Οι πιο σημαντικές νέες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία

Αν και ο εξηλεκτρισμός των μετακινήσεων και των μεταφορών επισκιάζει στην πραγματικότητα όλες τις υπόλοιπες εξελίξεις, οι αλλαγές στην παγκόσμια αυτοκινητιστική σκηνή, θα μας απασχολήσουν ιδιαίτερα στο μέλλον.

Η δύσκολη περίοδο με την πανδημία σε παγκόσμιο επίπεδο, μοιάζει να έχει φέρει στην επικαιρότητα ορισμένες τάσεις που φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν.

Μια τάση από αυτές που αντιμετωπίζεται με διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις. Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι έχουν δημιουργηθεί νέες εταιρείες στο εξωτερικό, με ειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο (τέτοιες είναι η Cazoo και η Cinch).

Τα πλεονεκτήματα που συγκεντρώνει η διαδικασία της δήλωσης ενδιαφέροντος για ένα αυτοκίνητο αλλά και της διαμόρφωσης με την ελάχιστη επαφή σε πραγματικό χρόνο με εκπροσώπους εταιρειών και αντιπροσωπείες, φαίνεται πως όσο περνάει ο καιρός εκτιμώνται όλο και περισσότερο.

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του Kirk O’Callaghan, Διευθύνοντος Συμβούλου της Carzam, μιας εταιρείας που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο οποίος πιστεύει ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών αυτοκινήτων είναι πολύ δυνατό. Σημαντική ένδειξη αυτής της τάσης είναι το ότι οι ηλεκτρονικές αγορές αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί, ακόμη και μετά το άνοιγμα εκθεσιακών χώρων στις 12 Απριλίου.

«Η πανδημία έχει επιταχύνει μια αλλαγή στη συμπεριφορά των πελατών», λέει ο O’Callaghan. «Όταν οι πελάτες κατανοούν τα οφέλη της αγοράς αυτοκινήτου στο διαδίκτυο και πώς μπορούν να αγοράσουν με ασφάλεια, χωρίς δισταγμό το κάνουν». Η ύπαρξη της τεχνολογίας που υποστηρίζει όλες αυτές τις πλατφόρμες για τις διαδικτυακές πωλήσεις, ήταν «ευχής έργον» κατά τη διάρκεια του lockdown τόσο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όσο και για τους καταναλωτές.

«Πάνω από ένα χρόνο μετά τo ξέσπασμα της πανδημίας, έχουμε δει κάποιες μεγάλες τάσεις να συσσωρεύονται στη νέα αγορά αυτοκινήτων, προφανώς λόγω της αναγκαστικής εξάρτησης από τις διαδικτυακές πωλήσεις», δήλωσε ο Mike Hawes, Διευθύνων Σύμβουλος του Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εμπορίας Αυτοκινήτων. «Η επιτυχία των διαδικτυακών υπηρεσιών, ήταν σωτήρια για τον κλάδο μας, διατηρώντας τις πωλήσεις ενός μεγάλου ποσοστού μέσα στην πανδημία».

Φυσικά, όπως συμβαίνει σε κάθε περίπτωση, οι επιλογές μπορούν να συνδυαστούν μια και δεν γίνεται αυστηρά ή το ένα ή το άλλο. Οι πελάτες χρησιμοποιούν «υβριδικές» μεθόδους για να αγοράσουν το επόμενο αυτοκίνητό τους, μια και για πολλούς, η αρχή στη διερεύνηση για το επόμενο αυτοκίνητο και τα πρώτα στάδια των επαφών για τη διαμόρφωσή του γίνονται πολύ πιο άνετα μέσων των ψηφιακών οδών.

Η ολοκλήρωση όμως της διαδικασίας γίνεται απαραιτήτως σε κάποιο κατάστημα, με τη φυσική τους παρουσία. Για πάρα πολλούς πελάτες λοιπόν, τουλάχιστον ένα μέρος της αγοραστικής εμπειρίας θα συνεχίσει να βρίσκεται σε μια φυσική αντιπροσωπεία. Ορισμένες εταιρείες μάλιστα, επενδύουν ακόμη σε νέες εγκαταστάσεις.

Η Porsche στη Βρετανία ξεκαθάρισε στους συνεργάτες της λιανικής και της συντήρησης, πως η ανάπτυξη του δικτύου Porsche Center, θα συνεχιστεί όχι μόνο το 2021 αλλά και το 2022. Με τον τρόπο αυτό, υπογραμμίζει τη δέσμευσή της για φυσικούς εκθεσιακούς χώρους λιανικής και υποστηρίζει τα τρία νέα Porsche Center που άνοιξαν το 2020.

