Η δημιουργία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το νέο πεδίο δράσης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργήσουν νέα μοντέλα μηδενικών ρύπων. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη προσπάθεια τους να ολοκληρώσουν τα νέα μοντέλα, είναι η αύξηση της αυτονομίας, η μείωση του βάρους του αυτοκινήτου, το επίπεδο ασφάλειας που παρέχουν στους επιβάτες και στους πεζούς καθώς και ο περιορισμός της τελικής τιμής του αυτοκινήτου.
Ειδικότερα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται τώρα στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν περιορισμένη αυτονομία, λόγω των δυνατοτήτων της συστοιχίας μπαταρίας στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες συνήθως δεν ξεπερνά τα 300 χλμ. Δηλαδή ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να καλύψει την απόσταση Αθήνα- Θεσσαλονίκη, με μια πλήρη φόρτιση.
Σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα η τιμή πώλησης, βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και είναι απαγορευτική για την πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών. Οι εταιρείες παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εκτιμούν ότι οι τιμές θα μειωθούν [...]
Σχεδόν επτά χρόνια από τότε που λανσαρίστηκε στην αγορά, το αμιγώς ηλεκτρικό και, κατά συνέπεια, μηδενικών ρύπων κόμπακτ μοντέλο της BMW εξακολουθεί να απολαμβάνει υψηλή ζήτηση. Στο εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία, το 200.000ό i3 βγήκε πριν από μερικές ημέρες από τη γραμμή παραγωγής. Και φυσικά, σχεδόν αθόρυβα, όπως πάντα. Το BMW i3s βαμμένο στο χρωματισμό Fluid Black και με πινελιές BMW i Blue κατασκευάστηκε για λογαριασμό ενός πελάτη της εταιρείας από την περιοχή της Σαξονίας.
Το ηλεκτρικό BMW i3 σπάει το φράγμα των 200.000 μονάδων
Το BMW i3 των 170 ίππων και το BMW i3s των 184 ίππων κατασκευάζονται στη Λειψία για την παγκόσμια αγορά σε μία ειδική γραμμή παραγωγής και από εκπαιδευμένο προσωπικό. Ξεκινώντας η παραγωγή το 2013, το εργοστάσιο της Σαξονίας εξελίχθηκε σε πρωτοποριακό κέντρο αριστείας (centre of excellence) για τη βιώσιμη μετακίνηση, με το BMW i3 να είναι το πρώτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μεγάλης κλίμακας του BMW Group και το [...]
Αναφερόμαστε στην 4η (!) γενιά ηλεκτρικού smart η οποία -όπως είναι φυσικό- είναι και η πιο εξελιγμένη. Μιλάμε πλέον για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο δε θα αγχώσει τον χρήστη του, αφού τα 160km αυτονομίας που πλέον δίνει, είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο της καθημερινής απόστασης που καλύπτει ένας «εντός των τειχών» οδηγός. Κι αν θελήσει ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα το νέο ηλεκτρικό smart μπορεί σε 45 λεπτά να φορτιστεί στο 80%, με τον ανάλογο smart φορτιστή (6 ώρες σε σπιτιού στο 100%).
Δεν είναι τυχαίο που οι Γερμανοί με περίσσιο… θράσος (δηλαδή εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο τους) διάλεξαν το Μαϊάμι για την Παγκόσμια Δημοσιογραφική παρουσίαση. Σε μία πόλη που το κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι το… τεράστιο (τα smart είναι ένα σπάνιο φαινόμενο) αλλά και οι μεγάλες αποστάσεις.
Κινητήρας, μπαταρίες
Και στην περίπτωση της ηλεκτρική έκδοσης, τον κινητήρα τον έχουν… αγγίξει Γαλλικά χέρια (της Renault) όντας όμοιος με αυτός του Zoe, όμως η μπαταρία [...]
Εξωτερικά, εάν δεν παρατηρήσεις την απουσία εξατμίσεων στο πίσω τμήμα, δύσκολα θα καταλάβεις ότι το ηλεκτρικό smart δεν είναι ένα συνηθισμένο μοντέλο. Μόνο τα σήματα και αυτοκολλήτα «electric drive» φωνάζουν για το διαφορετικό της έκδοσης. Το διθέσιο εσωτερικό του ηλεκτρικού smart είναι ίδιο με αυτό των υπολοίπων smart, με μικρές μόνο αλλαγές σε όργανα και ενδείξεις, που φροντίζουν για την πληροφόρηση του οδηγού σε ό,τι αφορά στο σύστημα κίνησης του αυτοκινήτου.
