Δοκιμή:Citroen e-C4 C-Cross Vs Nissan LEAF

Από Autotriti

H ηλεκτρική εκδοχή του ξεχωριστού Citroen C4 C-Cross στέκεται απέναντι στο Nissan LEAF που άνοιξε το δρόμο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής. Με δεδομένη την παραπλήσια τιμή αγοράς, ποιο είναι καλύτερη αγορά;
Το Nissan LEAF είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και σίγουρα μόνο τυχαία δεν είναι το παγκόσμιο best seller. Η δεύτερη γενιά του ήρθε πριν 3 χρόνια καλύτερη σε όλους τους τομείς σκοπεύοντας να αυξήσει κι` άλλο τις πωλήσεις του. Από τότε όμως οι ηλεκτρικές προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες πολλαπλασιάζονται με ραγδαίο ρυθμό. Μια από αυτές είναι και η ηλεκτρική έκδοση του νέου Citroen C4 C-Cross, που στέκεται ακριβώς απέναντι από το Nissan LEAF με ανάλογο οικογενειακό προσανατολισμό. Ας δούμε όμως συνοπτικά τι γίνεται συγκριτικά σε όλους τους τομείς μεταξύ των δύο αυτών ηλεκτρικών μοντέλων.

Εμφάνιση: Ξεχωριστό το e-C4, πιο διακριτικό το LEAF
Το Nissan LEAF έχει μήκος 4,49 μ. και μόνο αδιάφορο δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις αισθητικά, ενώ «φωνάζει» πως δε διαθέτει συμβατικό σύστημα κίνησης αφού δεν μοιάζει με κανένα από τα συμβατικά μοντέλα της Nissan. Από την άλλη, το Citroen e-C4 με 4.360 χλστ. είναι εμφανώς πιο κοντό, με την ηλεκτρική του έκδοση να μην διαφέρει ουσιαστικά από τις συμβατικές. Όμως και πάλι είναι ξεχωριστό αισθητικά προβάλλοντας μια μαεστρική ισορροπία ανάμεσα σε μικρομεσαίο χάτσμπακ, κουπέ και crossover.

Κινητήρες-Επιδόσεις: Καλύτερη αυτονομία από το e-C4, πιο σβέλτο το LEAF
Οι ηλεκτροκινητήρες που εφοδιάζουν τα δύο μοντέλα είναι σταθερού μαγνήτη με αυτόν του LEAF να αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής (υπάρχει και έκδοση με 217 άλογα και μπαταρία 62 kWh), ενώ του e-C4 προσφέρει 136 ίππους και 260 Nm ροπής. Στην πράξη και οι δύο ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν καλές επιδόσεις, ωστόσο η παραπάνω ιπποδύναμη και το κατάτι χαμηλότερο βάρος του LEAF του δίνουν το σχετικό σημείο. Η ουσιαστική διαφορά όμως πηγάζει από τον συνδυασμό του e-C4 με μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh με το LEAF να διαθέτει μπαταρίες 40 kWh με αποτέλεσμα το γαλλικό μοντέλο να προσφέρει μεγαλύτερη θεωρητική, αλλά και πραγματική αυτονομία. Έτσι το e-C4 να μπορεί να διανύσει έως 352 χλμ. θεωρητικά (325 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής μας) ενώ το LEAFπροσφέρει αυτονομία 270 χλμ. (240 χλμ. στη δοκιμή). Ο χρόνος φόρτισης πάντως και των δύο από wallbox 7,4 kW ανέρχεται στις 7,5 ώρες, ωστόσο το γαλλικό μοντέλο υποστηρίζει ταχυφόρτιση 100 kW με αποτέλεσμα την πλήρη φόρτιση μέχρι το 80% σε 30 λ., όταν το LEAF με 50 kW απαιτεί 1 ώρα.

