SEAT Leon Plug-in Vs Toyota Corolla Hybrid

Το Plug-in υβριδικό SEAT Leon 1,4 e-Hybrid των 204 ίππων αντιμετωπίζει ένα αυτοφορτιζόμενο και σαφώς πιο προσιτό υβριδικό, τη 2λιτρη Toyota Corolla των 184 ίππων σε μια μάχη μοντέρνας τεχνολογίας, δυναμικών επιδόσεων και χαμηλής κατανάλωσης.

Δύο μικρομεσαία οικογενειακά χάτσμπακ, που καταφέρνουν να συνδυάσουν τις ζωηρές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, αλλά και που εμφανίζουν μια σημαντική διαφορά: Το SEAT Leon 1,4 e-Hybrid είναι υβριδικό που μπαίνει στην πρίζα και έχει έως 60 χλμ. ηλεκτρική αυτονομία, ενώ η Toyota Corolla με το 2λιτρο υβριδικο σύστημα και την μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία χρησιμοποιεί επικουρικά τον ηλεκτροκινητήρα. Διαφορά υπάρχει και στην τιμή φυσικά μιας και οι μπαταρίες κοστίζουν. Έτσι το αντικειμενικά όμορφο νέο SEAT Leon στη βασική εκδοση Χcellence κοστίζει 33.490 ευρώ, που όμως με το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας «πέφτει» στα 30.990 ευρώ. Οι τιμές της «καλής» υβριδικής Toyota Corolla (υπάρχει και η 1,8 με 122 άλογα) ξεκινούν αρκετά χαμηλότερα, αφού η έκδοση Style κοστίζει 26.170 ευρώ με την τρέχουσα προσφορά. Εξοπλιστικά και τα δύο μοντέλα διαθέτουν πληρέστατο πακέτο ασφαλείας και όλες τις σύγχρονες ανέσεις με το Leon να διαφοροποιείται διαθέτοντας και έναν κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα (η Corolla διαθέτει έναν για τα γόνατα του οδηγού).

Εσωτερικό: Μοντέρνα, γεροδεμένα και high-tech, αλλά με μικρά πορτ-μπαγκάζ
Τα εσωτερικά και των δύο μοντέλων διακρίνονται για τη στιβαρή και ποιοτική κατασκευή τους, με τα επίπεδα της συναρμογής να βρίσκονται σε υψηλά στάνταρ και το φινίρισμά τους να μην διαθέτει κάποια χτυπητή ατέλεια. Το μοντέρνο και αιχμηρό design, καθώς και τα ποιοτικά υλικά θα σε κερδίσουν στο γεροδεμένο εσωτερικό του Leon, που έχει τον κατάλληλο διάκοσμο και τα απαραίτητα κουμπιά για την υποστήριξη της plug-in υβριδικής τεχνολογίας. Φυσικά στάνταρ είναι και η οθόνη αφής των 8,25 ιντσών για το χειρισμό του infotainment, ενώ στον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες για την ηλεκτρική αυτονομία, τη λειτουργία του συστήματος κτλ.

Ακόμα πιο ποιοτικό δείχνει το εσωτερικό της Corolla, με πολύ καλά σε υφή υλικά και μοντέρνο look. Εδώ η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών για το χειρισμό του infotainemt δείχνει σα να αιωρείται, αλλά συγκριτικά δεν δείχνει το ίδιο ευκρινής. Επιπλέον η καμπίνα της Corolla δεν έχει την ευρυχωρία που συναντά κανείς στο Leon, ο χώρος αποσκευών του οποίου όμως έχει επηρεαστεί περισσότερο από την τοποθέτηση της μπαταρίας. Έτσι από τα 380 λτ. έχει μειωθεί στα 270 λτ., όταν στην περίπτωση της Corolla από τα 361 λτ. έχει μειωθεί στα 313 λτ.

Κινητήρες-Kατανάλωση: Πιο γρήγορο και οικονομικό το Leon 1,4 e-Hybrid
Τα δύο μοντέλα έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά υβριδικής τεχνολογίας συνδυάζοντας 1 θερμικό κινητήρα (1,4 turbo στο Leon και 2,0 ατμοσφαιρικός με διπλό VVT-i στην Corolla) με ηλεκτροκινητήρα (102 ίππων στο Leon και 109 ίππων στην Corolla) και αυτόματο κιβώτιο (διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων στο Leon, eCVT με λειτουργία συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης στην Corolla). Η συνδυαστική ισχύς στο Leon e-Hybrid φτάνει τα 204 άλογα, ενώ στην Corolla τα 184 άλογα. Και στις δύο περιπτώσεις οι επιδόσεις στα χαρτιά είναι δυναμικές με το 0-100 να είναι υπόθεση 7,5 δλ. για το ισπανικό μοντέλο και 7,9 δλ. για το ιαπωνικό. Η τελική όμως της Corolla Hybrid 2,0 περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, ενώ στο Leon e-Hybrid φτάνει στα 220 χλμ./ώρα.

