Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 180 PS 48V

Από Car and Drive

Ο χωρίς προηγούμενο σχεδιασμός του νέου Hyundai Tucson μεταφέρει το ενδιαφέρον μας μακριά από τις πραγματικές δεξιότητες ενός SUV που μοιάζει έτοιμο να αντιπαρατεθεί με ύστατη πρόκληση, αυτήν της κατάκτησης της κορυφής.

Τα όσα έχει πετύχει η Hyundai τα τελευταία 30 χρόνια στον μαγικό κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας συνιστούν ένα μικρό θαύμα. Ένα θαύμα που εν πολλοίς οφείλεται στη συνέπεια, στη θέληση και στην εργατικότητα των Κορεατών, οι οποίοι δεν αναζήτησαν φτηνές δικαιολογίες στα αραχνιασμένα ράφια της γραφειοκρατίας και δεν επιχείρησαν να κρυφτούν πίσω από το υψωμένο δάχτυλό τους, κερδίζοντας σε χρόνο ρεκόρ μία θέση στο ίδιο τραπέζι με τα ιερά τέρατα του παγκόσμιου αυτοκινητικού γίγνεσθαι.

Όχι τυχαία ο κορεατικός όμιλος βρίσκεται στην τέταρτη θέση της σχετικής κατάταξης μετρώντας το 2020 περισσότερες από 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Όχι τυχαία, τη στιγμή που γράφονται ετούτες οι λέξεις, τα ονόματα των Hyundai-KIA φιγουράρουν ως τα επικρατέστερα για την ανάληψη του κοσμογονικού έργου της δημιουργίας του περιβόητου “Apple Car”.

Την ίδια στιγμή, λοιπόν, που η αφρόκρεμα της Silicon Valley φέρεται να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στον κορεατικό όμιλο παραχωρώντας την κατασκευή ενός τετράτροχου που, ούτε λίγο ούτε πολύ, υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την αυτοκίνηση σήμερα, υπάρχουν και εκείνοι που εξακολουθούν να κοιτούν καχύποπτα προς το μέρος των Κορεατών.

Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση

Από τη δική τους πλευρά, οι άνθρωποι της Hyundai έχουν σταματήσει προ πολλού να απευθύνονται σε εκείνους που αναζητούν την επιβεβαίωση μέσα από το σήμα που φιλοξενεί το ρύγχος του αυτοκινήτου τους, κοιτώντας μόνον μπροστά και βελτιώνοντας με ιλιγγιώδη ρυθμό το τελικό προϊόν τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αλματώδους προόδου που σημειώνουν από γενιά σε γενιά οι προτάσεις της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι το νέο Tucson. Ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο δεν θυμίζει σε τίποτα το ίδιο του το παρελθόν αλλά εξίσου δύσκολα θα δώσει το δικαίωμα ώστε να το (συν)τάξεις δίπλα σε κάποια ανταγωνιστική πρόταση.

Το νέο Hyundai Tucson είναι αυτό ακριβώς που βλέπεις. Ένα εξωστρεφές τεχνούργημα το οποίο διακρίνεται για το μοναδικό του σχεδιαστικό αποτύπωμα. Ένα μικρομεσαίων διαστάσεων SUV που πρόκειται να διατεθεί χωρίς ουσιαστικές αποκλίσεις στις σχεδιαστικές ή μη προδιαγραφές του σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, διεκδικώντας επάξια τον τίτλο του «παγκόσμιου».

Το ρύγχος του αμαξώματος είναι αναμφίβολα εκείνο που κλέβει τις εντυπώσεις, επισκιάζοντας τις υπόλοιπες σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες που συναντάς κατά μήκος του αμαξώματος. Είναι η εκθαμβωτική κεντρική εισαγωγή αέρα η οποία αναλαμβάνει τις απαραίτητες συστάσεις, φιλοξενώντας -μεταξύ άλλων- τα πολυεπίπεδα φώτα ημέρας. Τα τελευταία χαρίζουν μια μοναδική φωτεινή υπογραφή, εξοστρακίζοντας τους βασικούς προβολείς του αυτοκινήτου χαμηλότερα.

