Η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και μαζί της φέρνει και αλλαγές στις συνήθειές μας και στον τρόπο που οδηγούμε. Ποιες είναι οι τρεις πρώτες που μας έρχονται στο μυαλό; Ποιες άλλες σκέφτεστε εσείς;
Η ηλεκτροκίνηση δεν θα μεταμορφώσει μόνο τα αυτοκίνητα αλλά και τον τρόπο που οδηγούμε. Θα φέρει νέες συνήθειες και θα κόψεις παλιές. Ποιες είναι οι τρεις πρώτες που θα δούμε ξεχάσουμε όμως με την αλλαγή σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα;
3. Το πρατήριο. Παρότι προφανές, δεν μπορεί κανείς να παραλείψει το ότι όχι μόνο θα σταματήσουμε να πηγαίνουμε σε πρατήρια καυσίμων, αλλά θα ξεχάσουμε και τι είναι. Η φόρτιση θα γίνεται στο δρόμο, όπου παρκάρουμε, με φορτιστές που θα χρεώνουν επί τόπου μέσω εφαρμογής στο κινητό ή μέσω ανέπαφης κάρτας. Επειδή όμως το πρατήριο δεν είναι μόνο για καύσιμα, κάποιες υπηρεσίες θα περάσουνε σε άλλα καταστήματα, όπως η αγορά υγρών, πλυστικών και αξεσουάρ, ενώ για άλλες, όπως το φούσκωμα των ελαστικών, είναι θέμα χρόνου να [...]
Οι μπαταρίες στα ηλεκτρικά έχουν εγγυήσεις από οκτώ χρόνια και πάνω. Γιατί σε νοιάζει τόσο πολύ το κόστος αλλαγής μπαταρίας στα ηλεκτρικά;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν χωρίσει τους οδηγούς στα δύο. Εκείνους που τα περιμένουν πως και πως, και εκείνους που δεν βλέπουν την ώρα να ξυπνήσουν από τον εφιάλτη και να τα ξεχάσουν τελείως.
Όμως στην πράξη, όταν η μία εταιρεία μετά την άλλη όχι μόνο λανσάρουν τις ηλεκτρικές τους γκάμες με το ένα μοντέλο μετά το άλλο, αλλά ανακοινώνουν και το πότε θα σταματήσουν να παράγουν συμβατικά αυτοκίνητα με μοτέρ εσωτερικής καύσης, το πράγμα αλλάζει.
Γιατί θα πρέπει να δεις τι σου αρέσει και τι όχι. Και οι πρώτες τρεις ερωτήσεις που έχουν οι οδηγοί για τα ηλεκτρικά είναι ενδεικτικές. Πρώτη και καλύτερη, γιατί είναι τόσο ακριβά, και πότε θα φθηνήνουν. Δεύτερη πόση αυτονομία έχουν ανάμεσα σε φορτίσεις. Και τρίτη, πόσο κοστίζουν οι μπαταρίες να αλλαχθούν όταν πεθάνουν.
Και οι δύο πρώτες, [...]
Αφού μας έδωσε μια γρήγορη πρόγευση του μπροστομήχανου supercar με τον V12 κινητήρα τον περασμένο μήνα, η Ferrari παρουσιάζει τώρα το υψηλής απόδοσης κουπέ μαζί με το αντίστοιχο targa. Το άκρως δυναμικό δίδυμο διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο από το Maranello.
Στην καρδιά των σκληροπυρηνικών 812 υπάρχει ένας ατμοσφαιρικός V12 6,5 λίτρων που αποδίδει 830 ίππους και 692 Nm ροπής. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξης των 30 ίππων σε σχέση με το Superfast, ενώ η ροπή έχει μειωθεί κατά 26 Nm. Η πλήρης απόδοση της ιπποδύναμης ξεκινά στις 9.250 σ.α.λ., αλλά το ιταλικό μοτέρ περιστρέφεται έως και τις 9.500 σ.α.λ.
Εξοπλισμένο με πολλά επιμέρους χαρακτηριστικά για να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο το βάρος, το 812 Competizione σταματάει τη ζυγαριά στα 1.487 κιλά πριν αρχίσετε να προσθέτετε υγρά. Με τόσο μεγάλη ισχύ που κουβαλά και καθώς χρειάζεται να φέρει στις πλάτες της τόσο μικρό βάρος για ένα [...]
Από Car & Driver
Επίσημο το ρεκόρ ταχύτητας της Lamborghini Urus στον πάγο
Η Lamborghini Urus σημείωσε ταχύτητα 298 km/h στον πάγο και καταγράφηκε επίσημα ως το ταχύτερα κινούμενο όχημα παραγωγής σε τέτοια επιφάνεια.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ,
Τον περασμένο Μάρτιο, στην παγωμένη λίμνη Βαϊκάλη (στα νότια της Σιβηρίας), μια ομάδα ανθρώπων της Lamborghini μαζί με τον πολύπειρο Ρώσο οδηγό Andrey Leontyev προσπάθησαν να σπάσουν το ρεκόρ ταχύτητας για όχημα παραγωγής σε τέτοια επιφάνεια.
