Η Μαχη Του Αιώνα: Tesla Roadster Vs Porsche Taycan

Η μάχη του αιώνα: Το Tesla Roadster απέναντι στην Porsche Taycan
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας το Tesla Roadster συναντά την Porsche Taycan πολύ πριν τα δύο ηλεκτρικά sportscars διασταυρώσουν τα ξίφη τους στον πραγματικό κόσμο σε μια μάχη που θα αναδείξει τον ηγέτη της νέας, ηλεκτροκίνητης εποχής.

Η Taycan, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Porsche, άλλαξε τις ισορροπίες σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος είχε έναν και μόνον πρωταγωνιστή, την Tesla.

Το τετράθυρο coupe από το Τσουφενχάουζεν ήταν η καλύτερη απάντηση στην προέλαση των Αμερικανών, οι οποίοι κατακτούσαν το ένα οχυρό μετά το άλλο, μιας και οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους έδειχναν ανήμποροι να αντιδράσουν, πόσο μάλλον να αντεπιτεθούν.

Η Taycan έσωσε την παρτίδα για τη γηραιά ήπειρο, αμφισβητώντας ευθέως την απόλυτη κυριαρχία της Tesla σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Οι συγκρίσεις με το Model S αποτέλεσαν για μήνες ολόκληρους την αγαπημένη συζήτηση των φίλων της αυτοκίνησης, με την ηλεκτροκίνητη Porsche να κερδίζει έστω και στα σημεία μια μάλλον άνιση μάχη.

Και αυτό γιατί παρά τις συνεχείς αναβαθμίσεις, το Tesla Model S μετρά ήδη οκτώ χρόνια ζωής, την ώρα που η Porsche Taycan δεν έχει συμπληρώσει ούτε 12 μήνες στην ευρωπαϊκή αγορά.

Δεν είναι λίγοι, λοιπόν, εκείνοι που μεταθέτουν την ύστατη μάχη για την κορυφή της κατηγορίας των ηλεκτροκίνητων sportscars στο μέλλον και δη στην ημέρα που η δεύτερη γενιά του Tesla Roadster θα πατήσει για πρώτη φορά τους τροχούς της στην καυτή άσφαλτο της Καλιφόρνια.

Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα κι αν τα όσα «διαρρέουν» από το εσωτερικό της Tesla επιβεβαιωθούν, οι Αμερικανοί δεν θα αργήσουν να επιστρέψουν στην κορυφή.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, ανατρέχοντας κατά κύριο λόγο σε δηλώσεις του Elon Musk οι οποίες κρύβουν στοιχεία που μας επιτρέπουν να σκιαγραφήσουμε το άγνωστο μέχρι σήμερα προφίλ του νέου Tesla Roadster.

H αυτονομία θα αποτελέσει ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου sportscar της Tesla, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του Musk θα υπερβαίνει τα 1.000 χιλιόμετρα. Κι αν με τη σημερινή τεχνολογία μπαταριών κάτι τέτοιο μοιάζει ανέφικτο, να υπενθυμίσουμε ότι η Tesla εξελίσσει ήδη ένα νέο «είδος» συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο μεταξύ άλλων θα διακρίνεται και για την εξαιρετική αντοχή του.

Πέρα όμως από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου του 1,6 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, το Tesla Roadster θα έχει και τις επιδόσεις με το μέρος του. Το κρυφό στην κυριολεξία «χαρτί» του αμερικανικού τετράτροχου θα είναι οι προωθητήρες αέρα οι οποίοι θα τοποθετούνται πίσω από την πινακίδα κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και θα ενεργοποιούνται κατά περίπτωση ενισχύοντας τη δύναμη επιτάχυνσης.

Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο το Tesla Roadster αναμένεται να ολοκληρώνει την τυπική διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα, τιμή ικανή να συνθλίψει παραδοσιακές υπερδυνάμεις της κατηγορίας των supercars.

Ας περάσουμε, όμως, στο στρατόπεδο των Γερμανών και στις προδιαγραφές της κορυφαίας έκδοσης της Porsche Taycan, η οποία φέρει –λες και πρόκειται για κακόγουστο αστείο- τα διακριτικά Turbo S.

H Τurbo S αποδίδει ίππους και 1.050 Nm ροπής, επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 260 χλμ./ώρα, ενώ σύμφωνα με τον νέο πρότυπο μέτρησης ρύπων και κατανάλωσης ενέργειας, η αυτονομία της ηλεκτροκίνητης Porsche δεν υπερβαίνει τα 412 χιλιόμετρα.

Συνεπώς η απόσταση ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι χαοτική γεγονός που οδηγεί σε ενδεχόμενα. Είτε ο Elon Musk είναι περισσότερο απ’ ότι θα έπρεπε αισιόδοξος σε σχέση με τις προδιαγραφές του νέου Tesla Roadster, είτε η αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι τόσο… αιχμηρή όσο θα έπρεπε για να ανταπεξέλθει στο ηλεκτροκίνητο βέλος που εξελίσσεται στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>