Από 4troxoi
Ηλεκτροκίνηση: Που, πως και με πόσα € φορτίζω;
Τα ηλεκτρικά – και ηλεκτροκίνητα εν γένει – αυτοκίνητα μπαίνουν στη ζωής μας, ενώ δεδομένη πρέπει να θεωρείται η ενίσχυση της εμπορικής τους παρουσίας σε παγκόσμιο επίπεδο τα προσεχή χρόνια. Πως διαμορφώνεται ο «χάρτης της ηλεκτροκίνησης» στη χώρα μας αυτή τη στιγμή; Ποιες λύσεις παρέχονται σε επίπεδο υποδομών φόρτισης, με ποιους τρόπους αλλά και σε τι κόστος μπορεί να εξασφαλίσει κανείς τον ανεφοδιασμό ενός EV με την απαραίτητη για την κίνησή του ηλεκτρική ενέργεια;
Μετά την ανακοίνωση του νέου πακέτου προώθησης της ηλεκτροκίνησης από την ελληνική κυβέρνηση και την εξειδίκευση των σχετικών μέτρων που έχουν ως σημείο αναφοράς την παροχή επιδότησης ύψους έως και 5.500 € για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με λιανική τιμή προ φόρων που δεν ξεπερνά το φράγμα των 50.000€, το βασικό ερώτημα που συνεχίζει να πλανάται (και μάλιστα δικαίως) είναι το πώς, αλλά κυρίως το που και με ποιο κόστος, [...]
Ποιος είναι ο κατάλληλος φορτιστής για ένα ηλεκτρικό όχημα και ποιος είναι ο ιδανικός χρόνος φόρτισης για τη βέλτιστη διατήρηση της μπαταρίας, είναι δύο από τα βασικά ερωτήματα που προβληματίζουν τους εν δυνάμει αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Το 80-90% των φορτίσεων λαμβάνουν χώρα τις περισσότερες φορές στο σπίτι. Ωστόσο οι οδηγοί συχνά επιθυμούν να επαναφορτίζουν το όχημά τους στη δουλειά, σε ένα εστιατόριο ή σε άλλες τοποθεσίες όπου υπάρχει διαθέσιμο σημείο φόρτισης προκειμένου να διασφαλίσουν ότι δεν θα μείνουν με άδεια μπαταρία. Αν και μπορεί να ακούγεται αντιπαραγωγικό στην αρχή, κανένα ΗΟ δεν θα πρέπει να φορτίζεται στο 100% ή να φτάνει στο 0% της φόρτισής του καθώς αυτό επηρεάζει σημαντικά το προσδόκιμο ζωής της μπαταρίας. Τα ΗΟ αποδίδουν καλύτερα όταν η φόρτισή τους κυμαίνεται μεταξύ 15-85% το οποίο τυπικά ελέγχεται από το λογισμικό του ίδιου του αυτοκινήτου. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται κατά ένα μέρος από τον φορτιστή που χρησιμοποιείται. Οι συνηθέστεροι φορτιστές είναι οι [...]
Από Autotriti
Αν με ρωτήσετε ποιο αυτοκίνητο δοκιμής θα τραβήξει τα περισσότερα βλέμματα μέσα στο 2021, μπορώ να σας πω από τώρα την απάντηση. Τη βίωσα για την ακρίβεια κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης του νέου Honda e, του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας, σε κεντρικά σημεία της Αθήνας. Ελάχιστα αυτοκίνητα –και εξωτικά- έχουν δημιουργήσει τέτοιο «wow-effect» στους περαστικούς, όσο το Honda e. Δίχως υπερβολή, δεν υπήρξε ούτε ένας περαστικός που να μην «σκαλώσει» το βλέμμα του. Δεν το συζητάμε πόσα «ωωω κοίτα» ακούστηκαν μέσα σε παρέες…
Δικαιολογημένες πάντως ήταν αυτές οι αντιδράσεις, καθώς το Honda e σε ιντριγκάρει με τη σχεδίασή του. Βέβαια ανακαλύπτοντας το καλύτερα, καταλαβαίνεις ότι έχεις πολλούς περισσότερους λόγους να ενθουσιαστείς. Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Honda φρόντισαν να πρωτοπορήσουν σε αρκετά σημεία και εν τέλει να δημιουργήσουν ένα σύνολο που θα τιμάει τον τίτλο του «πρώτου ηλεκτρικού Honda».
Σχεδίαση: Είναι μίνι, είναι fashion icon
Το νέο Honda [...]
