Mercedes-Benz EQA 250
- 1 Ιουνίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Από News Auto
Τόσο ίδια, μα τόσο διαφορετική. Ενδεχομένως να χρειάζεται μία δεύτερη ματιά, αλλά γρήγορα αντιλαμβάνεσαι την ηλεκτρική αύρα που εκπέμπει αυτή η Mercedes.
Αν γνωρίζεις κάποιες λεπτομέρειες γύρω από την EQC, τότε πολύ γρήγορα μπορείς να μπεις στην τεχνοτροπία και της μικρότερης EQA. Η οποία θέλει τα ηλεκτρικά της Mercedes σχεδιαστικά να μην διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό από τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες καύσης. Μία συνειδητή επιλογή από τους Γερμανούς που αφενός αποφεύγουν τα ρηξικέλευθα σχήματα ώστε οι οδηγοί των EV τους να νιώθουν πιο οικεία και να μην είναι «δακτυλοδειχτούμενοι» στους δρόμους, αφετέρου κινούνται σε μια εκ του ασφαλούς κατεύθυνση με μικρότερο κόστος εξέλιξης και κατασκευής.
EV χαρακτήρας με petrol άποψη
Παρά ταύτα υπάρχουν αρκετά στοιχεία ώστε η EQA -το τρίτο EV της Mercedes μετά τις EQC και EQV- να ξεχωρίζει από την πνευματική της αδερφή, την GLA. Κάτι η κλειστή μάσκα με τους LED προβολείς, κάτι το πίσω μέρος με την φωτεινή μπάρα, κάτι οι 18άρες (φτάνουν και τις 20άρες) ζάντες με το αεροδυναμικό στιλ, και να που η EQA καταφέρνει να σχηματίζει το δικό της «ηλεκτρικό» στίγμα απέναντι στις συμβατικές Mercedes.
Για να έχετε μια εικόνα… μεγέθους, σημειώστε πως η EQA είναι μόλις 5,3 εκατοστά μακρύτερη από την GLA, το πλάτος είναι ακριβώς το ίδιο, ενώ το ύψος έχει μια μικρή διαφορά. Και το μεταξόνιο… τι σύμπτωση! Είναι ακριβώς το ίδιο, μιας και η EQA βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας της GLA, ώστε να χωρέσουν στο κάτω μέρος του δαπέδου οι μπαταρίες και μπροστά το ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης.
To MBUX στα… EQ
Όσο αδόκιμος και αν ακούγεται ο όρος του «άστρωτου» για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, επιτρέψτε μου να τον καταχραστώ για να επισημάνω πως το μοντέλο της δοκιμής μας είχε διανύσει σκάρτα 500 χιλιόμετρα. Αλλά ακόμη και αυτή η μυρωδιά της «καινουργίλας» από τα πολύ ποιοτικά υλικά της EQA δεν ήταν αρκετή για να σε αποπροσανατολίσει από ένα ήδη γνωστό περιβάλλον.
Και αυτό επειδή το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με το MBUX των συμβατικών εκδόσεων (με 2×7,0’’ στη βασική έκδοση ή τη widescreen των 2×10,25’’ στις πλουσιότερες) εμποτισμένο με ένα πληρέστερο EQ μενού me πληροφορίες για το ηλεκτρικό σύστημα, την αυτονομία, την κατανάλωση κ.α. Ακόμη και για την επιλογή της κίνησης δεν υπάρχει κάποιος διακόπτης, αλλά ο κλασικός μοχλός στην κολόνα του τιμονιού.
Ωστόσο, όπως και απέξω, έτσι και από μέσα υπάρχουν κάποια χτυπητά στοιχεία παραλλαγής (όπως π.χ. οι αεραγωγοί σε σχέδιο τουρμπίνας ή ο βαθύς μπλε φωτισμός) που εξηλεκτρίζουν τον διάκοσμο και τον φέρνουν στα σταθμά της EQA. Σχετικά με τους χώρους, οι μπροστά κάθονται άνετα, αλλά οι πίσω έχουν λίγο μικρότερη απόσταση για τα γόνατα τους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 340 λίτρα. Όταν μια GLA προσφέρει 435. Προφανώς, ένα μέρος της πρακτικότητας να θυσιάστηκε από το «υπερυψωμένο» δάπεδο ώστε να χωρέσει η συστοιχία των μπαταριών.
Από τεχνικής σκοπιάς
Η EQA 250 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους μπροστινούς τροχούς με την ισχύ των 190 ίππων και την ροπή των 375 Nm. Αργότερα θα υπάρξουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Η μπαταρία είναι αρκετά μεγάλη και έχει ενεργειακή χωρητικότητα στις 66,5 kWh, με εργοστασιακή κατανάλωση στις 17,7 kWh. Κάτι που αντιστοιχεί σε 426 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία φόρτιση, σύμφωνα με την Mercedes.
Κάτι πολύ σημαντικό είναι πως ο on-board φορτιστής του αυτοκινήτου είναι δυνατός, στα 11 kW. Έτσι, για μια πλήρη φόρτιση (για το 10-100%) σε τριφασικό wallbox ή σε δημόσιους σταθμούς αντίστοιχης ισχύος χρειάζονται κάτι λιγότερο από 6 ώρες, ενώ υποστηρίζεται ταχυφόρτιση DC 100 kW για ανεφοδιασμό σε 30 λεπτά της ώρας (για το 10-80%). Σε απλό wallbox 7,4 kW απαιτούνται περίπου 9 ώρες φόρτισης.
