport) και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που το ευνοεί, τόσο στον τρόπο που μεταφέρει τον όγκο του και όσο και στο πως απορροφούνται οι πιέσεις. Αν και η τάση για υποστροφή είναι αισθητή υπό συνθήκες πίεσης, τελικά το Kuga PHEV στρίβει γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια, χάρη και στα εξαιρετικά σε απόδοση, αλλά και αίσθηση, φρένα. Ένα ακόμη αξιοζήλευτο στοιχείο είναι η υψηλή ποιότητα κύλισης και το χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Μάλιστα με αποκλειστική ηλεκτρική κίνηση, ο θόρυβος στα 130 χλμ./ώρα είναι μικρότερος και από της Mercedes S-Class, ενώ το βουητό στην επιτάχυνση δεν ενοχλεί. Σχετικά με την εκτός δρόμου κίνηση τώρα, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί στα 160 χλστ.. Ωστόσο ακόμα και σε δοκιμασίες που υποβάλλαμε το Kuga PHEV και που δεν ταιριάζουν τόσο με το χαρακτήρα του, όχι μόνο δε «βρήκε», αλλά χάρη στο ειδικό πρόγραμμα δεν κόλλησε και δεν δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να τα βάλει πέρα με την άμμο, το σαθρό χώμα και τα νεροφαγώματα.
Η γνώμη μας
Η plug-in υβριδική τεχνολογία της Ford έκανε το θαύμα της και εξασφάλισε στο Kuga τη διάκριση του πιο οικονομικού SUV της αγοράς. Το μόνο ουσιαστικό πρόβλημα είναι η υψηλή τιμή, που πάντως παραμένει στα πλαίσια του ανταγωνισμού και συνοδεύεται από ένα κορυφαία επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.