Ο Leontyev βρέθηκε πίσω από το τιμόνι μιας Urus η οποία θυμίζουμε ότι έχει V8 twin turbo κινητήρα που αποδίδει 650 PS/6.000 rpm. Η εμπειρία του από την κίνηση στον πάγο είναι μεγάλη καθώς κατέχει 18 ρεκόρ ταχύτητας οδηγώντας στη συγκεκριμένη περιοχή.
ADVERTISING
Η προσπάθεια όλων στέφθηκε με επιτυχία καθώς το αυτοκίνητο κινήθηκε με 298 km/h στην παγωμένη επιφάνεια, ταχύτητα που αποτελεί νέο ρεκόρ και η οποία ήταν πολύ κοντά στην τελική που ανακοινώνει η ιταλική εταιρεία για [...]
Μία μεγάλη σε μέγεθος έρευνα έδειξε πόσο ικανοποιημένοι είναι οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την αγορά και τη χρήση τους.
Το 2020, η Plug In America διεξήγαγε την πρώτη ετήσια έρευνα των καταναλωτών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) – τόσο των οδηγών όσο και εκείνων που εξετάζουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Με αρκετό ενδιαφέρον αναμέναμε να δούμε τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, η οποία μας προσφέρει μια ενδεικτική εικόνα σχετικά με τις απόψεις και τις συνήθειες του ολοένα και αυξανόμενου αριθμού οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Βασικά σημεία των ευρημάτων της έρευνας:
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ ικανοποιημένοι από αυτά, με το 96% να αναφέρει ότι είναι πιθανό να αγοράσει ξανά ένα EV ως το επόμενο όχημά του.
Η πλειοψηφία τόσο των οδηγών EV όσο και εκείνων που εξετάζουν την αγορά ενός EV, σε ποσοστό πάνω από 60%, έδειξαν ότι ο καθαρός αέρας και το περιβάλλον ήταν μια «πολύ σημαντική» παράμετρος στην απόφαση αγοράς ενός ηλεκτρικού.
Σε [...]
Τα στοιχεία της ευρωπαϊκής αγοράς για τον Απρίλιο είναι καταλυτικά. Μπορεί να υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, λόγω πανδημίας, Από την άλλη όμως τα ηλεκτρικά οχήματα αυξάνουν συνεχώς το μερίδιό τους.
Παρά την τρομερά ευμετάβλητη κατάσταση, λόγω των συνθηκών, όλα δείχνουν ότι η αγορά της Ευρώπης αποτελεί μπροστάρη για την επόμενη επανάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου. Για τον μήνα Απρίλιο, που βρέθηκε στην καρδιά της πανδημίας και χτυπήθηκε περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, οι συνολικές ταξινομήσεις οχημάτων με κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, σύμφωνα με τη Jato, ανήλθαν στις 50.400 μονάδες, ήτοι το 17% της συνολικής αγοράς.
Υπήρχε φυσικά μία πτώση και σε αυτά, αλλά πολύ μικρότερη από αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, στα υβριδικά αυτοκίνητα, που χτυπήθηκαν περισσότερο, η πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα ήταν της τάξης του 66%. Στα αμιγώς ηλεκτρικά η πτώση ήταν πολύ λιγότερη, μόλις 29%, ενώ στα plug-in υβριδικά σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 7%.
Σύμφωνα με τον Felipe Munoz, παγκόσμιο [...]
Από Drive
Βήμα βήμα, η BMW μας φέρνει όλο και πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή τη φορά βελτιώνοντας σημαντικά την αυτονομία του i3.
Το πόσο σημαντική είναι η αναβάθμιση που δέχθηκε το BMW i3 αποτυπώνεται στα νούμερα των πωλήσεων του, τα οποία σημείωσαν αύξηση πάνω από 70%, από τον πρώτο κιόλας μήνα που το νέο μοντέλο λανσαρίστηκε στην αγορά.
Η αυτονομία είναι ο κυριότερος εχθρός των ηλεκτρικών και είναι πλέον σαφές ότι όσο η τεχνολογία των μπαταριών θα προχωρά τόσο θα αυξάνεται και το μερίδιό τους στην αγορά. Στη χώρα μας βέβαια υπάρχει ένας ακόμα ανασταλτικός παράγοντας που εμποδίζει την εξάπλωσή τους. Οι μετρημένοι στα δάχτυλα τους ενός χεριού σταθμοί φόρτισης. Η έλευση του βαυαρικού ηλεκτρικού και οι πρωτοβουλίες της BMW Hellas δημιούργησαν μεν κάποιους σταθμούς, αλλά σε κρατικό ή δημοτικό επίπεδο δεν υπήρξε και δεν φαίνεται να υπάρξει πρωτοβουλία στο άμεσο μέλλον.
