Blog

Latest Industry News

Test drive: BMW i8 Roadster

Μια χορταστική βόλτα με ένα σούπερκαρ που μπαίνει στην πρίζα και καίει λιγότερο από σουπερμίνι, είναι και μια βόλτα στο μέλλον.

Το BMW i8 δεν είναι φτιαγμένο για να κάθεται σε ένα γκαράζ περιμένοντας τις ιδανικές συνθήκες, αλλά για να οδηγείται συνεχώς. Οπότε και με την ανοιχτή έκδοση Roadster, δεν μπορούσαμε παρά να βρούμε μια αφορμή για να γράψουμε χιλιόμετρα. Φύγαμε λοιπόν για μια βόλτα ως την Πάτρα μέσω Ιτέας, και επιστροφή από Κόρινθο.

Φτάνοντας μέχρι τη Λιβαδειά με κλειστή οροφή, η εμπειρία δεν διαφέρει σε σχέση με το κλειστό i8. Ένα ελαφρύ, διακριτικό βουητό σε τραχιά άσφαλτο σου θυμίζει ότι είσαι σε σπορ αυτοκίνητο και όχι σε λιμουζίνα, όμως γενικώς ο θόρυβος δεν είναι αυξημένος. Πρέπει να κοιτάξεις πίσω σου, στον αποθηκευτικό χώρο που υπάρχει στη θέση του πίσω καθίσματος, για να διαπιστώσεις ότι οδηγείς το Roadster.

Η ανοιχτή έκδοση δεν προέκυψε απλώς κόβοντας την οροφή. Οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο, αλλά ανοίγουν όπως στο κουπέ i8. Η διαδρομή που ακολουθεί ο ζεστός αέρας ύστερα από το ψυγείο άλλαξε, αφού αν έβγαινε από τα ανοίγματα του εμπρός καπό θα εισέβαλλε στην καμπίνα του Roadster. Οπότε διοχετεύεται στο πλάι και στο πάτωμα, κάτι που επέβαλε και τον επανασχεδιασμό του διαχύτη στο πίσω μέρος. Η BMW λέει ότι το βάρος αυξήθηκε κατά 60 kg. Η πλάστιγγά μας έδειξε 1.640 kg, δηλαδή 90 παραπάνω από το προ ανανέωσης i8 Coupe.

BMW i8 Roadster rear

Με το facelift, η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ έφτασε τους 143 ίππους, από 131, κάτι που ανέβασε τη συνολική ιπποδύναμη στους 374 PS. Παράλληλα μεγάλωσαν οι μπαταρίες, από τις 20 στις 34 Ah, αυξάνοντας την ηλεκτρική αυτονομία στα -πραγματικά- 35-40 km. Δεν θα με απασχολήσει καθόλου αυτό το νούμερο σήμερα, αφού ξεκίνησα εντελώς αφόρτιστος. Έχοντας ταξιδέψει με cruise control στα 130 km/h, η ένδειξη κατανάλωσης δείχνει λίγο πάνω από 7 lt/100 km. Νούμερο εντυπωσιακά χαμηλό για αυτοκίνητο με τις προδιαγραφές του i8 Roadster.

Δεν θα μείνει εκεί για πολύ, αφού ανηφορίζοντας προς Δίστομο και Δεσφίνα το γκάζι πατιέται συχνά τέρμα. Η ακαριαία ώθηση που θυμάμαι από το κουπέ, εδώ έρχεται με μια ιδέα λιγότερη αμεσότητα, όμως η επιτάχυνση είναι εξίσου πειστική. Οι μετρήσεις φανέρωσαν μια μικρή βελτίωση στις επιδόσεις από στάση μέχρι κάποιο σημείο, με 0-100 km/h σε 4,6″ έναντι 4,8″ και 400άρι σε 12,8″ έναντι 12,9″. Στη συνέχεια το Roadster μένει λίγο πίσω, φτάνοντας τελικά τα 1.000 m σε 23,5″ αντί για 23,3″, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις ρεπρίζ, με 80-110 km/h σε 2,2″ αντί για 1,9″.

BMW i8 Roadster

Στο πρόγραμμα Comfort, η ανάρτηση δεν προβληματίζεται από τις αμέτρητες ατέλειες του δρόμου. Ιδιαίτεροι κραδασμοί δεν φτάνουν στο τιμόνι, ούτε στο πλαίσιο του παρμπρίζ τώρα που η οροφή έχει ανοίξει -και οι στροβιλισμοί δεν ενοχλούν ως τα 120 km/h. Σε αυτά τα ανοιχτά κομμάτια, είναι η δύναμη της λογικής που περιορίζει το ρυθμό, κι όχι οι ικανότητες του i8. Στο κατηφορικό κομμάτι προς την Ιτέα, η άσφαλτος είναι πιο ομαλή, με καλύτερη πρόσφυση, και η χάραξη πιο σφιχτή. Καθυστερώντας τα φρένα μπορώ πλέον να νιώσω κάποια κλίση, κυρίως από το πίσω μέρος, το οποίο όμως δεν δείχνει ότι μπορεί να ξεκολλήσει εύκολα.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>