Εσωτερικό-Χώροι: Δείχνει πιο ποιοτικό το e-C4, μεγάλο πορτ-μπαγκάζ το LEAF
Το εσωτερικό του Nissan LEAF εκφράζει και αυτό έναν πιο σύγχρονο διάκοσμο με high-tech στοιχεία, που τονίζουν τη high-tech λογική του. Ξεχωρίζει ο πίνακας οργάνων με το μεγάλο αναλογικό ταχύμετρο στα δεξιά και την ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στα αριστερά, και η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό αν και είναι κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά επιδεικνύει καλή ποιότητα κατασκευής με προσεγμένη συναρμολόγηση, αν και σε αυτό τον τομέα δείχνει να ξεχωρίζει το Citroen e-C4. Δεν είναι μόνο τα μαλακά υλικά και το πιο προσεγμένο φινίρισμα, είναι ο συνολικός διάκοσμος που δείχνει πιο σύγχρονος χωρίς ωστόσο να ξεχωρίζει από τα συμβατικά C4-Cross. Καλύτερη σε γραφικά και απόκριση είναι και η οθόνη του infotainment, ενώ ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλη την πληροφόρηση για την κατανάλωση και την παροχή ενέργειας χωρίς όμως να ενθουσιάζει με την αισθητική του.
Από πλευράς χώρων, η καμπίνα του e-C4 προσφέρει αρκετά πιο μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, χωρίς αυτό να σημαίνει πως στο πίσω κάθισμα του LEAF δε θα φιλοξενηθούν άνετα 2 ενήλικες. Η διαφορά τους ωστόσο εμφανίζεται στο διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές όπου το LEAF χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο και το ανάλογο μήκος του προσφέρει 405 ή 435 λίτρα ανάλογα με τη θέση του δαπέδου, όταν στο e-C4 προσφέρονται 380 λίτρα.

Στο δρόμο: Αμφότερα εύκολα στη χρήση, εμφανής υπεροχή άνεσης για το e-C4
Αν και τα δυο μοντέλα εμφανίζονται ευέλικτα, αλλά και ιδιαίτερα εύκολα στη χρήση τους ειδικά σε αστικές συνθήκες, είναι σαφώς πιο σφιχτά από τα συμβατικά δεδομένα. Αυτό γίνεται αισθητό περισσότερο στο LEAF ειδικά στο πέρασμα από διαδοχικές ανωμαλίες, τη στιγμή που το e-C4 χάρη στην ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ (Progressive Hydraulic Cushions), τα Advanced Comfort καθίσματα-πολυθρόνες και την «έξυπνη» διάσταση των ελαστικών του (195/60 R18) δίνει έμφαση στην άνεση. Το LEAF ωστόσο γέρνει λιγότερο και δε δείχνει τόσο βαρύ σε μια στροφή, ενώ ξεχωρίζει για τη λειτουργία e-pedal που ενσωματώνει και που σου επιτρέπει μετά από κάποιο χρόνο εξοικείωσης, να μην χρησιμοποιείς καθόλου το φρένο αφού επιβραδύνει πολύ έντονα στο άφημα του γκαζιού.

Η γνώμη μας
Τόσο το Citroen e-C4 Cross, όσο και το Nissan LEAF αποτελούν δύο από τα πιο ικανά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς και μάλιστα σε… γήινη τιμή μετά από το όφελος της κρατικής επιδόσεις. Tο Citroen e-C4 C-Cross λόγω και τους crossover χαρακτήρα του θα καλύψει περισσότερες οικογενειακές ανάγκες τόσο μέσω των χώρων του, όσο της άνεσης και της πολύ καλής αυτονομίας που προσφέρει με μια μόνο φόρτιση. Από την άλλη, το Nissan LEAF είναι ακόμα πιο προσιτό, ξεχωρίζει για τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα, έχει μεγάλο πορτ μπαγκάζ (σημείο που υποφέρουν τα συνήθη ηλεκτρικά) και προσφέρει το πλεονέκτημα του e-pedal.

Citroen e-C4 C-Cross
+ Διαφορετικότητα σχεδιασμού, ποιότητα, πρακτικότητα και ευρυχωρία καμπίνας, αυτονομία, ποιότητα κύλισης, καθίσματα, ταχυφόρτιση 100 kW, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας
– Προς τα πίσω ορατότητα, αισθητική πίνακα οργάνων, μη ρυθμίσιμη ένταση ανάκτησης ενέργειας

Nissan LEAF 40 kWh
+ Εικόνα, στιβαρότητα κατασκευής, λειτουργία e-pedal, χώρος αποσκευών, ευελιξία-ευχρηστία, αποτελεσματικότητα, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, παγκόσμιο best-seller
– Απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού, λαστιχένια αίσθηση πεντάλ φρένου, σκληρά πλαστικά

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>