Εξαιρετική οικονομία
Από πλευράς απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας του smart έχει μέγιστη ισχύ 75 ίππων και ροπή 130 Nm, που καταλήγει μέσω κιβωτίου μιας σχέσης στον πίσω άξονα. Παρά τα έξτρα 150 κιλά του σε σχέση με το «απλό» μοντέλο, οι επιδόσεις είναι άκρως ικανοποιητικές. Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 17,6 kWh και για μια πλήρη φόρτισή τους από την απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται 7 ώρες. Η smart ανακοινώνει ανώτερη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση 145 χλμ. και μέση κατανάλωση ρεύματος 15,1 kWh/100 [...]
Η Smart βάζει στην πρίζα όλα της τα μοντέλα για να καλύψει πέρα από τις ανάγκες για ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και όλες σας τις οικολογικές ανησυχίες
Ταξιδέψαμε στην Τουλούζη της Γαλλίας για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι των νέων ηλεκτρικών Smart. Στην πόλη της τεχνολογίας, της διανόησης και των τεχνών και φυσικά την έδρα της Airbus, την εταιρεία που δημιουργεί τα αεροσκάφη που μας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο, η Smart δίνει τη δική της εκδοχή για το σύγχρονο τρόπο μετακινήσεων, όχι τόσο μακρινών, αλλά αστικών, πηγαίνοντας τα μικρά της μοντέλα ένα βήμα πιο πέρα. Για την ακρίβεια αρκετά, κάνοντας όχι απλώς βήματα, αλλά άλματα.
Εξελιγμένο σε όλους τους τομείς σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Smart είναι πιο… αυτοκίνητο, με θετικό, άνετο πάτημα στο δρόμο, που δεν θυσιάζει την άνεση για χάρη της ευελιξίας. Το πλαίσιο είναι δουλεμένο, η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες, ενώ το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι [...]
Το μέλλον
Σαν πιτσιρικάς, φανταζόμουν ότι τα αυτοκίνητα στο μακρινό μέλλον θα πετάνε. Πίστευα μάλιστα ότι, όταν θα έφτανα εγώ στην ηλικία να οδηγήσω, τότε η φαντασία μου θα γινόταν πραγματικότητα. Φαίνεται όλα αυτά τα cartoon με τους σούπερ ήρωες και οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας με είχαν επηρεάσει, αφού, όταν άρχισα να οδηγώ, υπήρχαν στους δρόμους μας ακόμα αυτοκίνητα με καρμπυρατέρ. Τα έφερε έτσι η ζωή και βρισκόμαστε στο σήμερα, όπου κρατώ τα κλειδιά ενός αυτοκινήτου, που μοιάζει να έχει έρθει από την παιδική μου φαντασία. Δεν πετάει όμως.
State-of-the-art
Κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά, όπως carbon και αλουμίνιο, αμιγώς ηλεκτρικό, με οριακά ανεκτή αυτονομία για το 2013, οπότε και παρουσιάστηκε, με ένα εσωτερικό που θυμίζει όντως αυτοκίνητο από το μέλλον. Ναι, είχε σοκάρει τότε όλους μας στο χώρο του αυτοκινήτου. Δεν άργησαν να αντεπιτεθούν άλλες εταιρείες, οι οποίες παρουσίασαν μοντέλα με μεγαλύτερη αυτονομία, οπότε η BMW δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα [...]
Το best seller των ηλεκτρικών στην Ευρώπη για το 2018 αντιμετωπίζει το πιο ευυπόληπτο premium. Και τα δύο αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του αύριο στις μετακινήσεις και μας δίνουν μία γεύση από τον θαυμαστό νέο κόσμο.
Δεν θα αργήσει να έρθει η μέρα όπου το αποτέλεσμα ενός συγκριτικού μεταξύ δύο ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κριθεί (και) από το μήκος της μπαλαντέζας του βασικού εξοπλισμού, που στη μία από τις δύο περιπτώσεις θα είναι μακρύτερη.
Στην παρούσα φάση, ωστόσο,το κριτήριο για να δεις αν ένα από τα συγκεκριμένα δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχωρίζει είναι λίγο πιο ξεκάθαρο. Και σαφώς πιο χειροπιαστό. Ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό. Εντούτοις, η εντύπωση που επικρατεί, τουλάχιστον για τα δεδομένα της υποδομής που υπάρχουν ακόμα και σήμερα στη χώρα μας, είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξυπηρετούν μόνο τις αστικές μετακινήσεις. Μετά από τις τελευταίες πλούσιες εμπειρίες του CAR πάνω στο θέμα, έχουμε να πούμε πως ναι μεν γίναμε λίγο σοφότεροι [...]
