Από Autotriti
Σύμφωνα με εξαγγελίες του κυβερνητικού εκπροσώπου, τα τεκμήρια διαβίωσης σε όλο τους το εύρος, ήτοι σε κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες κ.α. θα καταργηθούν σταδιακά από το 2020 σε βάθος διετίας, ενώ τη θέση τους θα πάρουν νέοι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, αυτή είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, καθώς θα ανοίξει ο δρόμος για την επανακυκλοφορία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που οι ιδιοκτήτες τους είχαν καταθέσει τις πινακίδες λόγω της δυσβάσταχτης φορολογίας. Επιπλέον αυτού, εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι εξαγγελίες θα ανοίξει η στρόφιγγα για την αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. που εδώ και αρκετά χρόνια θεωρείται από πολλούς απαγορευτική με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο.
Και αν πιστεύετε πως αυτό αφορά τους λίγους «προνομιούχους» που μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού είστε λάθος. Πλέον υπάρχουν πολλά προσιτά δίλιτρα και άνω μοντέλα που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και όχι σε μια κάστα λίγων.
Κύριος υπεύθυνος γι αυτό είναι οι [...]
Ποιά είναι η πρώτη Citroen που έρχεται στο νου όταν σκέφτεστε τη μάρκα; Η τελευταία C4 ή η τελευταία GSA; Η πιο πρόσφατη μπερλίνα, η C5 ή η BX; Οι διαφορές είναι εμφανείς. Τα μοντέλα της μάρκας που θυμόμαστε, ή καλύτερα που θέλουμε να θυμόμαστε ανήκουν στην προηγούμενη εποχή της Citroen. Τα πιο πρόσφατα, μπορεί να ήταν καλά, φθηνά και άνετα, αλλά μέχρι εκεί.
Η Citroen χρειάστηκε νέα ηγεσία για να βγει από τον λήθαργο και να δει πως χάνεται ανάμεσα τους άλλους, πως ένα μοντέλο δεν αρκούσε για να κρατήσει την υπόληψη της μάρκας όταν η υπόλοιπη γκάμα ήταν αδιάφορη, κοινότυπη και συμβατική. Μπορεί η Citroen να είχε τις στιγμές της, με το C2, το C3 Pluriel και την C6, όμως τα μαζικά μοντέλα, όπως το C4 και το C5 προσπάθησαν να δείχνουν κάτι που δεν είναι: γερμανικά.
Αυτά τα λάθη έγιναν μάθημα. Είναι εμφανές από τη νέα γκάμα της μάρκας τα τελευταία πέντε [...]
Μπορεί η συζήτηση μόλις να ξεκινά. Μόλις τώρα να έχουν αρχίσει οι διερευνητικές ερωτήσεις, και οι απαντήσεις από τη Ferrari να είναι σκόρπιες, αόριστες και μάλλον αρνητικές, όμως στην αντίπερα όχθη του ανταγωνισμού, στην Porsche, το πράγμα έχει πλέον λάβει σάρκα και οστά.
Η Porsche Taycan είναι μια Panamera με ηλεκτροκινητήρα, παρά του ότι τα ονόματα των εκδόσεων περιέχουν τη λέξη Turbo. Για την Porsche η Taycan είναι ένα μεγάλο βήμα αφού η μάρκα πέρασε πολύ γρήγορα από μια ενδιάμεση υβριδική φάση (Cayenne, Panamera, Macan κλπ.) και τώρα έρχεται με ένα πλήρως ηλεκτρικίνητο supercar . Γιατί; Γιατί ήθελε να είναι πρώτη εκεί που οι άλλοι ακόμη «αρνούνται» ότι πάνε. Και η πρωτιά έχει τη σημασία της.
Βλέπεις για μια μάρκα επιδόσεων, όπως η Ferrari, η επόμενη δεκαετία αποτελεί πρόβλημα. Όταν όλοι οι κατασκευαστές θα περνάνε στην ηλεκτροκίνηση, οι επιδόσεις από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χάσουν τη σημασία τους. Πρώτα γιατί οι νομοθεσίες θα απαγορεύουν [...]
