Γιατί να Αγοράσεις Αυτοκίνητο Diesel το 2020

Ανυπόστατα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των αυτοκινήτων diesel
Ανακριβείς απόψεις “ειδικών”
Εκφοβιστικούς τίτλους στα διαδικτυακά media
Μέχρι που σκέφτεσαι να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου επειδή είναι diesel… Να προλάβεις γρήγορα το “κακό”!

Ε λοιπόν ξέρεις κάτι;

Όλα αυτά είναι ανοησίες και ελπίζουμε η παρανόηση αυτή να λυθεί σήμερα. Τώρα. Εδώ.

Πέραν των απαντήσεων όμως που αναζητάς -και που θα μάθεις στη συνέχεια- θέλουμε από αυτό το άρθρο να σου μείνει ΈΝΑ πράγμα:

Προσοχή στα δημοσιεύματα που διαβάζεις στο διαδίκτυο! Υπάρχει πολλή κακή πληροφορία που πρέπει να φιλτράρεις.

Κατά τα άλλα, για να σου λύσουμε γρήγορα την απορία…

Τα αυτοκίνητα diesel θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμη, μια βιώσιμη επιλογή για όλους τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων.
Πως προέκυψαν τα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των diesel στις μεγάλες πόλεις;

Η επιθετική πολιτική απέναντι στα αυτοκίνητα diesel ξεκίνησε λίγο μετά το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων, το γνωστό και ως “Dieselgate”.

Το γεγονός αυτό πυροδότησε ένα ντόμινο εξελίξεων, αρχής γενομένης με την έντονη μεταστροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες παραδέχτηκαν πως οι κινητήρες diesel είναι δύσκολοι στην διαχείριση τους.

Παράλληλα όλοι θυμήθηκαν πόσο απαρχαιωμένος ήταν ο κύκλος μέτρησης NEDC (New European Driving Cycle) που γινόταν στα εργαστήρια και οι αρμόδιοι φορείς στην Ε.Ε. σχεδίασαν μια νέα μέτρηση εκπομπών ρύπων.

Αυτός είναι ο κύκλος RDE (Real Driving Emissions) και βασίζει τις μετρήσεις του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, στο δρόμο δηλαδή και όχι σε ένα εργαστήρι κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Μετά την εφαρμογή του RDΕ, οι περισσότεροι κατασκευαστές στην Ευρώπη -και ειδικά οι Γερμανοί- άρχισαν να ιδρώνουν καθώς το downsizing με τους μικρούς turbo κινητήρες ήταν χτισμένο πάνω στον NEDC.

Ξαφνικά, η προστασία του περιβάλλοντος γίνεται μείζον ζήτημα διεθνώς, τα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των ρυπογόνων diesel πληθαίνουν, ενώ παράλληλα ένας μεγάλος έρωτας φουντώνει: αυτός της ηλεκτροκίνησης.

Την ίδια περίοδο στην Ελλάδα κυριαρχούσε μια μανία άνευ προηγουμένου…

Η ελληνική υπερβολή με τα αυτοκίνητα diesel

Μέχρι τότε, στην Ελλάδα επικρατούσε ένα αδιανόητο παραλήρημα από το αγοραστικό κοινό και ο λόγος ήταν προφανής: Η οικονομική κρίση.

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήθελαν να αγοράσουν ένα “πετρέλαιο” για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους με το χαμηλότερο δυνατό κόστος κίνησης.

Λογικό αφού το κύριο πλεονέκτημα των diesel κινητήρων είναι η οικονομία καυσίμου (λόγω θερμοδυναμικής καταναλώνει περίπου 20-35% λιγότερο καύσιμο από ότι ένας βενζινοκινητήρας,) ενώ παράλληλα η τιμή του λίτρου στη χώρα μας είναι ελκυστικά χαμηλή.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην υπερβολή.

Για να καταλάβεις, το ποσοστό των καινούριων diesel αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2016 άγγιξε το 72% των συνολικών πωλήσεων.
Την ίδια ώρα, στην αγορά των μεταχειρισμένων, η ζήτηση για ένα φθηνό αυτοκίνητο diesel είχε εκτοξευθεί σε τέτοιο βαθμό που η ίδια η αγορά αδυνατούσε να καλύψει.

Αυτός ήταν και ο λόγος που πολλοί έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων -ακόμα και σήμερα συμβαίνει αυτό- εισάγουν αυτοκίνητα diesel από το εξωτερικό, γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα προσφέρουν στους ανυποψίαστους ως τις “ευκαιρίες” που ζητούν…

Έχουμε όμως γράψει αναλυτικά περί αυτού το θέματος σε ένα άρθρο που πρέπει απαραιτήτως να διαβάσεις: “Τι να προσέξεις στα φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αποκαλούν ευκαιρίες“

Πλέον, η διαφορά μεταξύ πετρελαίου και βενζίνης έχει ισορροπήσει, με τους βενζινοκινητήρες να έχουν πάρει ξανά το πάνω χέρι με ποσοστό 54,4% (ΕΛΣΤΑΤ & ΣΕΑΑ 2018).

Μέχρι και πριν λίγους μήνες λοιπόν, όσοι παρότρυναν τον καταναλωτή να αγοράσει ένα αυτοκίνητο diesel, σήμερα τον τρομάζουν -ανυπόγραφα πολλές φορές- με ανακρίβειες και άτοπα επιχειρήματα που φλερτάρουν με την έννοια της χειραγώγησης.
Ποιο είναι το μέλλον των diesel αυτοκινήτων;

Αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτροκίνηση θα καθυστερήσει αρκετά μέχρι να εφαρμοστεί μαζικά.

Την ίδια στιγμή, τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον είναι πιο “καθαρά” όσο ποτέ και συνεχίζουν να προσφέρουν ένα ελκυστικό πακέτο για όποιον αναζητά οικονομία καυσίμου.

Σύμφωνα με την AECC λοιπόν (Association for Emissions Control by Catalyst), τη διεθνή μη-κερδοσκοπική ένωση για τον έλεγχο εκπομπών από τους καταλύτες, το μέλλον των diesel αυτοκινήτων διαγράφεται κάπως έτσι:

– Έτος 2019: Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων του Λονδίνου
Τα αυτοκίνητα με σύγχρονους κινητήρες diesel τεχνολογίας EURO 6 θα επιτρέπονται να εισέλθουν στην ζώνη χαμηλών ρύπων στο κέντρο του Λονδίνου, και σε άλλες ζώνες χαμηλών ρύπων εντός της Μ. Βρετανίας.

– Έτος 2025: Προτεινόμενοι Περιορισμοί στις Πόλεις
Ορισμένες μεγάλες πόλεις (Μαδρίτη, Παρίσι, Αθήνα) έχουν κάνει προτάσεις για να απαγορευθούν τα παλιά αυτοκίνητα diesel από το 2025 και έπειτα.

Ωστόσο οι πόλεις αυτές θα επιτρέπουν την κυκλοφορία στα οχήματα με κινητήρες αντιρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6 (και άνω), αναγνωρίζοντας ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της E.E.

Με λίγα λόγια, το πιθανότερο είναι ότι θα απαγορευτούν τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα diesel.

Όσα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με κινητήρες EURO 6, EURO 7 και άνω, θα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα στην Αθήνα.
– Έτη 2030-2049: Προτεινόμενοι Περιορισμοί στις Χώρες
Κάποιες χώρες βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιό συζητήσεων για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου μέχρι το τέλος του 2040.

Συμπέρασμα
Μαζί με τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμα στην αγορά καθώς αποτελούν μια καλή και βιώσιμη επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>