Τέσσερις μεγάλοι κατασκευαστές της Ιαπωνίας

Η ιδέα των αφαιρούμενων μπαταριών οι οποίες θα επιτρέπουν στα ηλεκτροκίνητα οχήματα να ανακτήσουν τη μέγιστη δυνατή αυτονομία τους μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα δεν είναι νέα.

Παρά το γεγονός, βέβαια, ότι η διαδικασία της αντικατάστασης των αποφορτισμένων μπαταριών π.χ. σε έναν σταθμό ανεφοδιασμού φαντάζει εύκολη, στην πράξη δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Ειδικά σε οχήματα που απαιτούν μεγαλύτερη ενέργεια και μεγαλύτερες σε βάρος μπαταρίες για να εξασφαλίσουν μια αυτονομία της τάξης των 200-300 χιλιομέτρων.

Φυσικά δεν ισχύει το ίδιο στις μοτοσικλέτες, όπου οι μικρότεροι σε όγκο και σε βάρος συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσαν να καταστήσουν την αλλαγή-αντικατάστασή τους εφικτή.

Με αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, οι τέσσερις μεγαλύτεροι κατασκευαστές μοτοσικλετών στην Ιαπωνία, ένωσαν τις δυνάμεις τους στηρίζοντας ένα ερευνητικό πρόγραμμα αντικείμενο του οποίου ήταν η εξέλιξη μπαταριών που θα αντικαθίστανται χωρίς προφανώς ειδικό εξοπλισμό και χρονοβόρες διαδικασίες.

Τα αποτελέσματα του προγράμματος ήταν άκρως ενθαρρυντικά και σήμερα, σχεδόν έξι μήνες μετά, οι Yamaha, Honda, Suzuki και Kawasaki ανακοίνωσαν τη συμφωνία τους πάνω στον τύπο/πρότυπο των αφαιρούμενων μπαταριών με τις οποίες θα εξοπλίζουν τις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες τους.

Όλες οι μπαταρίες θα διαθέτουν το ίδιο βάρος, το ίδιο μέγεθος, την ίδια ανθεκτικότητα και τα ίδια χαρακτηριστικά ασφάλειας ώστε να είναι απολύτως συμβατές με τα δίκυκλα και των τεσσάρων κατασκευαστών.

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι οι τέσσερις ιαπωνικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων μοτοσικλετών σε παγκόσμιο επίπεδο, αντιλαμβάνεται κανείς ποιος θα είναι ο αντίκτυπος μιας συμφωνίας που φιλοδοξεί να θέσει τέλος στους συμβιβασμούς που επιβάλλει η περιορισμένη αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος και οι αργοί χρόνοι φόρτισης.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>