Δοκιμή Του Νέου Smart Εlectric Drive Με Αυτονομια
- 11 Μαΐου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Η Smart βάζει στην πρίζα όλα της τα μοντέλα για να καλύψει πέρα από τις ανάγκες για ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και όλες σας τις οικολογικές ανησυχίες
Ταξιδέψαμε στην Τουλούζη της Γαλλίας για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι των νέων ηλεκτρικών Smart. Στην πόλη της τεχνολογίας, της διανόησης και των τεχνών και φυσικά την έδρα της Airbus, την εταιρεία που δημιουργεί τα αεροσκάφη που μας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, η Smart δίνει τη δική της εκδοχή για το σύγχρονο τρόπο μετακινήσεων, όχι τόσο μακρινών, αλλά αστικών, πηγαίνοντας τα μικρά της μοντέλα ένα βήμα πιο πέρα. Για την ακρίβεια αρκετά, κάνοντας όχι απλώς βήματα, αλλά άλματα.
Εξελιγμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Smart είναι πιο… αυτοκίνητο, με θετικό, άνετο πάτημα στο δρόμο, που δεν θυσιάζει την άνεση για χάρη της ευελιξίας. Το πλαίσιο είναι δουλεμένο, η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, ενώ το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι πιο μοντέρνο και σύγχρονο, χάρη στη νέα τεχνολογία. Αυτά λίγο πολύ αφορούν όλες τις εκδόσεις του νέου Smart, με τη μεγάλη αλλαγή σε αυτή την περίπτωση να αφορά τον τρόπο κίνησης.
Σε αυτή τη φάση λοιπόν η Smart εμπλουτίζει τη γκάμα των μοντέλων της με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις και μάλιστα για πρώτη φορά όλες τις εκδόσεις. Εκτός λοιπόν από το fortwo, σε αυτή τη γενιά με ρεύμα κινείται και το πιο πρακτικό forfour, ενώ λίγο αργότερα θα κυκλοφορήσει ως ηλεκτρικό και το ανοιχτό fortwo.
Για την κίνηση φροντίζει μια συστοιχία μπαταριών τοποθετημένη κάτω από το νέο πάτωμα. Οι μπαταρίες Litium-ion 17,6 kW έχουν βάρος 160 κιλά και είναι κατά 16 κιλά πιο ελαφριές σε σχέση με αυτές του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς. Κατά συνέπεια και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου εδράζει πιο χαμηλά, με άμεσο όφελος στην ισορροπία του αυτοκινήτου και τις αντιδράσεις σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και ευελιξίας. Η απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα φτάνει τα 60 kW (81 ίππους) και 160 Nm ροπής, χαρίζοντας στο μικρό Smart επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 60 km/h σε μόλις 4,9 sec.
Τα 0-100 km/h έρχονται σε 11,5 sec για το fortwo και σε 12,7 sec για το forfour, ενώ το ανοιχτό διθέσιο που θα ακολουθήσει λίγο αργότερα θα χρειάζεται για την ίδια διαδικασία 11,8 sec. Ελάχιστη σημασία έχουν όμως αυτές οι τιμές και δεν μπορούν να αποτυπώσουν με σαφήνεια τον τρόπο που κινείται αυτό το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο. Η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι στην κυριολεξία άμεση, όπως εξάλλου συμβαίνει και με τη ροπή, γεγονός που το καθιστά πέρα από γρήγορο μέσα στην πόλη και αρκετά ευχάριστο.
Η αυτονομία του σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο μετρήσεων NEDC υπολογίζεται από τον κατασκευαστή στα 160 χιλιόμετρα, με την πραγματική, σε κανονικές συνθήκες να είναι αρκετά πάνω από τα 100 χιλιόμετρα. Η Smart υποστηρίζει ότι αυτή είναι αρκετή για κίνηση μέσα στην πόλη, αφού σύμφωνα με έρευνα οι χρήστες ηλεκτρικών μοντέλων κάνουν κατά μέσο όρο περίπου 33 χιλιόμετρα. Επιπλέον, στη νέα γενιά του ηλεκτρικού Smart η φόρτιση των μπαταριών γίνεται σε μισό χρόνο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ενώ με τη χρήση ενός νέου ταχυφορτιστή που θα είναι διαθέσιμος λίγο αργότερα σε πιο προσιτή τιμή, θα ανακτά σε ποσοστό 80% την ενέργειά του σε μόλις 45 λεπτά, ενώ με οικιακό ρεύμα η ίδια διαδικασία θα διαρκεί 3,5 ώρες.
Στο δρόμο και μέσα στην πόλη το ηλεκτρικό Smart δείχνει τον οικολογικό του και φιλικό σε όλα τα επίπεδα χαρακτήρα, με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας όταν ο οδηγός επιδείξει αυτοσυγκράτηση και δεν παρασυρθεί από την εκρηκτικότητα της απόδοσης του κινητήρα. Πατώντας φρένο ή αφήνοντας το πόδι σου από το γκάζι ανακτά ενέργεια, χωρίς να φρενάρει έντονα και να κόβει την ροή κίνησης του αυτοκινήτου, όπως συμβαίνει με αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.
Εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, κάνοντας αναστροφή σε μια λωρίδα το μικρό fortwo και το μεγαλύτερο forfour να χρειάζεται ελάχιστα περισσότερο χώρο. Η ανάρτηση δουλεύει σωστά φιλτράροντας σωστά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και χωρίς να κουράζει τους επιβαίνοντες.
Η συγκυρία φέρνει το νέο ηλεκτρικό Smart σε μια εποχή, όπου οι μεγάλες πόλεις αναζητούν εναγωνίως εναλλακτικές μορφές κίνησης πιο καθαρές που θα βελτιώσουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας. Οι Γάλλοι επιδοτούν την αλλαγή παλιών αυτοκινήτων με ηλεκτρικά με ποσό που αγγίζει ακόμα και τα 10.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία τα ηλεκτρικά Smart επιδοτούνται με 4.000 ευρώ, έχοντας ως τιμή εκκίνησης τα 22.000 ευρώ. Στην Ελλάδα δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά οι τιμές με τις οποίες θα είναι διαθέσιμο από τον Ιούνιο τα Smart fortwo και forfour είναι 23.120 ευρώ για το πρώτο και 700 ευρώ περισσότερα για το 4θυρο 4θέσιο αδελφάκι του και κρίνονται ανταγωνιστικές. Οι παραγγελίες ξεκινούν από τις αρχές Μαρτίου