Αρκετές ευκαιρίες στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, κυρίως γιατί το κόστος ενός καινούργιου είναι αρκετά μεγάλο, ενώ και η μετάβαση στη νέα ηλεκτρική τεχνολογία είναι επί του παρόντος και ακριβή, αλλά και προβληματική λόγω έλλειψης υποδομών στη χώρα μας.
Ωστόσο, συνεχίζει να πρόκειται για μία πολύ μεγάλη σε αξία αγορά και πρέπει η επιλογή να είναι σωστή.
Ο κ. Μανώλης Ορφανουδάκης, ιδιοκτήτης της εμπορίας αυτοκινήτων Super Cars στον παράδρομο του ΒΟΑΚ στα Τσικαλαριά της Σούδας, επισημαίνει κάποια… μικρά μυστικά για να μην προχωρήσετε σε μία αγορά που θα σας στοιχίσει… τα διπλάσια!
Όπως αναφέρει, χρειάζεται έρευνα αγοράς, να γνωρίζει ο αγοραστής τις ανάγκες που θα καλύψει το αυτοκίνητο που θα πάρει, αλλά και να είναι αποφασισμένος εξ αρχής για τον προϋπολογισμό του και τα χρήματα που θα ξοδέψει.
“Είναι αλήθεια ότι ο κίνδυνος απάτης είναι πολύ μεγαλύτερος κατά την αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι αγοραστές να είναι πολύ πιο προσεκτικοί! Καλό είναι να [...]
Ο εξηλεκτρισμός των εκδόσεων RS στα μοντέλα της Audi, είναι ένα ακόμα βήμα εξέλιξης για την ηλεκτροκίνηση που είναι το μέλλον.
Τα μελλοντικά μοντέλα Audi RS θα έχουν έναν κινητήρα και αυτός θα είναι ηλεκτρικός, καταρρίπτοντας ένα ακόμα «οχυρό» για τα ορυκτά καύσιμα και τους οπαδούς τους.
Σε μια συνέντευξή του σε περιοδικό αυτοκινήτου στη Βρετανία, ο επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της Audi Sport, Rolf Michl, ρωτήθηκε για τις προθέσεις της μάρκας, που περιλαμβάνει ήπια υβριδικά, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και πως θα «κινηθεί» στην κατηγορία που έχουν εδραιωθεί οι εκδόσεις RS ως μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Η απάντηση ήταν πάρα πολύ εύκολη και δόθηκε με φυσικότητα από τον Michl, που υποστήριξε την ηλεκτροκίνηση και τις υψηλές επιδόσεις που μπορεί να προσφέρει σε ένα αυτοκίνητο.
Ο Michl ανέφερε ξεκάθαρα πως «θέλουμε να κρατήσουμε απλή τη φιλοσοφία RS για τον πελάτη. Θα έχουμε έναν κινητήρα για κάθε αυτοκίνητο. Δεν έχει νόημα να προσφέρουμε διαφορετικούς κινητήρες», κατέληξε, [...]
Μετά τα Logan και Duster, το Spring Electric είναι έτοιμο να φέρει μία ακόμα επανάσταση στην αγορά, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους
Η υψηλή απόσταση από το έδαφος και το σχήμα του δίνουν την τέλεια περιπετειώδη εμφάνιση για να κινηθείτε στη ζούγκλα της πόλης.
Ο δυναμικός σχεδιασμός του διαθέτει χαρακτηριστικά από τον κόσμο των SUV, όπως τα φτερά των τροχών, οι ράβδοι της οροφής και το ύψος από το έδαφος (150 mm χωρίς φορτίο). Χάρη στους μεγάλους ώμους και το καμπυλωτό καπό, το Spring δείχνει στιβαρό, ενώ το πλάτος του υποδηλώνει πλούσιο εσωτερικό χώρο. Ωστόσο, παρά την όψη του, το Spring Electric είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο πόλης με compact διαστάσεις: Έχει μήκος μόλις 3,73 μέτρα, πλάτος 1,62 μέτρα και ύψος 1,51 μέτρα.
Εμφάνιση
Το Spring Electric σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο. Το μπροστινό του άκρο αποπνέει μια ισχυρή προσωπικότητα με κωνικά φώτα LED των οποίων η οριζόντια γραμμή επεκτείνεται στη σχεδίαση της μάσκας, με σχήμα [...]
Πρόσφατα σχόλια