Αν και η όποια προσπάθεια… απόδρασης από το βαρυτικό πεδίο του μπροστινού τμήματος μοιάζει καταδικασμένη να αποτύχει, εμείς οφείλουμε να αναζητήσουμε εκείνα τα στοιχεία που συμπληρώνουν την καινοφανή εικόνα του νέου Tucson. Ανάμεσα σε αυτά, λοιπόν, ξεχωρίζουν οι σμιλεμένες επιφάνειες των πλευρικών πάνελ, το σχεδόν τετραγωνισμένο περίγραμμα των θόλων και τα περίτεχνα πίσω φωτιστικά σώματα.

Εκ των έσω

Η είσοδος στο εσωτερικό του νέου Hyundai Tucson αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία ώστε να αναφερθεί κανείς στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, όπως, άλλωστε, και στα χωροταξικά οφέλη που προέκυψαν από την προσθήκη 2 εκατοστών στο μήκος του αμαξώματος και 1,5 εκατοστού στο συνολικό πλάτος.

Σύμφωνα με τη Hyundai, το νέο Tucson είναι το πλέον ευρύχωρο στα 16 χρόνια παρουσίας του αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά, θέση που ισχυροποιείται από τα αριθμητικά δεδομένα της τέταρτης γενιάς του. Ειδικότερα, ο χώρος για τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών αυξήθηκε κατά 2,6 cm, με το διαμέρισμα των αποσκευών να ξεκινά πλέον από τα 620 λίτρα και φτάνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έως και τα 1.799 λίτρα.

Στις υβριδικές εκδόσεις ο χώρος αποσκευών είναι κατά τι μικρότερος, ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση όμως, τα 577 L τού mild hybrid Tucson είναι παραπάνω από αρκετά ώστε να δικαιολογήσουν τον εξ ορισμού οικογενειακό προσανατολισμό του κορεατικού SUV.

Με εξαίρεση το τιμόνι και τον ιδιότυπο σχεδιασμό των τεσσάρων ακτινών που υιοθετεί, το cockpit του νέου Tucson έχει αποφύγει τους παράτολμους νεωτερισμούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ψηφιακή τεχνολογία δεν κάνει αισθητή την παρουσία της, καθώς, πέρα από την οθόνη της κεντρικής κονσόλας μεγέθους 8 ιντσών, ψηφιακές είναι και οι ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

Στο ενιαίο πάνελ της κεντρικής κονσόλας φιλοξενούνται και οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, εξασφαλίζοντας άμεση και εύκολη πρόσβαση σε μία από τις πλέον… ζωτικές λειτουργίες άνεσης του αυτοκινήτου. Η συνολικότερη ευταξία που χαρακτηρίζει τον θάλαμο επιβατών αποτελεί τις βάσεις της δημιουργίας ενός φιλικού και συνάμα εργονομικού περιβάλλοντος, στο οποίο προσαρμόζεσαι πολύ γρήγορα.

Με τη σειρά της, η θεαματική απουσία ενοχλητικών θορύβων και τριγμών ενισχύει την αίσθηση της ποιότητας, συναντώντας τα υψηλά στάνταρ των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στις μεγαλύτερες και περισσότερο… προβεβλημένες επιφάνειες του εσωτερικού. Για το τέλος αφήσαμε τη μακρά λίστα των τεχνολογιών υποβοήθησης οδηγού στην οποία συναντά κανείς 18 διαφορετικές εφαρμογές, οι περισσότερες εκ των οποίων ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Επίδειξη υβριδικής ισχύος

Για εκείνους που δεν παρακολουθούν στενά τα τεκταινόμενα στην αυτοκινητοβιομηχανία και δη στην κορεατική, ίσως αξίζει να αναφέρουμε ότι το Tucson, στην αμέσως προηγούμενη γενιά του, αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της Hyundai και ένα από τα πρώτα της κατηγορίας του που υιοθέτησε την ήπια υβριδική τεχνολογία.

