Test Drive το νέο Hyundai Ioniq 5

Από Autotriti

Θα μπορούσε να ήταν και αυτό το όνομά του, Iconic 5 δηλαδή αντί Ioniq 5, γιατί αυτό το Hyundai είναι ίσως το καλύτερο μοντέλο της μάρκας αυτήν τη στιγμή και ο εκφραστής της φιλοσοφίας της για το μέλλον. Το οδηγούμε στην Ισπανία.

Next Generation έγραφε μία από τις αφίσες που είδαμε περπατώντας για να πάμε να παραλάβουμε το Hyundai Ioniq 5 με το που προσγειωθήκαμε στην Ισπανία, όμως εμείς δεν… ψαρώσαμε, γιατί αντίστοιχες δηλώσεις έχουμε ξανακούσει και στο παρελθόν από όλους τους κατασκευαστές. Τελικά, όμως, οι άνθρωποι της Hyundai είχαν δίκιο καταγράφοντας αυτήν τη στιγμή στο χαρτί τις σκέψεις μας, ύστερα από τη 2ήμερη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Ioniq 5 στην Βαλένθια και σχολιάζοντας -επ’ ευκαιρίας- πως η Hyundai έχει πάρει τελικά πολ φόρα… Θεωρούμε πως δεν είναι η Hyundai που ξέραμε, αλλά μεταλλάσσεται σε μία «modern premium» μάρκα, η οποία από τη μια δεν έχει χάσει το VFM ή το ότι απευθύνεται στους πολλούς, από την άλλη προσφέρει ταυτόχρονα μοναδικά στοιχεία. Ας αφήσουμε όμως την θεωρία και ας περάσουμε στο ψητό, δηλαδή τις εντυπώσεις μας από την οδηγική επαφή με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, το Ioniq 5.

Εξαιρετικές είναι οι επιδόσεις. Οδηγικά το Ioniq 5 είναι γρήγορο, κρύβει το βάρος του, και στην πόλη είναι εύκολο αν και θα θέλαμε μικρότερο κύκλο στροφής και πιο απαλή απόσβεση της ανάρτησης στα εγκάρσια.
Εξαιρετικές είναι οι επιδόσεις. Οδηγικά το Ioniq 5 είναι γρήγορο, κρύβει το βάρος του, και στην πόλη είναι εύκολο αν και θα θέλαμε μικρότερο κύκλο στροφής και πιο απαλή απόσβεση της ανάρτησης στα εγκάρσια.

Σχεδίαση: Καθαρές γραμμές που σαγηνεύουν
Είναι κάποιες φορές που τα λόγια είναι περιττά και οι φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους. Όπως τώρα. Θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για την απλότητα των κοφτερών γραμμών του που συνδυάζεται με φουτουριστικά στοιχεία, όμως θα σας αφήσουμε να το θαυμάσετε, όπως έκαναν και οι περαστικοί στους δρόμους της Βαλένθια. Με αναφορές από το Pony του 1975 και ως συνέχεια του Concept 45 που παρουσιάστηκε το 2019, στοιχεία που έχουν εμπνευστεί από το κορεατικό αλφάβητο (βλ. space-pixel Led φώτα που ακολουθούν το νεώτερο parametric design), λεπτομέρειες που εξυπηρετούν την ομορφιά και αεροδυναμική (βλ.pop-up χειρολαβές), πίσω κολόνες που κλίνουν κατά 45 μοίρες προς τα μέσα ή προφυλακτήρες σε σχήμα V με ενεργές εισαγωγές αέρα, το Ioniq 5 είναι ένα έργο τέχνης που άρεσε πάρα πολύ και θα μπορούσε να βρεθεί στη κεντρική σάλα μια γκαλερί μοντέρνας τέχνης…

Η διάταξη στις οθόνες θυμίζει λίγο Mercedes, από πλευράς ευκρίνειας θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη. Καλή η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όμορφη η λεπτομέρεια +/- στα πεντάλ.
Η διάταξη στις οθόνες θυμίζει λίγο Mercedes, από πλευράς ευκρίνειας θα τη θέλαμε λίγο καλύτερη. Καλή η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, όμορφη η λεπτομέρεια +/- στα πεντάλ.

