Yβριδικό Yaris 1.000 χιλιόμετρα με 60 ευρώ

Μπορεί τον τελευταίο καιρό η λέξη υβριδικό να ακούγεται διαρκώς ως χαρακτηριστικό των μοντέλων, ωστόσο πρωτοστάτης σε όλη αυτή την τάση είναι η Toyota, η οποία από το 1997 (με το Prius) εξελίσσει την δική της τεχνολογία υβριδικών οχημάτων, με την ονομασία Hybrid Synergy Drive (HSD).

Μια τεχνολογία που προσφέρει στην ελληνική αγορά εδώ και αρκετά χρόνια και πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά της. Κύριος εκφραστής της είναι το Yaris, το δημοφιλέστερο μοντέλο την τελευταία δεκαετία και αδιαμφισβήτητος θριαμβευτής στη μάχη των πωλήσεων. Φυσικά η υβριδική τεχνολογία της Toyota συναντάται όλα τα σημαντικότερα μοντέλα της γκάμας της, όπως το C-HR και η Corolla, αλλά το Yaris ήταν το πρώτο μοντέλο που την έκανε γνωστή στον Έλληνα καταναλωτή και αυτή που πρωταγωνιστεί στην νέα τέταρτη γενιά του ιαπωνικού μικρού.

Με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και των CO2, η Toyota υιοθέτησε το παράλληλο υβριδικό σύστημα με το όχημα να διαθέτει δύο πηγές ενέργειας. ¶λλωστε η λέξη υβριδικό αυτό ακριβώς σημαίνει, συνδυασμός διαφορετικών κύριων παραγόντων, οι οποίοι στην αυτοκίνηση καθιερώθηκε να είναι τα ορυκτά καύσιμα και ο ηλεκτρισμός. Έτσι κύρια μονάδα κίνησης είναι ο βενζινοκινητήρας, που συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος παίρνει την ενέργεια από μπαταρίες. Έτσι το όχημα για την κίνηση του μπορεί να χρησιμοποιεί είτε την μία είτε την άλλη μορφή ενέργειας, αλλά και τις δύο μαζί, σε περιπτώσεις αυξημένης ανάγκης.

Η κίνηση φυσικά περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, το οποίο παράγει αισθητά μειωμένο θόρυβο συγκριτικά με το παρελθόν.
Η κίνηση φυσικά περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, το οποίο παράγει αισθητά μειωμένο θόρυβο συγκριτικά με το παρελθόν.

Μπορεί η αιτία που γέννησε τα υβριδικά συστήματα να είναι η μείωση των ρυπογόνων εκπομπών, ωστόσο φέρει και ένα παράπλευρο όφελος, ίσως και σημαντικότερο στα αγοραστικά κριτήρια, αυτό την μειωμένης κατανάλωσης. Μάλιστα με την ιδιαιτερότητα πως εντός πόλης, εκεί που ένα μικρό αυτοκίνητο κάνει την συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων του, πέφτει ακόμα περισσότερο. Πόσο πολύ; Το ρεκόρ αυτή τη στιγμή ανήκει στο νέο Yaris που σε πραγματικές συνθήκες εντός πόλης χρειάζεται μόλις 3,5 λτ./100 χλμ..

Το Yaris φέρει το νέο υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς της Toyota, που συνδυάζει ένα νέο 1.500άρη 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 91 ίππων, με θερμική απόδοση της τάξης του 40%, με ένα ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία και μια νέα κεντρική ηλεκτρονική μονάδα, με αυξημένη ικανότητα ψύξης των τρανζίστορ και δυνατότητα πραγματοποίησης άνω των 10.000 υπολογισμών ανά δευτερόλεπτο..

Ο συνδυασμός του 1.500άρη θερμικού κινητήρα 91 ίππων και του ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής.
Ο συνδυασμός του 1.500άρη θερμικού κινητήρα 91 ίππων και του ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής.

Ο 580V ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 80 ίππων με ροπή 141 Nm και όριο περιστροφής τις 17.000 σ.α.λ., ενώ η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και έχει χωρητικότητα 0,94 kWh, με όλο το σύστημα να αποδίδει συνδυαστικά 116 ίππους και 207 Nm ροπής.

Η κίνηση φυσικά περνάει στους μπροστά τροχούς μέσω ενός compact e-CVT συστήματος μετάδοσης, με την ιαπωνική φίρμα να ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης 2,8 λτ./100 χλμ. και μόλις 2,2 λτ. εντός πόλης, με εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ

Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν με ορισμένη ταχύτητα μέχρι λίγα χλμ. μόνο με την μπαταρία τους. Μάλιστα επειδή η μπαταρία επαναφορτίζεται διαρκώς κατά τη λειτουργία του οχήματος μπορείτε συνολικά να κάνετε αρκετά χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.