Συνεπώς, o συνδυασμός του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης του 1,6 λίτρου με το ηλεκτρικό μοτέρ-εναλλάκτη δεν αποτελεί έκπληξη. Αντιθέτως, οφείλει να σταθεί κανείς στο σύστημα που προσαρμόζει τον χρονισμό των βαλβίδων στις συνθήκες κίνησης (Continuously Variable Valve Duration), όπως και στο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με την κωδική ονομασία iMT, το οποίο καθιστά εφικτή την πλήρη αποσύμπλεξη του συστήματος μετάδοσης από τον κινητήρα, όταν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Με αφετηρία, λοιπόν, το πλούσιο τεχνολογικό οπλοστάσιό και τους 180 PS τού ήπια υβριδικού συνόλου, το νέο Hyundai Tucson επιβεβαίωσε με τον πλέον εμφατικό τρόπο τις υψηλές προσδοκίες μας. Όπως συνηθίζει να λέγεται, η καλή ημέρα φαίνεται από το πρωί και δεν μπορείς από το να εκτιμήσεις τον τρόπο με τον οποίο πλαίσιο και αναρτήσεις διαχειρίζονται το… day to day στην αφιλόξενη ελληνική άσφαλτο.

Το γόνατα McPherson του μπροστινού άξονα έχουν ανασχεδιαστεί και για την πίσω ανάρτηση έχει επιλεγεί η «ακριβή» λύση των πολλαπλών συνδέσμων, συνδυασμός που αποδεδειγμένη λειτουργεί και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 180 PS 48V
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8

VALUE FOR MONEY7

ΣΥΝΟΛΟ77

Ουσιαστικές αναβαθμίσεις έχει δεχθεί και το σύστημα διεύθυνσης, συμπληρώνοντας τη μεστή αίσθηση σιγουριάς που αποκομίζεις από τα χειριστήρια του νέου Tucson. Υπό πίεση θα ακολουθήσει την τυπική συμπτωματολογία ενός SUV ανάλογου μεγέθους και προσανατολισμού, χωρίς, παρ’ όλα αυτά, να βάλει τον οδηγό του σε δεύτερες σκέψεις. Το όποιο φαινόμενο εξελίσσεται κλιμακωτά εξασφαλίζοντας τον απαραίτητο χρόνο ώστε να το αναγνωρίσεις και να το… καταστείλεις με ψυχραιμία.

Από το πάνω ράφι μιας αυτοκινητοβιομηχανίας με το φυσικό εκτόπισμα της Hyundai προέρχεται και το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων. Το απολύτως θετικό -σχεδόν φυσικό- κούμπωμα και η ομαλή μετάβαση από σχέση σε σχέση σού δίνουν το δικαίωμα να προσπεράσεις την ατυχέστατη, στο αυτοκίνητο της δοκιμής, ρύθμιση του συμπλέκτη. Και όλα αυτά έχοντας ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή σου 180 PS και τα 265 Nm ροπής, τα οποία συνδράμουν με τον τρόπο τους στη διαμόρφωση ενός επιβλητικού προφίλ.

Η επιστροφή

Το Hyundai Tucson επιστρέφει στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV συγκεντρώνοντας χαρακτηριστικά που σπανίζουν ακόμα και σε ακριβότερες υλοποιήσεις. Το ούτως ή άλλως ξεχωριστό σχεδιαστικό αποτύπωμά του, συνυπογράφουν οι επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί από τους πίσω από τις κάμερες, ενδυναμώνοντας όχι μόνον το φαίνεσθε, αλλά και το είναι του αυτοκινήτου.

Ίσως τα 26.590 ευρώ να μη «φωτογραφίζουν» το εξαιρετικά προσιτού SUV που ίσως να είχατε στο μυαλό σας, ωστόσο, μια πιο ενδελεχής ματιά αποκαλύπτει τη σταθερά υψηλή σχέση αξίας-τιμής που συνοδεύει το Hyundai Tucson στην πορεία του μέχρι και σήμερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 180 PS 48V 2021 TIMH €26.590 ΤΕΛΗ €101,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,4 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,4 L/100km, 145 g/km

HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 180 PS 48V 2021
ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>