Toyota RAV4 PHEV AWD-i 306 PS

Από Autotriti

Το Toyota RAV4 στην 5η του γενιά εκσυγχρονίστηκε για να είναι «σύμφωνο» με τις νέες επιταγές της κατηγορίας των D-SUV και αυτό μεταφράζεται σε έναν γενικότερα πιο σύγχρονο χαρακτήρα. Δεν θα μπορούσε λοιπόν να μη συμβαδίσει με την εξέλιξη της αυτοκίνησης, που θέλει τον ηλεκτρισμό να παίζει όλο και πιο ενεργό ρόλο στα δρώμενα. Πόσο μάλλον όταν η Toyota εξελίσσει εδώ και δεκαετίες υβριδικά συστήματα κίνησης. Έτσι λοιπόν μετά την αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, το RAV4 στην 5η του γενιά αποκτά και plug-in υβριδική έκδοση, ένα σύνολο που καταφέρνει δύο πρωτιές μέσα στην γκάμα της φίρμας που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Με συνολική ισχύ 306 ίππων είναι το ισχυρότερο μοντέλο και παράλληλα το πιο οικονομικό, με την κατανάλωσή του να ανακοινώνεται στο 1,0 λτ./100 χλμ. Πόσο απέχει η θεωρία από την πράξη θα το διαπιστώσουμε στις επόμενες γραμμές.

Το RAV4 είναι επιβλητικό εξΆ ορισμού. Ο συνδυασμός του τετραγωνισμένου αμαξώματος με τις μεγάλες διαστάσεις δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για «διαφωνίες», κάτι που ενισχύεται από τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.
Το RAV4 είναι επιβλητικό εξΆ ορισμού. Ο συνδυασμός του τετραγωνισμένου αμαξώματος με τις μεγάλες διαστάσεις δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για «διαφωνίες», κάτι που ενισχύεται από τον περιπετειώδη χαρακτήρα του

Πλούσια εξοπλισμένο & με μηδενικό εταιρικό φόρο
Πριν μπούμε στο ζουμί της δοκιμής, να αναφέρουμε πως το plug-in RAV4 έχει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό προσφέροντας τη 2ης γενιάς σουίτα συστημάτων ασφαλείας «Toyota Safety Sense», μεγάλη οθόνη αφής 9 ιντσών για το σύστημα Toyota Touch, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, προβολείς Βi-LED, adaptive cruise control και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Όπως καταλαβαίνετε αναμενόμενο είναι και το μεγάλο σκαλοπάτι στην τιμή του, συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα, με το κόστος να διαμορφώνεται από 50.950 ευρώ. Βέβαια κατά κύριο λόγο απευθύνεται σε εταιρικούς χρήστες, οι οποίοι μπορούν να το αποκτήσουν με μηδενικό εταιρικό φόρο.

Το plug-in RAV4 έχει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με την τιμή να διαμορφώνεται από 50.950 ευρώ.
Το plug-in RAV4 έχει πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με την τιμή να διαμορφώνεται από 50.950 ευρώ.

Σχεδίαση: Με το γνωστό πληθωρικό στιλ
Εμφανισιακά, το RAV4 PHEV δεν αλλάζει από τη λογική της αιχμηρής σχεδίασης που έχουμε γνωρίσει, η οποία είναι σαφώς πιο «λεία» από τα νεότερα μοντέλα της φίρμας. Άλλωστε το RAV4 είναι επιβλητικό εξ’ ορισμού. Ο συνδυασμός του τετραγωνισμένου αμαξώματος με τις μεγάλες διαστάσεις δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για «διαφωνίες», κάτι που ενισχύεται από τον περιπετειώδη χαραχτήρα του, όπως πηγάζει από τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα προαιρετικά σκαλοπάτια στα μαρσπιέ. Μόνο το logo στο πίσω μέρος, στο φτερό και η δεύτερη τάπα προδίδουν πως πρόκειται για plug-in μοντέλο.