Εσωτερικό: Smart Living Space
«Να βρίσκεσαι μέσα του και να αισθάνεσαι καλά», αυτό θέλησαν να σχεδιάσουν – πετύχουν οι άνθρωποι της Hyundai και εν τέλει το κατάφεραν. Η σχεδίαση στο εσωτερικό του Ioniq 5 είναι minimal και ταιριάζει με την φιλοσοφία της εξωτερικής σχεδίασης (μέχρι και οι χειρολαβές στις πόρτες είναι έξυπνα κρυμμένες όμως εύχρηστες), ο συνδυασμός των χρωμάτων και αποχρώσεων γήινος, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή δεδομένου μάλιστα ότι σε αρκετά σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά από ανακυκλώσιμες ύλες (σ.σ. για την Hyundai η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί πλέον θεμελιώδη αρχή της φιλοσοφίας της, βλ. δράσεις στην Ιθάκη), ενώ στο επίκεντρο βρίσκεται η ευρυχωρία. Χάρη στην πλατφόρμα E-GMP (σ.σ. το πρώτο μοντέλο της Hyundai που πατάει σε αυτή) το πάτωμα είναι εντελώς επίπεδο και το μεταξόνιο μεγάλο, στα 3.000 χλστ., έπειτα, τα καθίσματα σύρονται και γίνονται πολυθρόνες (έχουν μέχρι και υποπόδιο) ώστε να μπορείς να χαλαρώσεις τα λίγα λεπτά που θα το θελήσεις όταν φορτίζεις, η κεντρική κονσόλα είναι συρόμενη κατά 14 πόντους και εργονομική στη σχεδίασή της, ενώ ο χώρος αποσκευών μεγάλος, στα 527 λίτρα (+57 λτ. κάτω από το καπό για τα καλώδια και άλλα μικροπράγματα). Προσθέτουμε τέλος ότι μας άρεσαν οι οθόνες σε λογική MBUX, οι άφθονες θύρες USB και το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας.

Πολύ αναπαυτικά τα μπροστινά καθίσματα, γίνονται πολυθρόνες. Αυτό είναι σημαντικό όσο περιμένεις τη γρήγορη φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο.
Πολύ αναπαυτικά τα μπροστινά καθίσματα, γίνονται πολυθρόνες. Αυτό είναι σημαντικό όσο περιμένεις τη γρήγορη φόρτιση στον αυτοκινητόδρομο.

Κατά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στην Ισπανία είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την κορυφαία έκδοση της γκάμας, αυτήν με την μεγάλη μπαταρία των 72,6 kWh (υπάρχει και μικρότερη με 58 kWh), που ζυγίζει 483 κιλά, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 155 και 70 kW (πίσω και μπροστά αντίστοιχα, 305 PS συνολικά), έχει συνδυαστική ροπή 605 Nm, αυτονομία 460 χλμ. (430 με τις 20άρες ζάντες), τελική 185 χλμ./ώρα και 0-100 σε 5,2 δλ.. Όταν «βάλαμε μπροστά» η αυτονομία έγραφε 400 χλμ. με full μπαταρίες, όμως αυτό οφειλόταν στο ότι πιο πριν η κατανάλωση ήταν αυξημένη, άνω των επίσημων 19 kWh/100 χλμ. Υπό κανονικές / σβέλτες συνθήκες που οδηγήσαμε μετά, η αυτονομία είναι ρεαλιστικά και η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 22 kWh/100 χλμ..

Το βάρος των μπαταριών φτάνει έως και τα 483 κιλά. Το νούμερο δεν είναι τεράστιο για ηλεκτρικό όχημα αυτής της αυτονομίας
Το βάρος των μπαταριών φτάνει έως και τα 483 κιλά. Το νούμερο δεν είναι τεράστιο για ηλεκτρικό όχημα αυτής της αυτονομίας

Κινητήρας στο ready λοιπόν, το φανάρι ανάβει πράσινο και εμείς δεν χάνουμε την ευκαιρία να πιέσουμε τέρμα το γκάζι. Το Ioniq 5 εκτοξεύεται κυριολεκτικά στον ορίζοντα έχοντας επιλέξει το sport mode, πιάνει τα 50 χλμ./ώρα σε χρόνο dt και μας κάνει να υποθέσουμε ότι ακόμη και η «μικρή» εκδοχή με τα 235 άλογα αντίστοιχη αίσθηση θα δίνει… Κόβουμε αμέσως μιας και δεν είμαστε ακόμη στον αυτοκινητόδρομο και συνεχίζουμε τη βόλτα ακολουθώντας το GPS και το HUD που αρέσει, αν και θα μπορούσε να προβάλει τις πληροφορίες λίγο πιο έντονα.