Compact SUV στην πρίζα: Eίναι τα δύο μοναδικά «επαναφορτιζόμενα» compact SUV της αγοράς. Τι τα χαρακτηρίζει και ποιες είναι οι μεταξύ τους διαφορές;
Tα νεοφερμένα Plug-In Hybrid, Jeep Renegade και Renault Captur αποτελούν τις δύο μοναδικές εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στα compact SUV διευρύνοντας την γκάμα τους με τις πλέον «οικολογικές» τους εκδόσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που τα συναντάμε μαζί στο συγκεκριμένο «VS» γιατί όπως θα δούμε και στη συνέχεια, πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας προτάσεις στην υλοποίησή τους. Αμφότερα όμως και βασιζόμενα στα χαρακτηριστικά των «συμβατικών» τους εκδόσεων, αποκτούν ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον προφίλ που τα καθιστά ακόμα πιο ικανά. Oι διαφορές τους ξεκινούν από την τιμή τους, με το πιο SUV και 4κίνητο Jeep Renegade στην έκδοση 4xe να κοστίζει από 41.000 ευρώ με έκπτωση του προγράμματος Eco Bonus της εισαγωγικής εταιρείας, ενώ το δικίνητο Renault Captur κοστίζει από 34.230 ευρώ με προωθητική ενέργεια για την έκδοση Expression Plus. Ας τα γνωρίσουμε [...]
Η βενζίνη μοιάζει ήδη με μακρινό παρελθόν.
«Το αυτοκίνητο που εμφανίστηκε, λίγο αργότερα, δεν είχε, όμως, κανένα πρόβλημα με την επιτάχυνση: Αυτή ήταν η 100% ηλεκτρική Porsche Taycan Turbo» διαβάζουμε στη στήλη του Jeremy Clarkson, ιθύνοντα νου του τηλεοπτικού Top Gear, στους Sunday Times. Είναι γνωστό πως ο Βρετανός παρουσιαστής δεν είναι γλυκομίλητος ενώ έχει υπάρξει ιδιαίτερα επιφυλακτικός απέναντι στην ηλεκτροκίνηση. Οι εμπειρίες που είχε στα χέρια του, πολύ απλά, συνήθως δεν ήταν αρκετές. Όλο αυτό όμως φαίνεται να αλλάζει – σε κάποιον βαθμό.
«Μπορεί η Taycan Turbo να έχει μόλις 617 άλογα – τουλάχιστον 100 λιγότερα από την αντίστοιχη Ferrari- αλλά ο τρόπος που τα αποδίδει είναι εντυπωσιακός μεν τρομερά ξαφνικός δε» συνεχίζει παρακάτω στην κριτική του. Βέβαια, τα τελικά συμπεράσματα ήταν και πάλι διφορούμενα: Μήπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να είναι τόσο ισχυρά και τόσο πολύπλοκα, ιδιαίτερα όταν συμπεριφέρονται σαν άλογα που κάποιους τους έβαλε μουστάρδα στα ευαίσθητά τους σημεία;
Όση επιφυλακτικότητα [...]
Ίσως να μην το έχουμε συνειδητοποιήσει, αλλά ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους μετακίνησης στην Ελλάδα είναι η ηλεκτροκίνηση. Αρκεί να σκεφτούμε πως το τρόλεϊ, το τρένο, το τραμ, βασίζονται σε αυτήν. Όμως, υπάρχουν ακόμη επιφυλάξεις στη χρήση ιδιωτικών ηλεκτρικών οχημάτων ίσως επειδή δεν γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματά τους. Ανάμεσα σε αυτά σημαντική θέση έχει το κόστος αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σε πολλές περιπτώσεις φθηνότερα από τα αυτοκίνητα με diesel αν συγκρίνουμε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, που περιλαμβάνει χαμηλότερο κόστος συντήρησης και ηλεκτρισμού και χαμηλότερη φορολογία.
Σε όλο τον κόσμο, οι μεγάλοι κατασκευαστές εντάσσουν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα τους. Tesla, Volkswagen, Mercedes, BMW, Kia, Audi, Renault, Nissan έχουν ήδη μπει δυναμικά στην αγορά, ενώ πολλοί άλλοι ακόμη πρόκειται να το πράξουν σύντομα, καθώς οι διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις δείχνουν πως το μέλλον της αυτοκίνησης ανήκει στην ηλεκτροκίνηση.
Καθαρό περιβάλλον, ικανοποιημένοι οδηγοί
Τα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας που κινούνται με ηλεκτρισμό έχουν [...]
Η Νορβηγία είναι επίσημα η πρώτη χώρα όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλάνε πάνω από τα μισά, αφήνοντας τα μοντέλα με βενζίνη, πετρέλαιο ή υβριδικούς κινητήρες, πίσω τους. Το 2020 έκλεισε με το 54% της αγοράς αμιγώς ηλεκτροκινητη, αισθητή αύξηση σε σχέση με το 42% του 2019. Ήδη από το 2018 οι Νορβηγοί αγόραζαν περισσότερα ηλεκτρικά και υβριδικά από ότι βενζινοκίνητα και ντίζελ. Αυτή τη στιγμή όμως πλέον τα ηλεκτρικά άφησαν στην άκρη και τα υβριδικά, με τη Νορβηγία, μια χώρα που ζει από το πετρέλαιο που πουλάει, να καθαρίζει τους δρόμους της από τους κινητήρες καύσης.
