Ford Puma mHEV με 155 PS
- 31 Μαρτίου, 2022
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Με δύναμη από το ρελαντί & αυθεντικό fun to drive χαρακτήρα!
Κομμένο και ραμμένο στα δεδομένα της ραγδαία αναπτυσσόμενης κατηγορίας των μικρών crossover, το Ford Puma συνεχίζει να κερδίζει τις εντυπώσεις με ήπια υβριδικά σύνολα 125 & 155 ίππων ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το σκληροπυρηνικό ST των 200 ίππων. Εμείς εδώ δοκιμάζουμε την γαργαλιστική έκδοση με τα 155 άλογα και το ST-Line X πακέτο. Πως τα καταφέρνει;
Πιο εντυπωσιακό
Η ούτως ή άλλως δυναμική παρουσία του Ford Puma, τονίζεται ακόμα περισσότερο στα ST-Line & ST-Line X πακέτα με τις σπορτίφ λεπτόμερειες, τα φιμέ τζάμια (στην ST-Line X) και τους στάνταρ τροχούς αλουμινίου 17 και 18 ιντσών αντίστοιχα. Μάλιστα το μήκος έχει αυξηθεί κατά 21 χλστ., κάτι το οποίο δύσκολα παρατηρείς σε αντίθεση με τους τονισμένους αεραγωγούς, τους αγριεμένους προφυλακτήρες, τα πλαινά μαρσπιέ και την απόληξη της εξάτμισης. Για όλα αυτά, συν τα 155 άλογα φυσικά, ο αγοραστής θα κληθεί πληρώσει 25.632 ευρώ για την ST-Line και 26.087 για την ελαφρώς πιο πλούσια ST-Line X (μεταξύ άλλων με αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και ημιδερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα).
Το εσωτερικό και αυτής της έκδοσης του Puma χαρακτηρίζεται από τον όμορφο και πλούσιο διάκοσμο και τα high-tech στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3“ και η στάνταρ οθόνη αφής 8“, ενώ η ποιότητα κατασκευής του είναι πολύ καλή. Η θέση οδήγησης και οι σπορ λεπτομέρειες τονίζουν ιδιαίτερα τον σπορτίφ του χαρακτήρα του. Πιο συγκεκριμένα όπως και στην ST-Line, στην ST-Line X θα συναντήσουμε κόκκινες ραφές σε επενδύσεις, τιμόνι και επιλογέα, ενώ βασική προσθήκη αποτελούν οι ημιδερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων αντί των υφασμάτινων της ST-Line.
Στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής 8 ιντσών για το SYNC3, που λειτουργεί και με φωνητικές εντολές, στάνταρ και ο αυτόματος κλιματισμός.
Στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής 8 ιντσών για το SYNC3, που λειτουργεί και με φωνητικές εντολές, στάνταρ και ο αυτόματος κλιματισμός.
Οι χώροι του παραμένουν επαρκείς για 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Φυσικά στο χώρο αποσκευών συναντάμε και το καινοτόμο σύστημα MegaBox προσθέτοντας 80 λίτρα και πρακτικότητα σε αυτόν.
Όπως και στην έκδοση των 125 ίππων, έτσι η αυτή των 155 χρωστάει πολλά στο bonus των 50 Nm από το ήπια υβριδικό σύστημα, το οποίο μετατρέπεται σε ένα απαλό boost από τις χαμηλές στροφές. Έτσι ακόμη και με ξεχασμένη μεγάλη σχέση και λίγες στροφές, ο 1,0 Ecoboost τραβά αγόγγυστα και χωρίς να σκορτσάρει. Οι δε επιδόσεις είναι σαφώς πιο γαργαλιστικές (ενδεικτικά, 0-100 σε 9,1 από 10,1 δλ., 60-100 με 4η σε 6,5 από 7,2 δλ και 80-120 με 5η σε 9,1 από 10,6 δλ.) Σε συνδυασμό με την τεχνολογία αυτόματος διακοπής λειτουργίας του μεσαίου κυλίνδρου σε συγκεκριμένες συνθήκες, το boost ροπής απαλλάσσει τον κινητήρα από ένα μέρος των φορτίων του με αποτέλεσμα να μην ζορίζεται τόσο και σε τελική ανάλυση η μέση κατανάλωση να γυροφέρνει τα 7,2 λτ./100 χλμ. (6,5 λτ./100 χλμ. η έκδοση με τα 125 άλογα).
Όταν το «απλό» Ford Puma έχει αυτή την οδηγική σπιρτάδα που το κάνει να ξεχωρίζει σκέψου τι κάνει αυτό με τα 155 άλογα και την πιο σφιχτή ανάρτηση. Ο θόρυβος από τον κινητήρα δεν είναι και ανεπαίσθητος, οι καθρέφτες δείχνουν μικροί, αλλά γρήγορα τα ξεχνάς όλα αυτά: Από τη μια οι ζωηρές επιδόσεις και από την άλλη η εξαιρετική ανάρτηση, που μπορεί να διαχειριστεί ιδανικά τις έξτρα απαιτήσεις των 155 ίππων, το Ford Puma γρήγορα αναδεικνύει την οδηγική υπεροχή του. Αν και ελαφρύ, το τιμόνι είναι τόσο κοφτερό και ακριβές, όσο χρειάζεται για να εμπνεύσει τον οδηγό και να κάνει το μπροστινό μέρος υπάκουο σε κάθε εντολή. Η κλίση είναι συγκρατημένη, αλλά κυρίως, η πρόσφυση είναι εξαιρετική χάρη και στα 215/50 R18 στάνταρ (για την έκδοση) ελαστικά. Tο Ford Puma με τα 155 άλογα προσφέρει μια ιδιαίτερη «μηχανική» ανάλαφρη αίσθηση, χαρακτηριστικό που ενισχύεται με την επιλογή Sport. Παράλληλα, η σφιχτούτσικη ανάρτησή του λειτουργεί στρωτά και αθόρυβα «στρογγυλεύοντας» σωστά τις κακοτεχνίες, χωρίς να κοπανάει. Αξια λόγου και τα φρένα, με την έκδοση να έχει δίσκους και πίσω φρενάροντας δυνατά και αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 36,7 μ.). Όπως και στην έκδοση των 125 ίππων, η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετή για να πατήσεις στο χώμα, με τη λειτουργία Trail βοηθά έως ένα σημείο. Όχι όμως τα ασφάλτινα ελαστικά και η απουσία ρεζέρβας.