TΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ RIMAC NEVERA ΜΕ 1.888 ΙΠΠΟΥΣ

Όπως αναμενόταν για σήμερα, η κροατική Rimac παρουσίασε το νέο, ηλεκτρικό hypercar της, ονόματι Rimac Nevera. Αν μη τι άλλο, το spec που θα κάνει πολλά… κεφάλια να γυρίσουν είναι οι 1.888 ίπποι και τα 2.360 Nm ροπής του!

Τα παραπάνω προσφέρουν εκρηκτικές επιδόσεις:0-100Km/h έρχεται σε μόλις 1,85″ και το 0-160 Km/h σε 4,3″, το 0-300 Km/h σε… 9,3″ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 415 Km/h! Επιδόσεις που δεν έχουμε ξαναδεί σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι σήμερα και που ξεπερνούν ακόμα και αυτές των κορυφαίων θερμικών hypercars! Χάριν σύγκρισης να αναφέρουμε πως η Bugatti Chiron κάνει το 0-300 Km/h σε 13,6″. Ίσως καλύτερα να συγκρίνουμε το Nevera με την ανακοινωθείσα, ηλεκτρική Lotus Evija που θα κάνει το 0-300 Km/h σε 9″.

Το Nevera έχει 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό και είναι, προφανώς, τετρακίνητο. Η 120 kWh μπαταρία του προσφέρει αυτονομία σχεδόν 550 Km και επαναφορτίζεται ταχύτατα, από το 0 στο 80% μέσα σε 19′. Αρκεί να βρείτε φορτιστή 500kW. Το σύστημα πέδησης έχει carbon-ceramic δίσκους 390mm της Brembro με 6πίστονες δαγκάνες. Στην επιβράδυνση βοηθάει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που σύμφωνα με την Rimac είναι το πιο αποδοτικό της αγοράς. Να σημειωθεί οτι η μπαταρία αποτελεί δομικό μέρος του οχήματος και αυξάνει την ακαμψία του carbon, monocoque σασί κατά 37%. Είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και βοηθά στην επίτευξη αναλογίας βάρους 48:52.

Driver modes και AI Driver Coach
Το torque vectoring σύστημα του Nevera περιλαμβάνει διάφορα modes για κάθε περίσταση. Συγκεκριμένα τα Sport, Drift, Comfort, Range, Track και δύο custom modes που διαμορφώνει ο οδηγός. Ανάλογα με την επιλογή, αλλάζει η αίσθηση και η απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού και των φρένων, όπως και της ανάρτησης. Το Drift mode προσφέρει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για προφανείς λόγους. Το Range mode θα σας βοηθήσει να πετύχετε την αυτονομία που ανακοινώνεται και το Track mode… μάλλον δεν χρειάζεται επεξήγηση. Αξίζει να αναφέρουμε πως η Rimac ενσωμάτωσε έναν AI “instructor” στο Nevera (AI Driver Coach), ο οποίος θα δίνει συμβουλές στον οδηγό και θα τον βοηθά να αξιοποιήσει το όχημα εντός πίστας.

Το Rimac Nevera έχει 12 αισθητήρες υπερήχων, 13 κάμερες, 6 radars και λειτουργικό σύστημα nVidia Pegasus. Με όλα τα παραπάνω, το AI Driver Coach θα προτείνει στον οδηγό τρόπους για να βελτιώσεις τις επιδόσεις του, μέσω ηχητικών ή και οπτικών ενδείξεων. Για παράδειγμα, την ιδανική αγωνιστική γραμμή, το που θα επιταχύνει ή θα φρενάρει κ.λπ. Το feature θα είναι διαθέσιμο το 2022 μέσω OTA update.

Εσωτερικό, εκδόσεις, τιμή
Στο εσωτερικό υπάρχουν 3 οθόνες και η καμπίνα χωρίζεται σε 2 ζώνες. Το πάνω μέρος εστιάζει στην οδηγική εμπειρία και τις επιδόσεις. Το κάτω μέρος εστιάζει στο infotainment και περιλαμβάνει λοιπά χειριστήρια και ενδείξεις.

Η εταιρεία θα προσφέρει το Nevera σε τρεις εκδόσεις: GT, Signature και Timeless, ενώ θα υπάρχει και η Bespoke που θα προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες παραμετροποίησης στον αγοραστή. Μόνο 150 Nevera θα κατασκευαστούν στην Κροατία και η τιμή τους θα ξεκινά από τα €2.000.000. Κάθε όχημα θα φέρει την υπογραφή του ιδρυτή και CEO της, Mate Rimac.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>