Η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα GA-B, τα αυξημένα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργούν ένα αποτελεσματικό και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο.
Η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα GA-B, τα αυξημένα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και η ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργούν ένα αποτελεσματικό και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο.

Η δυνατότητα ηλεκτροκίνησης στο Yaris παρέχεται μέχρι τα 130 χλμ./ώρα και η Τoyota υποστηρίζει, πως το Yaris μπορεί να πραγματοποιήσει το 80% των μετακινήσεων με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Στο υβριδικό σύστημα του Yaris η μπαταρία φορτίζεται μέσω της αναγεννητικής πέδησης, δηλαδή ανάκτηση ενέργειας όταν φρενάρετε, αλλά και κατά την κύλιση, όταν σηκώνετε το πόδι από το γκάζι. Γι αυτό το λόγο νιώθετε και μια επιβράδυνση όταν κάνετε αυτή την κίνηση. Η Toyota έχει αποφύγει την άμεση χρήση του βενζινοκινητήρα για τη φόρτιση της ενέργειας με σκοπό φυσικά να μην αποδίδει μέρος της λειτουργίας του, άρα και καύσιμα σε αυτό τον σκοπό.

Οκ με τη θεωρία, αλλά τι γίνεται στο δρόμο θα αναρωτηθείτε. Στην πράξη το νέο υβριδικό Yaris θα ενθουσιάσει με την οικονομία που προσφέρει. Μπορεί τα νούμερα που ανακοινώνει η Toyota (2,8 και 2,2 λτ./100 χλμ. μέση και πόλη αντίστοιχα) να μην αποτυπώνονται στην πράξη, ωστόσο οι πραγματικές τιμές σπάνε κάθε ρεκόρ. Μέσα στην πόλη ειδικά, θα κινηθεί μόνο με ρεύμα και μηδενική κατανάλωση την περισσότερη ώρα, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 3,5 λτ/100 χλμ.. Αυτό σε κόστος (τιμή αμόλυβδης 95 οκτανίων 1,73 ευρώ) μεταφράζεται σε 6,05 ευρώ. Παράλληλα αυτό σημαίνει και αυτονομία 1.028 χιλιομέτρων. Πιο απλά με ένα ντεπόζιτο (36 λτ.) και με κόστος 62,2 ευρώ θα βγάλετε όλο το μήνα.

Πρακτικά με ένα ντεπόζιτο (36 λτ.) και με κόστος 51,8 ευρώ βγάζετε όλο το μήνα.
Πρακτικά με ένα ντεπόζιτο (36 λτ.) και με κόστος 51,8 ευρώ βγάζετε όλο το μήνα.

Το νούμερο αυτό το είδαμε και σε περιαστικές διαδρομές με χρήση της λειτουργίας ECO, ενώ σε μικτές συνθήκες, εκεί δηλαδή που θα εμπλακεί λιγότερο ο ηλεκτροκινητήρας η μέση κατανάλωση μετρήθηκε στα 4,2 λτ./100 χλμ.. Με την παραπάνω χρηματική αναγωγή σημαίνει 7,20 ευρώ/100 χλμ..

Στον αυτοκινητόδρομο, εκεί δηλαδή που το «βάρος» της κίνησης επωμίζεται σχεδόν εξΆ ολοκλήρου ο κινητήρας -γιατί παρόλο που το Yaris μπορεί να κινηθεί μέχρι τα 135 χλμ./ώρα με ρεύμα, η μπαταρία αδειάζει γρήγορα και δεν φορτίζεται εύκολα- με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το μικρό της Toyota θα κάψει 5,1 λτ./100 χλμ. (8,80 ευρώ). Που και αυτό είναι χαμηλό νούμερο, για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τέλος να αναφέρουμε πως η οικονομία δεν έρχεται εις βάρος των επιδόσεων, καθώς το Yaris είναι αρκετά σβέλτο (0-100 σε 9,9, 60-100 σε 5,9 και 80-120 σε 7,8 δλ.), ενώ το γνωστό βουητό από το κιβώτιο, είναι αισθητά συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές. Σε συνδυασμό μάλιστα με την νέα ελαφρύτερη και κατά 35% πιο άκαμπτη σπονδυλωτή πλατφόρμα GA-B, τα αυξημένα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους και την ρύθμιση της ανάρτησης, δημιουργείται ένα πολύ αποτελεσματικό και ευχάριστο στην οδήγηση σύνολο.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>