Θα έπαιρνες Maserati αντί για Mercedes;
- 26 Απριλίου, 2021
- Uncategorized
- Posted by supercars
- Leave your thoughts
Μπορεί να είσαι κατά βάθος ιταλόφιλος, μπορεί η ιταλική φινέτσα, παράδοση και το ταμπεραμέντο να είναι ότι πιο ελκυστικό στα μάτια σου, όταν όμως έρθεις στο δια ταύτα, θα αγοράσεις Maserati αντί για γερμανικό πολυτελές;
Η Maserati δεν είναι μια οποιαδήποτε μάρκα. Πρόκειται για μία από τις πιο ιστορικές μάρκες με θρυλικά μοντέλα, αν και κάποια από αυτά για τους λάθους λόγους. Βλέπεις η Maserati αγοράστηκε από τον όμιλο Fiat το 1990, περίοδο κατά την οποία περνούσε μια κρίση ταυτότητας, σχεδίασης και αξιοπιστίας.
Μέσα στον όμιλο η Maserati χρειάστηκε δεκαεπτά χρόνια για να ξεκινήσει μια ανάκαμψη, που από το 2007 μέχρι το 2017 την έφερε από τις 7.500 πωλήσεις στις 50.000. Η τεράστια αυτή αύξηση έγινε μέσα από μια σειρά από μοντέλα, όπως η GranTurismo, η Ghibli, η Quattroporte και η Levante.
Παρόλα αυτά, η Maserati παραμένει ειδική μάρκα, με κύριο κοινό στην ιταλική και αμερικανική αγορά, έχει να ανταγωνιστεί μοντέλα κυρίως της Mercedes και της Porsche, αλλά και της Aston Martin και της Jaguar.
Τo πρόβλημα με την Maserati είναι πως δεν είναι Γερμανική, σε μία κατηγορία που οι Γερμανοί έχουν το πάνω χέρι. Ακόμη χειρότερα, η Maserati βρέθηκε στον ίδιο όμιλο με τη Ferrari, και έτσι παρά την τεχνική βοήθεια που είχε από την κόκκινη μάρκα, έπρεπε να βρίσκεται πάντα ένα σκαλί πιο κάτω για να μην υπάρχει εσωτερικός ανταγωνισμός. Με την Ferrari όμως πλέον εκτός ομίλου, πολλοί περιμένουν την Maserati να ξεδιπλώνεται πλήρως και να φέρνει τη μάχη στους Γερμανούς, κυρίως στην Porsche, αλλά και στην Aston Martin. Στο άνω άκρο δηλαδή της κατηγορίας.
Ακόμη κι έτσι όμως, η Maserati δεν έχει να αντλήσει τεχνολογίες υψηλού επιπέδου, αφού ο όμιλος στον οποίο ανήκει παράγει κυρίως μαζικά μοντέλα. Αντίθετα η Mercedes είναι ειδική μάρκα, ενώ και η Porsche αντλεί από τον όμιλο VW και την Audi. Έτσι συχνά βρίσκεται ένα σκαλί πίσω σε τεχνολογικές καινοτομίες, και παρά την πολυτέλεια που προσφέρεται στα μοντέλα της, η ποιότητα δεν είναι πάντοτε αντίστοιχη του ανταγωνισμού.
Φυσικά τα μοτέρ της είναι διαμάντια, ενώ η σχεδίαση των μοντέλων της παραμένει το σήμα κατατεθέν της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι όμως αυτό αρκετό;