Ποιον θα ρωτούσαν αν έχει περισσότερα άλογα απ`ότι χρειάζεται και θα έλεγε «ναι»; Πάρε οποιοδήποτε αυτοκίνητο της αγοράς και βάλΆτου 100 άλογα παραπάνω. Θα πει ποτέ κανείς, δεν τα θέλω, περισσεύουν;
Στην εποχή της βενζίνης, μάθαμε πως τα άλογα, όσο και αν τα θέλουμε, κοστίζουν. Κοστίζουν σε κάθε πιθανή μορφή τους. Θες μεγαλύτερο κινητήρα, βαρύτερο, με περισσότερους κύλινδρους και χωρητικότητα. Θες περισσότερο καύσιμο, ισχυρότερο κιβώτιο ταχυτήτων, και άρα μεγαλύτερο χώρο κάτω από το καπό, που σημαίνει και μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Κάθε φορά που βλέπεις τη λέξη “μεγαλύτερο”, αυτό μεταφράζεται σε άμεσο ή έμμεσο κόστος. `Aμεσο γιατί απλά πληρώνεις οτιδήποτε με το μέγεθος, και έμμεσο γιατί το πληρώνεις στην κατανάλωση και τους φόρους.
Όμως αυτό δεν ισχύει στα ηλεκτρικά. Με ένα ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία που χωράνε ανάμεσα στο κιβώτιο και το μοτέρ, και κάτω από τα καθίσματα αντίστοιχα, κερδίζεις με μια κίνηση 100 άλογα για πλάκα.
Το έκανε η Toyota στο καινούργιο Rav4. Του πρόσθεσε ένα [...]
Από AUTOTRITI
Μπορεί η Toyota να έκοψε το ντίζελ από τη γκάμα της, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχει εκδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Γιατί στη θέση του ντίζελ, έρχεται μία καθαρή, οικονομική υβριδική έκδοση της Corolla. Το θέμα είναι θα την προτιμήσετε έναντι της συμβατικής έκδοσης 1,2;
Η Corolla επανήλθε ως όνομα στη θέση του Auris και μαζί της έφερε το τέλος του ντίζελ από τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου. Στη θέση των εκδόσεων ντίζελ η Corolla έχει όχι μία αλλά δύο υβριδικές εκδόσεις. Μία με δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και 180 άλογα (7,9δλ το 0-100 και κατανάλωση 3,7 λτ./100χλμ). και μία πιο μικρή με έμφαση στην οικονομία, με 1.8 λίτρα μοτέρ και 122 άλογα.
Τα ίδια περίπου άλογα έχει και η συμβατική έκδοση της Corolla με τον 1.200άρη κινητήρα και τα 114 άλογα, οπότε με τις δύο προτάσεις τόσο κοντά σε ιπποδύναμη, το ερώτημα είναι ποια είναι η καλύτερη αγορά.
Από πλευράς επιδόσεων, [...]
Τα 1.000άρια σήμερα αποτελούν στις περισσότερες περιπτώσεις την entry level πρόταση ενός μοντέλου. Και δεν μιλάμε για τα μικρά που εκεί ούτως ή άλλως ήταν πάντα πιο εύπεπτο το 1.000άρι. Στα μικρομεσαία και μεσαία όμως τι γίνεται; Γιατί ο κόσμος τα φοβάται ακόμα;
Ας πάρουμε για παράδειγμα την Octavia της Skoda. Πέραν των εκδόσεων RS ποτέ δεν διακρίθηκε για τους δυνατούς της κινητήρες. Στην αρχή της καριέρας της είχε στην γκάμα της τον 1,4 MPI με 75 ίππους, και τον επίσης 1,6 MPI με 102 ίππους. Ο ίδιος κινητήρας μάλιστα υπήρχε και στο Αudi A4 η σε μοντέλα της SEAT και της VW. Σήμερα ο 1.000άρης TSI είναι ο βασικός στην γκάμα των μοντέλων του Group. Αντίστοιχα η Ford στηρίζει την γκάμα των δημοφιλέστερων Fiesta και Focus στον EcoBoost του ενός λίτρου. Ενός κινητήρα που αποδεδειγμένα είναι πολύ καλύτερος από τους 1,6 και 1,8 λτ. κινητήρες που φορούσε η Ford πριν από μια δεκαετία με [...]
Η πορεία στην κλάση των οχημάτων ελευθέρου χρόνου είναι εδώ και δεκαετίες αφαιρετική. Από τα σκληρά 4×4 πριν από 30 χρόνια φτάσαμε στα SUV με πιο απλές τετρακινήσεις. Από εκεί πήγαμε σε ίδια αμαξώματα αλλά με κίνηση επί της ουσίας μόνο μπροστά. Μετά οι κατηγορίες αυξήθηκαν και πλέον έχεις SUV και Crossover σε κάθε κατηγορία μεγέθους. Η τετρακίνηση έχει εξαφανιστεί από τη συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών προτάσεων ενώ και ο χαρακτήρας είναι πλέον σχεδόν αποκλειστικά ασφάλτινος.