Προς το παρόν, η BMW λύνει το πρόβλημα εφοδιάζοντας το αμιγώς ηλεκτρικό [...]
Η μάχη του αιώνα: Το Tesla Roadster απέναντι στην Porsche Taycan
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας το Tesla Roadster συναντά την Porsche Taycan πολύ πριν τα δύο ηλεκτρικά sportscars διασταυρώσουν τα ξίφη τους στον πραγματικό κόσμο σε μια μάχη που θα αναδείξει τον ηγέτη της νέας, ηλεκτροκίνητης εποχής.
Η Taycan, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην ιστορία της Porsche, άλλαξε τις ισορροπίες σε μια κατηγορία αυτοκινήτων που μέχρι πρότινος είχε έναν και μόνον πρωταγωνιστή, την Tesla.
Το τετράθυρο coupe από το Τσουφενχάουζεν ήταν η καλύτερη απάντηση στην προέλαση των Αμερικανών, οι οποίοι κατακτούσαν το ένα οχυρό μετά το άλλο, μιας και οι Ευρωπαίοι ανταγωνιστές τους έδειχναν ανήμποροι να αντιδράσουν, πόσο μάλλον να αντεπιτεθούν.
Η Taycan έσωσε την παρτίδα για τη γηραιά ήπειρο, αμφισβητώντας ευθέως την απόλυτη κυριαρχία της Tesla σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Οι συγκρίσεις με το Model S αποτέλεσαν για μήνες ολόκληρους την αγαπημένη συζήτηση των φίλων της αυτοκίνησης, [...]
Τι συμφέρει να αγοράσω, τη βενζινοκίνητη ή την ηλεκτρική έκδοση του νέου Corsa; Για να δώσουμε την απάντηση συνυπολογίσαμε το κόστος αγοράς, μετακινήσεων, σέρβισ και κυκλοφορίας ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης και το αποτέλεσμα είναι συντριπτικό ως προς τα οφέλη σε βάθος 10ετίας, υπέρ του ηλεκτρικού Corsa-e.
Για να απαντήσουμε στο μεγάλο ερώτημα του ποιο καύσιμο είναι καταλληλότερο τη σήμερον ημέραν, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μία σειρά από παράγοντες, καθώς δεν μπορεί να δοθεί μονοδιάστατη απάντηση. Θα εξετάσουμε, λοιπόν, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του ρεύματος, σε διάφορα σενάρια κίνησης, καθώς και το κόστος που θα έχει μία τέτοια επιλογή στον χρήστη. Όχι αυτό της αγοράς, αλλά το πραγματικό, αυτό της χρήσης σε μία περίοδο δέκα ετών!
Για τις ανάγκες αυτής της σύγκρισης στραφήκαμε στην Opel, η οποία δεν έχει πολύ καιρό που παρουσίασε το νέο Corsa. Ένα εξαιρετικό supermini το οποίο προσφέρεται τόσο σε συμβατικές εκδόσεις, με σύγχρονους βενζινοκινητήρες, όσο και ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το [...]
Το ηλεκτρικό Genesis G80 βασίζεται στο συμβατική έκδοση του αυτοκινήτου, είναι τετρακίνητο με ισχύ 370 ίππων και αυτονομία 500 χλμ., ενώ φέρει φωτοβολταϊκό panel στην οροφή του
Η Genesis είναι διατεθειμένη να μπει και επίσημα στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δημιουργώντας την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του G80. Το εν λόγω μοντέλο κληρονομεί σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά εκείνου με το συμβατικό κινητήρα, με τη διαφορά ότι έχει προστεθεί η ειδική υποδοχή για την παροχή ρεύματος στη μάσκα στο εμπρός μέρος.
Το τμήμα της Hyundai, που ασχολείται με τη πολυτελή σειρά των αυτοκινήτων Genesis, αναφέρει πως το G80 θα διαθέτει στον standard εξοπλισμό τετρακίνηση, η οποία θα εναλλάσσει την κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς αυτόματα.
Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο μπροστινό άξονα και ένα στον πίσω. Όταν οι συνθήκες κίνησης δεν απαιτούν έξτρα δύναμη, το μοτέρ εμπρός θα απενεργοποιείται, ώστε να βελτιώνεται η κατανάλωση.
Το τετρακίνητο και ηλεκτροκίνητο sedan [...]
Πρόσφατα σχόλια