Στον δρόμο…
Κατά γενικότερη ομολογία είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο πιο γλυκά μετακινείσαι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε σχέση με ένα συμβατικό με κινητήρα καύσης. Και αυτό το τονίζω επειδή μου είναι δύσκολο να μην συγκρίνω την EQA με την GLA. Και μην βιαστείτε να υποθέσετε πως αναφέρομαι μονάχα στα επίπεδα θορύβου όπου πρακτικά ακούγεται μόνο η κύλιση από την άσφαλτο και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες (ο κατασκευαστής δίνει τελική στα 160 χλμ./ώρα, το κοντέρ μου έδειξε μέχρι 163). Όσο για τις επιδόσεις είναι οι δεδομένες ηλεκτρικές με την προσφερόμενη δύναμη να μεταβάλλεται αισθητά ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ (π.χ. από το Eco στο Sport).
Στην EQA θα εστιάσω και στο βάθος της απόσβεσης που εξασφαλίζει η ανάρτηση (ΟΚ, μην περιμένετε και την άνεση μιας E-Class) και στην κορυφαία ποιότητα κύλισης που σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στα επανασχεδιασμένα υποπλαίσια (πίσω με πολλαπλούς συνδέσμους) που περιορίζουν σημαντικά τους κραδασμούς. Αλλά και για να αντέχουν στον περίπου μισό τόνο που ζυγίζει η μπαταρία με το όλο απόβαρο να ξεπερνά τους δύο τόνους. Προαιρετικά υπάρχει και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη. Πάντως, η EQA είναι ένα καλοστημένο ηλεκτρικό και το ευτραφές της σύνολο σπάνια θα πέσει στην υπόληψη σου με το αυτοκίνητο να ταξιδεύει έξοχα στον αυτοκινητόδρομο και να γέρνει νορμάλ στις στροφές.
Σχετικά με την αυτονομία δύσκολα θα δείτε αυτή του κατασκευαστή αφού πρακτικά κυμαίνεται κάτω από τα 400 χιλιόμετρα. Φυσικά, αυτή είναι μια ευμετάβλητη τιμή που εξαρτάται από το στιλ οδήγησης του καθενός. Προσωπικά όταν παρέλαβα το αυτοκίνητο είδα μια τιμή στα 375 χιλιόμετρα και για όσο διάστημα συμβίωσα μαζί του κατέγραψα μια κατανάλωση στις περίπου 20-22 kWh/100 χλμ.
Όπως και η EQC, έτσι και η EQA έχει τρεις επιλογές ανάκτησης ενέργειας που επιλέγονται από τα paddles. Η τρίτη και πιο έντονη προσομοιώνει μια pas mal εκδοχή της λειτουργίας one-pedal (αλλά δίχως να λειτουργεί με αυτό τον τρόπο), ενώ στις υψηλές ταχύτητες και στο απότομο «πάτα/ άσε» του γκαζιού θα ακούσεις ένα καθόλου ανησυχητικό και λογικό αγκομαχητό της εμπρός ανάρτησης. Εδώ να προσθέσω πως η απόσταση από το έδαφος είναι στα περίπου 16 εκατοστά. Οπότε δεν θα πρέπει να ανησυχείτε ιδιαίτερα για τις λακκούβες και τα πεζοδρόμια (είπατε κάτι για off-road;).
Στο δια ταύτα
Από τα χέρια μας πέρασε ένα ακόμη ενδιαφέρον ηλεκτρικό αυτοκίνητο που όπως είπαμε ακολουθεί μια πιο συγκρατημένη σχεδιαστικά οδό. Αυτά όμως για το αμπαλάζ, αφού η καμπίνα θα καλύψει με το παραπάνω τις high-tech πεποιθήσεις του οδηγού που θα το επιλέξει. Η EQA έχει έναν υπέροχο διάκοσμο, φορτίζει γρήγορα χάρη στον στάνταρ 11άρι φορτιστή και προσφέρει ήσυχες και άνετες μετακινήσεις με όλα τα κομφόρ της Mercedes.
Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός της περιλαμβάνει χαρακτηριστικά, όπως οι προβολείς LED high Performance με σύστημα Adaptive Highbeam Assist, τη λειτουργία EASY-PACK για το χώρο φόρτωσης με ηλεκτρικό σύστημα ανοίγματος και κλεισίματος, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό 64 χρωμάτων, καθίσματα άνεσης με υποστήριξη μέσης 4 σημείων, κάμερα οπισθοπορείας για αυξημένη άνεση και καλύτερη οπτική στην όπισθεν κ.α. Προαιρετικά υπάρχουν διάφορα ενδιαφέροντα πακέτα.
Από την άλλη όψη του νομίσματος, αν θέλετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να σας δείχνουν με το δάχτυλο στον δρόμο, η EQA δεν είναι ένα από αυτά. Ταυτόχρονα, το γεγονός πως βασίζεται σε μια εξέλιξη της GLA της στερεί κάποιους πόντους πρακτικότητας, κυρίως από το πορτμπαγκάζ. Ακόμη και έτσι, η EQA καταφέρνει να λάμπει όσο και τα άλλα αστέρια της μάρκας. Και λίγο παραπάνω, ως ηλεκτρική που είναι…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Mercedes EQA 250
Κινητήρας: Ηλεκτρικός ασύγχρονος
Ισχύς: 190 PS
Ροπή: 375 Nm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Χωρητικότητα μπαταρίας: 66,5 kWh
On-board φορτιστής: 11 kW
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 17,7 kwh/100 km
Αυτονομία (εργοστασιακή): 426 km
Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.463 x 1.834 x 1.620 mm
Μεταξόνιο: 2.729 mm
Βάρος: 2.040 kg
Χώρος αποσκευών: 340-1.320 lt
Τιμή: Από 49.590 ευρώ ή από 43.600 ευρώ, με κρατική επιδότηση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»