Σαν πιο πρόσφατη κίνηση, μπορεί να δει κανείς τις νέες προτάσεις, οι οποίες δε χτίζουν ένα νέο SUV αλλά παίρνουν ένα συμβατικό (μικρό ή μικρομεσαίο συνήθως) και πάνω εκεί, χωρίς να αλλάζει το αμάξωμα, φτιάχνουν μια SUVοειδή έκδοση. Πολλές εταιρείες ακολουθούν αυτή τη λογική την οποία εγκαινίασε πριν από αρκετό καιρό η VW (με CrossPolo και CrossTouran τότε).
Στη σημερινή εποχή, η εταιρεία που δείχνει να το στηρίζει πιο πολύ και να το απλώνει το σχέδιο αυτό σε όλη [...]
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λίγα. Όχι μόνο σε πωλήσεις, αλλά, και κυρίως, σε αριθμό μοντέλων στη γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Έτσι μαζί με τα συμβατικά πωλούνται και τα ηλεκτρικά, με αποτέλεσμα στα καρτελάκια να βλέπουμε τις τιμές και να τις συγκρίνουμε.
Έτσι ένα συμβατικό μικρομεσαίο κάτω από 20.000 ευρώ και ένα ηλεκτρικό πάνω από τριάντα δημιουργούν μια ανησυχία. Αν τα ηλεκτρικά είναι τόσο ακριβά, πως θα τα αγοράσουμε;
Η απάντηση είναι απλή, αλλά είναι και μάλλον αναπάντεχη. Δεν θα τα αγοράσουμε. Βλέπεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβά γιατί έχουν κάποια ακριβά υλικά, αλλά και κυρίως γιατί αποσβένουν χρόνια έρευνας και εξέλιξης. Τα υλικά θα παραμείνουν όμως ακριβά, καθότι είναι μάλλον λίγα και δύσκολο να εξορυχτούν, ενώ η έρευνα και εξέλιξη θα είναι συνεχής, αφού η τεχνολογία είναι ακόμη στην αρχή της. ¶ρα οι τιμές δεν θα μειωθούν σημαντικά, και ποτέ δεν θα δούμε τιμές ηλεκτρικών που να μπορούν να ανταγωνιστούν αυτές των συμβατικών.
Και αυτό [...]
Όποιος έχει οδηγήσει ποτέ σκάφος ξέρει πως το μόνο χειριστήριο που έχει στη διάθεσή του είναι το γκάζι. Αν θέλει να φρενάρει, απλά το αφήνει. Το αυτόματο φρενάρισμα έρχεται τώρα και στα αυτοκίνητα, και όπως το αυτόματο κιβώτιο εξαφάνισε το πεντάλ του συμπλέκτη, το αυτόματο φρενάρισμα θα εξαφανίσει το πεντάλ του φρένου. Πως;
Ούτε η ιδέα ούτε η τεχνολογία είναι καινούργια. Η ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε ήδη από το 1894 στις «αυτοκινητάμαξες» του Krieger. 130 χρόνια μετά η ανάκτηση ενέργειας έχει γίνει από τα βασικά «κόλπα» που αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με την Audi να υπολογίζει πως μέχρι και 30% των 400 χλμ. του ηλεκτρικού της μοντέλου e-tron προέρχονται από την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα. Όμως τώρα το πράγμα πάει ένα βήμα παραπάνω.
Ήδη η Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουργία ePedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ, του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή. Το αυτοκίνητο [...]
Τα δέκα χρόνια που πέρασαν κλείνουν έναν κύκλο ριζικών αλλαγών στην αυτοκίνηση. Μέσα από την παραλίγο καταστροφή στην αρχή της δεκαετίας, και την περιβαλλοντολογική στροφή στο τέλος της, ένα μοντέλο κατάφερε να αλλάξει τα πάντα και να δείξει το δρόμο στο μέλλον. Γιατί;
Τo Tesla Model S είναι το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της αμερικανικής Tesla. Λανσαρίστηκε το 2012 και μέσα σε λίγους μόνο μήνες έδειξε στην αυτοκινητοβιομηχανία μια σειρά από σεισμικές αλλαγές που έρχονται στην αυτοκίνηση.
Φυσικά το σημαντικότερο ήταν η βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Model S ήταν το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Η Tesla έδειξε στον κόσμο ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ, ώριμη και έτοιμη να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, όχι σε δέκα χρόνια, αλλά τώρα.
Σε δεύτερη φάση η Tesla έδειξε τι χρειάζεται να συμβεί για να γίνει η ηλεκτροκίνηση δυνατή. Γύρω από το Model S, έχτισε ένα δίκτυο φόρτισης, πρόσφερε αμέσως τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης, και [...]
Πρόσφατα σχόλια