Και αν η διαφορά είναι μικρή, τότε τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, που έκλεισε με 66% για τα ηλεκτρικά δείχνουν όχι μόνο πως η ηλεκτροκίνηση είναι η τεχνολογία του σήμερα, αλλά και πως οτιδήποτε άλλο έχει πλέον πεθάνει. Για τη Νορβηγία τουλάχιστον.
Και αυτό φαίνεται και στις εξελίξεις των κατασκευαστών. Ήδη η Peugeot είπε πως το τρέχον 208 θα [...]
Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν εδώ και κάποια χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι του χαρτοφυλακίου της αυτοκινητοβιομηχανίας προσπαθώντας να κάνουν πιο ομαλή την μετάβαση στα καθαρά ηλεκτρικά οχήματα.
Το ερώτημα που προκύπτει φυσικά εδώ είναι, ποιος τύπος κίνησης είναι ο ιδανικός για εσάς.
Στο άρθρο αυτό σας παραθέτουμε αντικειμενικά πλεονεκτήματα e-autos και plug-in hybrids αυτοκινήτων. Η τελική απόφαση είναι όμως αποκλειστικά προσωπική υπόθεση μιας και οι ανάγκες και η οικονομική κατάσταση διαφέρουν από σπίτι σε σπίτι.
Σε καμία περίπτωση δεν είναι όμως το ίδιο ένα ηλεκτρικό ή ένα υβριδικό αυτοκίνητο.
Οι περισσότεροι ψάχνουν μια εναλλακτική λύση, μιας στο κέντρο των μεγάλων πόλεων τα πράγματα θα αλλάξουν την επόμενη τριετία. Η πετρελαιοκίνηση κατά κύριο λόγο, τείνει να εξαφανιστεί τελείως από τους δρόμους τα επόμενα χρόνια.
Αλλά ποιες είναι ακριβώς οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτών τύπων κίνησης και πώς επηρεάζουν την καθημερινότητα;
Ηλεκτρική ενέργεια ως κινητήρια δύναμη
Τόσο τα υβριδικά plug-in όσο και τα ηλεκτρικά [...]
Μια χορταστική βόλτα με ένα σούπερκαρ που μπαίνει στην πρίζα και καίει λιγότερο από σουπερμίνι, είναι και μια βόλτα στο μέλλον.
Το BMW i8 δεν είναι φτιαγμένο για να κάθεται σε ένα γκαράζ περιμένοντας τις ιδανικές συνθήκες, αλλά για να οδηγείται συνεχώς. Οπότε και με την ανοιχτή έκδοση Roadster, δεν μπορούσαμε παρά να βρούμε μια αφορμή για να γράψουμε χιλιόμετρα. Φύγαμε λοιπόν για μια βόλτα ως την Πάτρα μέσω Ιτέας, και επιστροφή από Κόρινθο.
Φτάνοντας μέχρι τη Λιβαδειά με κλειστή οροφή, η εμπειρία δεν διαφέρει σε σχέση με το κλειστό i8. Ένα ελαφρύ, διακριτικό βουητό σε τραχιά άσφαλτο σου θυμίζει ότι είσαι σε σπορ αυτοκίνητο και όχι σε λιμουζίνα, όμως γενικώς ο θόρυβος δεν είναι αυξημένος. Πρέπει να κοιτάξεις πίσω σου, στον αποθηκευτικό χώρο που υπάρχει στη θέση του πίσω καθίσματος, για να διαπιστώσεις ότι οδηγείς το Roadster.
Η ανοιχτή έκδοση δεν προέκυψε απλώς κόβοντας την οροφή. Οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο, αλλά ανοίγουν όπως [...]
Ήρθε η εποχή στην οποία η ηλεκτροκίνηση γίνεται προσιτή σε όλους. Πρόκειται για τεχνολογία που θα γίνεται ολοένα και περισσότερο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Η ηλεκτροκίνηση είναι κυριολεκτικά προ των πυλών, με το 2020 να αναμένεται να αποτελέσει έτος ορόσημο για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας.
Επειδή όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί… «μύθοι» σε ότι έχει να κάνει με αυτή την τεχνολογία, ας αποσαφηνίσουμε κάποια θολά τοπία με τη βοήθεια της Kosmocar.
ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν αρκετή αυτονομία
ΑΛΗΘΕΙΑ: Έρευνες έχουν δείξει ότι στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις οι αποστάσεις που καλύπτονται καθημερινά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μικρότερες των 100 χιλιομέτρων την ίδια στιγμή που τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων. Χαρακτηριστικά, με βάση την αυστηρή μέτρηση κατά τον κύκλο WLTP το Audi e-tron έχει αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα, το Volkswagen e-Golf περίπου 300, το ID.3 που παρουσίασε η [...]
Πρόσφατα σχόλια