Εσωτερικό: Ποιοτικό, πρακτικό και ευρύχωρο
Φυσικά και το εσωτερικό παραμένει απαράλλακτο, το οποίο όπως και στην υβριδική έκδοση στον ημιψηφιακό πίνακα οργάνων διαθέτει ένδειξη για την στάθμη της μπαταρίας. To μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά και εξαιρετικά σε υφή υλικά, η συναρμογή δεν προβληματίζει και η εργονομία είναι το κάτι άλλο. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν οι μεγάλοι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, που όπως και αυτοί στην στάνταρ 9 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment (θα θέλαμε να είχε καλύτερα γραφικά), περιβάλλονται από ειδικό αντιολισθητικό υλικό και έχουν εξαιρετική αίσθηση και λειτουργία.

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η στάνταρ 9 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment με τους διακόπτες που περιβάλλονται από ειδικό αντιολισθητικό υλικό.
Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η στάνταρ 9 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment με τους διακόπτες που περιβάλλονται από ειδικό αντιολισθητικό υλικό.

Παράλληλα η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, ακόμα και για 5 δίμετρους επιβάτες, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 500 λίτρα από 580, λόγω των μπαταριών, νούμερο επαρκές για τις ταξιδιωτικές ανάγκες οικογένειας. Μάλιστα στο χώρο αποσκευών θα βρούμε και πρίζα 220V.

Η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, ακόμα και για 5 δίμετρους επιβάτες.
Η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, ακόμα και για 5 δίμετρους επιβάτες.

Κινητήρας: Ορμητικός & δεν καίει τίποτα
Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του μοντέλου συνδυάζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου (η χωρητικότητά της δεν ανακοινώνεται), ένα ηλεκτρικό μοτέρ και τον 2,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης που βρίσκουμε και στις συμβατικές εκδόσεις. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει ισχύ 306 ίππων και μέσω μπουτόν μπορείτε να επιλέξετε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα). Εναλλακτικά υπάρχει και η επιλογή «Hybrid», όπου στην ουσία επιλέγει το σύστημα πως θα κινηθείς, καθώς επίσης και η δυνατότητα να διατηρήσετε τη μπαταρία σας για αργότερα, χρησιμοποιώντας το μοτέρ βενζίνης.

Στη plug-in έκδοση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 500 λίτρα από 580, λόγω των μπαταριών, νούμερο επαρκές για τις ταξιδιωτικές ανάγκες οικογένειας.
Στη plug-in έκδοση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 500 λίτρα από 580, λόγω των μπαταριών, νούμερο επαρκές για τις ταξιδιωτικές ανάγκες οικογένειας.

Η μετάδοση γίνεται μέσω του γνώριμου e-CVT κιβωτίου με το πλανητικό σύστημα ταχυτήτων, το οποίο είναι ομαλό σε λειτουργία και σχετικά ήσυχο κατά την επιτάχυνση. Στην πράξη η ισχύς του συνόλου γίνεται άμεσα αισθητή και δεν χρειάζεται παρά ένα γλυκό χάδι για να κινήσει το αμάξωμα των 1.910 κιλών, ακόμα και σε δρόμους με μικρή ανηφορική κλίση. Μάλιστα αν δεν είστε ευγενείς με το γκάζι οι τροχοί θα σπινάρουν συχνά κατά τις εκκινήσεις και όχι μόνο. Είναι αρκετά δυναμική η επιτάχυνση του συνόλου, ειδικά αν επιλέξετε το «sport» πρόγραμμα, όπως άλλωστε έδειξαν και οι μετρήσεις μας. 6,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ το 60-100 και το 80-120 χλμ./ώρα ήρθαν αντίστοιχα σε 3,1 και 4,0 δλ..

Με μια πλήρη φόρτιση είναι εφικτό να κάνετε πάνω από 60-65 χλμ. μόνο με ρεύμα. Η μέση πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 6,0 λτ./100 χλμ., ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται το κάθε μοτέρ.
Με μια πλήρη φόρτιση είναι εφικτό να κάνετε πάνω από 60-65 χλμ. μόνο με ρεύμα. Η μέση πραγματική κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 6,0 λτ./100 χλμ., ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται το κάθε μοτέρ.