Μια ακόμα τάση που τείνει να διογκώνεται με τον καιρό, έχει να κάνει με την αισθητική και το σχεδιασμό των αυτοκινήτων που χάρη στις λιγότερες «δεσμεύσεις» που επιβάλλονται στους αυτοκινητιστικούς στιλίστες, οι φόρμες και τα τολμηρά σχέδια απελευθερώνονται.

Η έλλειψη κινητήρα και η διαφορετική χωροταξία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλάζουν άρδην τα δεδομένα της σχεδίασης των αυτοκινήτων, φέρνοντας στο προσκήνιο λύσεις και ιδέες που με τη συμβατική τεχνολογία των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν θα μπορούσαν να αναπτυχθούν. Σε έναν κόσμο όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα προσφέρουν παρόμοια χαρακτηριστικά απόδοσης, ο κάθε κατασκευαστής θα πρέπει να ξεχωρίζει από τους άλλους δημιουργώντας κάτι διαφορετικό.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές μάρκες έχουν οδηγηθεί στο «πιλοτικό» πρόγραμμα δημιουργίας κάποιας παράλληλης δραστηριότητας που αφορά στην επανεμφάνιση χαρακτηριστικών σχημάτων και μοντέλων που παραπέμπουν στην ιστορία τους. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, για να προχωρήσουν προς την κατεύθυνση της επανατοποθέτησης της εκάστοτε αισθητικής νόρμας, εταιρείες ακολουθούν το παράδειγμα της JLR (Jaguar Land Rover) με τη στρατηγική Reimagine.

Αντίστοιχα, επανάσταση αναμένεται και στο σχεδιασμό της καμπίνας, όπου τα δεδομένα αλλάζουν με την απελευθέρωση χώρων εξαιτίας του μικρότερου όγκου των μηχανικών μερών. Τώρα η τεχνολογία επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να δημιουργήσουν τη δική τους εσωτερική ατμόσφαιρα, συμπεριλαμβανομένου συγκεκριμένου φωτισμού, ήχων, ρυθμίσεων θέρμανσης, ακόμα και διαμόρφωσης επιφανειών.

Η τεχνολογία επιτρέπει πλέον τη διάδοση των εφαρμογών όπως είναι ο φωνητικός έλεγχος, η αναγνώριση χειρονομιών και η παρακολούθηση των ματιών του οδηγού, για να γίνεται ο έλεγχος του αυτοκινήτου με τρόπο τελείως διαφορετικό σε σχέση με το παρελθόν αλλά πάντα με γνώμονα τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια των μετακινήσεων.

Η «έκρηξη» της τεχνολογικής εκμετάλλευσης, θα φέρει και την επέκταση των αναζητήσεων περί κοινωνικής ευθύνης από τις εταιρείες. Η αποδοχή και η αναζήτηση από το κοινό των πιο «πράσινων» μορφών μετακίνησης και ενέργειας, οδηγούν τις εξελίξεις και σε εταιρικό επίπεδο, με τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να παίρνουν η μια μετά την άλλη αποφάσεις που ορίζουν ένα πιο αποδοτικό προφίλ για όλες τις λειτουργίες: από την κατασκευή των αυτοκινήτων, μέχρι την υποστήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Bentley, Adrian Hallmark, αναφέρει σχετικά σε πρόσφατη συνέντευξή του πως «σε όλο τον κόσμο, οι πελάτες μας λένε ότι θέλουν βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχείρησής μας και αυτό πρέπει να συνδυαστεί με τη δέσμευσή μας για τη διατήρηση της ηγετικής θέσης μας ανάμεσα στους premium κατασκευαστές πολυτελών μοντέλων. Εφευρίσκουμε εκ νέου κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων μας προς ένα μέλλον με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, με μόνο ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας έως το 2030».

Η βιωσιμότητα επεκτείνεται επίσης στην αυξανόμενη έρευνα για καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η Porsche ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι προχωρά με την έρευνα και την εξέλιξη των συνθετικών καυσίμων, ενώ περαιτέρω επενδύσεις προγραμματίζονται από εταιρείες καυσίμων, καθώς και από κατασκευαστές όπως είναι η Audi, η BMW και η Mazda.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>