Volvo S60 Plug-In Hybrid Mε 405 PS

Executive οικολόγος… Η μοναδική επιλογή του Volvo S60 έρχεται με 405 ίππους και plug-in υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας καθαρότερες μετακινήσεις υψηλού κύρους.

Ξεκινώντας από τα βασικά, το Volvo S60 απευθύνεται σε ένα κλειστό club υποψήφιων αγοραστών με γεμάτο πορτοφόλι, που επιθυμούν το αυτοκίνητό τους να εκπέμπει πρεστίζ και μια ανώτερη αίσθηση πολυτέλειας. Παράλληλα μέσω του μοναδικού συνόλου που διατίθεται, του T8 Plug-In υβριδικού, προσπαθεί να αναδείξει μια εναλλακτική οικολογική πλευρά και συγχρόνως ισχυρή λόγω των 405 ίππων απόδοσης. Θα λέγαμε πως ταιριάζει στο προφίλ μεγαλοστελεχών, όχι όμως των CEO, αυτοί θα κοιτούσαν προς την κατηγορία του S90. Άλλωστε και οι 62.750 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά του –και για τις δύο εξοπλιστικές εκδόσεις Inscription και R-Design- είναι σεβαστό ποσό όσο και αν είναι το μηνιάτικό σου. Ακόμα και στην επιλογή της εταιρικής αγοράς τα 47.050 ευρώ της λιανικής τιμής προ φόρων δεν το κατατάσσουν στα μοντέλα που εξαιρούνται του φόρου. Βέβαια έχει ένα προβάδισμα λίγων χιλιάδων ευρώ και μερικών ίππων από τον αντίστοιχο ανταγωνισμό του, ωστόσο μάλλον σε αυτά τα ποσά, το κύρος έχει μεγαλύτερη αξία και σε αυτό υπολείπεται έναντι μιας E-Class.

Σύγχρονο επιβλητικό σεντάν
Το S60 βαδίζει στα κλασσικά στεγανά της κατηγορίας των μεσαίων/μεγάλων σεντάν, ένα σχήμα που ακόμα έχει ζήτηση σε αυτά τα μεγέθη. Με διαστάσεις 4.761×1.850×1.431 χλστ. (μήκος-πλάτος-ύψος) δείχνει αναμφίβολα πληθωρικό, με τη σχεδίαση να αποτελεί ένα τυπικό δείγμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Volvo. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχεί η μεγάλη μάσκα και τα LED φώτα, ενώ στο πλάι συναντά κανείς «καθαρές» γραμμές. Ανάλογα της έκδοσης αλλάζει και το εξωτερικό φινίρισμα, με την Incription να προβάλλει περισσότερο την πολυτέλεια μέσω των χρωμιωμένων πλαισίων σε μάσκα και παράθυρα και την R-Design, όπως το μοντέλο της δοκιμής, ένα πιο σπορτίφ χαρακτήρα με το μαύρο χρώμα και τις απολήξεις να δίνουν το ρυθμό.

Ποιοτικές και άνετες μετακινήσεις
Η καμπίνα του S60 θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες σου και στις απαιτήσεις που έχεις από ένα premium μοντέλο. Η ποιότητα των δερμάτων είναι εξαιρετική, όπως και η απτή αίσθηση που αποκομίζεις από τα υπόλοιπα υλικά και διαθέτει και τον απαραίτητο high-tech προσανατολισμό, που τονίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, και την κάθετη οθόνη αφής Sensus.

Η καμπίνα του S60 θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις από ένα premium μοντέλο. Εξαιρετικό το επίπεδο της ποιότητας υλικών και κατασκευής, με τον απαραίτητο
high-tech προσανατολισμό.
Η καμπίνα του S60 θα ανταποκριθεί στις απαιτήσεις από ένα premium μοντέλο. Εξαιρετικό το επίπεδο της ποιότητας υλικών και κατασκευής, με τον απαραίτητο high-tech προσανατολισμό.

Ο χώρος από την πλευρά του, είναι πολύ άνετος για τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες με μόνο ψεγάδι το ογκώδες τούνελ πατώματος, το οποίο θα ενοχλήσει έναν πέμπτο. Ωστόσο θα θέλαμε το πορτ-μπαγκάζ των 390 λτ. μεγαλύτερο.

