Ξέρεις τις διαφορές στις κατηγορίες αυτοκινήτων?

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν θέλεις να αγοράσεις αυτοκίνητο είναι να αποφασίσεις ποιας κατηγορίας θα είναι. Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια. Όχι μόνο από πλευράς αξίας, αλλά κυρίως μεγέθους.

Το μήκος είναι ο βασικός παράγοντας κατηγοριοποίησης των αυτοκινήτων μιας και από αυτό εξαρτάται και ο ρόλος κάθε τετράτροχου. Αλήθεια μπορεί να κανείς να φανταστεί ως ιδανικό όχημα για την πόλη ένα μοντέλο με αμάξωμα 5 μέτρων; Ή αντίθετα ένα όχημα κατάλληλο για ταξίδι με μήκος 2,8 μ. όπως ένα smart fortwo; Έκαστος στο είδος του λοιπόν και στην προκείμενη περίπτωση στο μέγεθός του.

Βεβαίως έχουμε και την τάση των crossover/SUV, τα οποία πλέον βασίζονται σε μοντέλα των βασικών κατηγοριών μεγέθους, αλλά έχουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος και υψηλή θέση οδήγησης δίνοντας έναν αέρα υπεροχής στον οδηγό και κυρίως την ικανότητα να περάσουν κάποια εμπόδια.

Tα μίνι (κατηγορία Α) είναι, όπως καταδεικνύει και το όνομά τους τα μικρότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Το μήκος τους γυροφέρνει στα 3,6 μ. και προορίζονται κατά κανόνα για χρήση στην πόλη. Λόγω των πολύ compact διαστάσεών τους τα μίνι είναι ουσιαστικά σχεδιασμένα για δύο επιβάτες με τους πίσω να χρειάζεται να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις κυρίως σε ότι αφορά στο χώρο για γόνατα. Μικρά είναι και τα πορτ μπαγκάζ, τα οποία βρίσκονται κατά μ.ο. στα 200 λτ.

Τα μικρά (κατηγορία B) αυτοκίνητα κάποτε αποτελούσαν επιλογές για το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας. Πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει κυρίως λόγω της αύξησης των διαστάσεων τους, αλλά και της εξελικτικής διαδικασίας. Έχουν πλέον μεγαλώσει αισθητά και το μήκος τους γυροφέρνει τα 4 μέτρα. Έτσι σαν αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με την αντίστοιχη αύξηση των μεταξονίων, τα μικρά προσφέρουν χώρους, που μπορούν να καλύψουν όχι απλά ένα νέο ζευγάρι, αλλά ακόμα και μια οικογένεια, ενώ ο χώρος αποσκευών πλέον ξεπερνάει τα 300 λίτρα.

Τα μικρά crossover, μια κατηγορία που παρουσιάζει ραγδαία αύξηση του μεριδίου της στην αγορά, βασίζονται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη μικρών μοντέλων. Το μήκος τους είναι στα 4,2 μ. περίπου, το οποίο ωστόσο το εκμεταλλεύονται για το χώρο αποσκευών κατά κύριο λόγο, ο οποίος κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 400 λίτρα. Ο χώρος των επιβατών είναι λίγο καλύτερος από αυτόν των μικρών μοντέλων.

Μικρομεσαία πεντάθυρα, η κατηγορία που αρκετοί λόγω όγκου τη θεωρούν πιο μικρή από τα μικρά crossover. Και όμως είναι μακρύτερα αφού το μήκος τους είναι γύρω στα 4,35 μέτρα και αποτελούν ιδανική επιλογή για μια μέση οικογένεια. Αυτό συμβαίνει γιατί προσφέρουν ευρύχωρη καμπίνα ενώ έχουν και ικανό πλάτος για να βολεύουν με άνεση 2 παιδικά καθίσματα στο πίσω κάθισμα ή να φιλοξενήσουν και 3ο άτομο. Πάντως ο χώρος αποσκευών είναι πάνω-κάτω ίδιος με αυτά των μικρών crossover.

Για το τέλος αφήσαμε τα μικρομεσαία crossover/SUV, που βασίζονται στα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα και όπως συμβαίνει στην ανάλογη αντιστοιχία μικρών-μικρών crossover έχουν αυξημένο μήκος (κοντά στα 4,4 μ.). Αυτό στην πράξη μεταφράζεται σε μεγαλύτερο κυρίως πορτ μπαγκάζ, κατά 100 λίτρα, αλλά και σε περισσότερο «αέρα» για τους επιβάτες.

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>