Μπροστά υπάρχει ένας extra αποθηκευτικός χώρος για να βάζεις τα καλώδια και άλλα πράγματα. Στο 2κίνητο είναι 57 λτ., στο 4κίνητο (φωτό) 24 λτ..
Μπροστά υπάρχει ένας extra αποθηκευτικός χώρος για να βάζεις τα καλώδια και άλλα πράγματα. Στο 2κίνητο είναι 57 λτ., στο 4κίνητο (φωτό) 24 λτ..

Γενικά, πάντως, ως προς την εργονομία δεν έχουμε καμία ένσταση αφού στα πρώτα κιόλας 3 χιλιόμετρα έχουμε συνηθίσει, όπως και τον τρόπο φρεναρίσματος. Συγκεκριμένα, μπορείς να φρενάρεις είτε με τα paddles πίσω από το τιμόνι (υπάρχουν επίπεδα), είτε επιλέγοντας το i-pedal. Δεν είναι κάτι που συναντήσαμε για πρώτη φορά, ωστόσο το καλό είναι πως η υλοποίηση είναι καλή και έτσι επιλέξαμε να συνεχίσουμε την δοκιμή στην επιλογή οδήγησης με το 1 πεντάλ.

Σε 18 λεπτά το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80%! Αυτό και αν είναι είδηση.
Σε 18 λεπτά το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80%! Αυτό και αν είναι είδηση.

Μετά από τις διαδρομές μέσα στην πόλη βγαίνουμε στον αυτοκινητόδρομο, πεδίο δράσης που δεν «αγαπάνε» τα ηλεκτρικά. Ισχύει το ίδιο και για το Ioniq 5; Μέχρι τα 140 χλμ./ώρα έχουμε την αίσθηση ότι βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι ενός 6κύλινδρου diesel, τόσο καλή είναι η επιτάχυνση δηλαδή, όμως από εκεί και ύστερα τα πράγματα γίνονται… ηλεκτρικά. Η επιτάχυνση μειώνεται και η τελική ταχύτητα σταματάει στα 185 χλμ./ώρα (το κοντέρ μας έδειξε μέχρι και 191 χλμ./ώρα). Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά καθώς η αυτονομία θα εξανεμιζόταν σε λίγα μόλις λεπτά. Όσο για την ανάρτηση αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να νικάει το βάρος των 2 τόνων ακόμη και όταν ανεβάσει λίγο τον ρυθμό, όμως στο επίκεντρο βρίσκεται η άνεση παρότι τα εγκάρσια σαμαράκια γίνονται αισθητά. Ενισχυτικά στοιχεία προς αυτή την κατεύθυνση είναι άλλωστε η ηχομόνωση και η αίσθηση από το τιμόνι (θα το θέλαμε πιο βαρύ στη σβέλτη οδήγηση). Σε γενικές γραμμές λοιπόν; Όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά, λείπει το πιπέρι που θα κάνει την οδήγηση πιο πικάντικη ή καλύτερα θα ανεβάσει στα κόκκινα την αδρεναλίνη ενός petrolhead, όπως η ουσία υπάρχει και εν τέλει ικανοποιεί 110% αυτόν που επιλέγει ένα ηλεκτρικό…

Η γνώμη μας
Σχεδίαση που εντυπωσιάζει, γρήγορη φόρτιση, κορυφαία επιτάχυνση, μεγάλοι εσωτερικοί χώροι και άνετο στην οδήγηση. Αυτά είναι τα στοιχεία που σε κερδίζουν στο 1ο μοντέλο της οικογένειας Ioniq 5. Για εμάς ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Hyundai αυτή τη στιγμή, και ένα από αυτά που θα πρωταγωνιστήσουν καθότι έχει ποιότητα και χαρακτήρα

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>