Φυσάει» σε επιδόσεις, ερωτηματικό στην κατανάλωση

Το μυστικό του S60 T8 Twin Engine είναι η ύπαρξη δύο κινητήρων: Ο κύριος είναι ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος 2λιτρος 4 κύλινδρος κινητήρας, ο οποίος διαθέτει και πρόγραμμα αύξησης ισχύος αποδίδοντας 317 άλογα, ενώ στους πίσω τροχούς υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 88 ίππων και έτσι η συνδυαστική απόδοση φτάνει στα 405 άλογα με 640 Nm ροπής. Παρόλο που ακόμα και να βυθίσεις τέρμα το γκάζι έχεις αίσθηση μικρότερης ισχύος, ίσως και λόγω του αυξημένου βάρους των 2 τόνων, οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές. Σημειώστε: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ., 60-100 σε 2,6 δλ., 80-120 σε 3,1 δλ.. Από την άλλη βέβαια θα σε προβληματίσει η κατανάλωση. Μπορεί η μπαταρία να σου βγάζει 30 με 35 χλμ. μόνο με ρεύμα στην πόλη, ωστόσο σε μια μικτή διαδρομή η μέση τιμή κατανάλωσης μπορεί και να ξεπεράσει τα δέκα λίτρα. Ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα όταν αδειάσει η μπαταρία με τα νούμερα να αυξάνουν επικίνδυνα…

Επιλέγεις πως θες να κινηθείς
Ο οδηγός έχει 4 βασικά προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος κίνησης από τα οποία μπορεί να επιλέξει τον τρόπο κίνησής του. Το πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης Pure δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση με πραγματική αυτονομία έως και 35 χιλιόμετρα, κατάλληλο για αστικές καθημερινές μετακινήσεις. Στο πρόγραμμα Hybrid, χρησιμοποιείται τόσο το ηλεκτρικό μοτέρ όσο και ο βενζινοκινητήρας για να βελτιστοποιηθεί η άνεση, οι επιδόσεις και η κατανάλωση καυσίμου. Το πρόγραμμα Polestar Engineered χρησιμοποιεί όλη τη διαθέσιμη ισχύ για να επιτευχθούν οι εντυπωσιακές επιδόσεις, που διαβάσατε παραπάνω και το πρόγραμμα AWD ενεργοποιεί την τετρακίνηση ώστε να επενεργεί συνεχώς για καλύτερη πρόσφυση.

Με περγαμηνές για μεγάλα ταξίδια
Και πως είναι στο δρόμο θα αναρωτηθείτε… Αυτό λοιπόν είναι το βασικό πλεονέκτημα του μοντέλου: Πίσω από το τιμόνι του Volvo S60 τα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο καταπίνονται με ευκολία. Το πρώτο πράγμα που εκτιμήθηκε ήταν η ησυχία, με τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα από τον εξωτερικό αέρα και τον κινητήρα να είναι ιδιαίτερα χαμηλά, ενώ ο τρόπος που αποσβένονται οι ανωμαλίες και το πάτημα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες -χωρίς αυτό να πλέει- είναι επίσης εξαιρετικός. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς το S60 δεν έχει σπορτίφ διαθέσεις και παρόλο που η τετρακίνηση βοηθά στη μείωση της υποστροφής και η ανάρτηση έχει σφίξει, το βάρος γίνεται αντιληπτό και η ελαστική αίσθηση του τιμονιού -αν και ακριβής σε πληροφόρηση, δεν σου δίνει όσο αυτοπεποίθηση χρειάζεσαι. Βέβαια από ένα μεσαίο σεντάν αναζητάς άνεση και ποιότητα κύλισης, κάτι που το S60 διαθέτει σε αφθονία.

Η γνώμη μας
Το Volvo S60 T8 απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό. Στο σύνολό του παίρνει σίγουρα πολύ καλό βαθμό και η τιμή του είναι στα συν, ωστόσο έχει να ανταγωνιστεί μοντέλα, τα οποία διαχρονικά έχουν αποκτήσει μεγαλύτερο κύρος, όπως μαρτυρούν και οι πωλήσεις.

+ Τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση, άνεση, αποτελεσματικότητα φρένων, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες
– Ελαφρύ και χωρίς αίσθηση τιμόνι, κατανάλωση, πληρώνει εταιρικό φόρο, βάρος

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>