Ωστόσο, το μεγάλο προσόν του συνόλου είναι η οικονομία καυσίμου. Με μια πλήρη φόρτιση και επιλεγμένο την ECO λειτουργία είναι εφικτό να κάνετε πάνω από 60-65 χλμ. μόνο με ρεύμα., δηλαδή όλες τις καθημερινές μετακινήσεις. Αν επιλέξετε να κινηθείτε υβριδικά πάντως και πάλι θα τρίβετε τα μάτια σας αναρωτώμενοι πως γίνεται ένα θηρίο 1.900 κιλών και 306 ίππων να καίει από 0,0 έως 6,0 λτ./100 χλμ., ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται το κάθε μοτέρ

Στο δρόμο: Για ταξίδια και χώματα
Το RAV4 PHEV ξεκάθαρα είναι εστιασμένο στην άνεση και στην παροχή ποιοτικής κύλισης. Το έξτρα βάρος αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά από το σύστημα ανάρτησης στην καθημερινότητα, με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες να γίνονται μια χαψιά στο διάβα του RAV4. Οι κλίσεις του αμαξώματος αναμενόμενα σε δρόμο με στροφές είναι υπαρκτές, λόγω του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου και των μεγάλων διαδρομών της ανάρτησης, δημιουργώντας μια υποστροφική διάθεση, χωρίς ωστόσο να κλονίζεται σε μεγάλο βαθμό η συμπεριφορά ή η ικανότητά του να κινείται σβέλτα, με την ηλεκτρονική τετρακίνηση και το πληροφοριακό τιμόνι να είναι σύμμαχοι (σ.σ. στις απότομες αλλαγές αισθάνεσαι ένα ευχάριστο ελάφρωμα του πίσω μέρους). Γενικότερα, το RAV4 είναι ευχάριστο, ενώ καταφέρνει να κρύψει σε μεγάλο βαθμό το βάρος και το μέγεθος του στην καθημερινότητα.

Το RAV4 PHEV είναι εστιασμένο στην άνεση και στην παροχή ποιοτικής κύλισης, με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες να γίνονται μια χαψιά στο διάβα του.
Το RAV4 PHEV είναι εστιασμένο στην άνεση και στην παροχή ποιοτικής κύλισης, με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες να γίνονται μια χαψιά στο διάβα του.

Βέβαια, ως γνήσιο SUV το RAV4 τα καταφέρνει εξαιρετικά και εκτός δρόμου, εκεί όπου στα 4Χ4 μοντέλα υπάρχει πλέον και η λειτουργία Trail. Σε μια δύσκολη εκτός δρόμου διαδρομή επιτρέπει το «κλείδωμα» της 4κίνησης και μπορεί επίσης να φρενάρει επιλεκτικά τον τροχό που χάνει την πρόσφυσή, είτε λόγω ολισθηρής επιφάνειας ή και επειδή είναι στον αέρα. Σαν αποτέλεσμα και παρά τα ασφάλτινα ελαστικά, το σύνολο «δουλεύει» μια χαρά βοηθώντας το RAV4 να μην κολλάει, τη στιγμή που η απόσταση από το έδαφος των 180 χλστ. (από 190 χλστ.) και οι καλές γωνίες αναρρίχησης, συνεπικουρούν ώστε να βγάλουν το μεσαίο SUV της Toyota ξεκούραστο από τη μάχη με το κακοτράχαλο.

Η γνώμη μας
Η plug-in υβριδική έκδοση του RAV4 στοχεύει στον εταιρικό χρήστη κατά κύριο λόγο, ο οποίος δεν αρκείται στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά θέλει το αυτοκίνητό του να έχει ένα περιπετειώδη χαρακτήρα και να πηγαίνει εκεί που οι υπόλοιποι σταματούν.

+ Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, χώροι για επιβάτες, τετρακίνηση, άνεση ανάρτησης, ικανότητες σε εκτός δρόμου διαδρομές, κατανάλωση, επιδόσεις, εξοπλισμός, εγγύηση
– Έλλειψη δυναμισμού, 100-0 χλμ./ώρα, βάρος

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>