Η μεγάλη διαφορά είναι πως το Leon έχει μεγαλύτερη μπαταρία (12,8 kWh), που φορτίζει και από πρίζα, ενώ η Corolla είναι αυτοφορτιζόμενη. Η ηλεκτρική αυτονομία του Leon πλησιάζει τα 60 χλμ. και με ταχύτητα έως 130 χλμ./ώρα, ενώ στην Corolla ουσιαστικά δεν υφίσταται μιας και το ηλεκτρομοτέρ παίζει απλά βοηθητικό ρόλο. Μεγαλύτερη μπαταρία όμως σημαίνει και μεγαλύτερο βάρος οπότε το Leon ζυγίζει 1.614 κιλά (με οδηγό), όταν η υβριδική Corolla είναι 200 κιλά ελαφρύτερη. Στην καθημερινότητα το «πράσινο» Leon μπορεί να κινείται με μηδενική κατανάλωση, ενώ όπως ισχυρίζεται η SEAT η μέση κατανάλωση είναι μόλις 1,2 λτ./100 χλμ. Βέβαια στην πράξη και όπως έχουμε διαπιστώσει σε δοκιμές plug-in μοντέλων η πραγματική μέση κατανάλωση είναι γύρω στα 6 λτ./100 χλμ. που και πάλι όμως είναι μια σπουδαία τιμή για όχημα 204 ίππων (σε περίπτωση φόρτισης από τον κινητήρα η κατανάλωση ανεβαίνει κι άλλο). Από την άλλη, για την Corolla η Toyota υπόσχεται 5,3 λτ./100 χλμ. (WLTP). Στη δοκιμή του μοντέλου η μέση τιμή που είδαμε ήταν γύρω από τα 7 λτ./100 χλμ. και μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει αρκετά χαμηλότερα όντας σε γενικές γραμμές πιο σταθερή και χωρίς να εξαρτάται τόσο από την κατάσταση της μπαταρίας.

Στο δρόμο: Γρήγορα και ασφαλή
Όπως είδαμε στη σχετική δοκιμή, η 2λιτρη υβριδική Corolla δεν είναι μια πρόταση με GTi χαρακτήρα και αυτό είναι κάτι που το θέλησε η Toyota. Και δικαίως. Γιατί εδώ έxουμε να κάνουμε με ένα ευχάριστο και αποτελεσματικό στην γρήγορη οδήγηση αυτοκίνητο, ενώ την ίδια ώρα δεν θυσιάζεις τίποτα από την ευκολία στη χρήση και την άνεση συνδυασμένη με χαμηλό επίπεδο θορύβου στην καμπίνα. Οι υπαρκτές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και η παραδοσιακή ασάφεια που προκαλεί στο σύνολο το υβριδικό σύστημα κίνησης και το κιβώτιο με το χαρακτηριστικό βουητό στην απότομή επιτάχυνση, έρχονται να σου θυμίσουν πως δεν πρόκειται για απόλυτα εστιασμένη σπορ κατασκευή.

Από την άλλη, το SEAT Leon έχει θέση οδήγησης που εμπνέει περισσότερο, σίγουρα στο DNA του διαθέτει πιο σπορτίφ στοιχεία, ενώ και η λειτουργία του κιβωτίου εμφανίζει by default πιο οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά. Ωστόσο το μεγάλο βάρος δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, τόσο στην άνεση (σφιχτότερη ανάρτηση), όσο στην ουδετερότητα της συμπεριφοράς παρά το στάνταρ ηλεκτρονικό διαφορικό XDS και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Πάντως το οπλοστάσιο ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρες και όπως στην περίπτωση της Corolla υπόσχεται κορυφαία ασφάλεια.

Η γνώμη μας
Και τα δύο μικρομεσαία οικογενειακά αποτελούν high-tech, υβριδικές επιλογές, που μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική οικονομία σε συνδυασμό με δυναμικές επιδόσεις. Το Seat Leon e-Hybrid έχει το πλεονέκτημα της δυνατότητας για κίνηση με μηδενική κατανάλωση έως 60 χιλιόμετρα, ενώ η αρκετά φθηνότερη, ελαφρύτερη και με μεγαλύτερη εργοστασιακή εγγύηση Τoyota Corolla εμφανίζει πιο σταθερή κατανάλωση.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>